| کد خبر: 247272 |

◄ اندوه راننده ای که دو سرویس رایگان به مرز مهران برد اما به سودجویی متهم شد

این خاطره اما وقتی تلخ تر شد که روابط عمومی استانداری ایلام و برخی رسانه های استانی، رانندگان و مالکان اتوبوس را به سودجویی، زیاده خواهی و منفعت طلبی متهم کردند و نه تنها در مقام دلجویی از آنان برنیامدند بلکه نمک بر زخم آنان نیز پاشیدند.

تین نیوز

برخورد فیزیکی یک مقام عالی رتبه استان ایلام با یکی از رانندگان اتوبوس، خاطره تلخی برای آنان به جا گذاشت.

به گزارش تین نیوز، این خاطره اما وقتی تلخ تر شد که روابط عمومی استانداری ایلام و برخی رسانه های استانی، رانندگان و مالکان اتوبوس را به سودجویی،  زیاده خواهی و منفعت طلبی متهم کردند و نه تنها در مقام دلجویی از آنان برنیامدند بلکه نمک بر زخم آنان نیز پاشیدند.

سر آغاز اتهام زنی به رانندگان و مالکان اتوبوس، صفحه استانی یک خبرگزاری کشوری بود که به دنبال انتشار خبری در تین نیوز مبنی بر ضرب و شتم راننده اتوبوس توسط استاندار، در مقام پاسخگویی برآمد و در یادداشتی نه تنها تین نیوز را که یکی از شاخص ترین رسانه های حمل و نقلی کشور است، رسانه ای «نه چندان مطرح» دانست بلکه رانندگان و مالکان اتوبوس را زیاده خواه و منفعت طلب توصیف کرد که مردم را سرکیسه می کنند.

در بخشی از این مطلب که در صفحه استانی منتشر شده، آمده است: «بررسی اقدامات و حضور میدانی شبانه روزی استاندار ایلام در این روزها که همگی در راستای جلوگیری از افزایش نرخ کرایه و ساماندهی حمل و نقل زائران و ممانعت از اقدامات خودسرانه این صنف در تحمیل هزینه به زائران صورت گرفته است می تواند پایه شکل گیری این جو سازی عاری از واقعیت برعلیه استاندار ایلام باشد.

کسانی که از وضعیت سو استفاده صنف های مختلف از حضور‌ میلیونی مردم در مهران خبر دارند بر این گزاره مهر تایید خواهند زد که ادعای مطروحه می تواند از زیاده خواهی و منفعت طلبی بسیاری از رانندگان حمل و نقل در راستای تخریب استاندار تلاشگر ایلام به دلیل جلوگیری از افزایش کرایه ها در پایانه برکت نشات گرفته است.

در روزهای منتهی به اربعین بسیاری از شهروندان ایلامی از گرو کشی شرکت ها و رانندگان ناوگان اتوبوسرانی در دو برابر کردن کرایه مسافر به شدت گلایه دارند، کسانی که از هر فرصتی برای سرکیسه کردن مردم و بهره کشی از رویدادهایی همچون تجمع اربعین فروگذار نمی کنند.

بدون شک قرار گرفتن استاندار در مقابل این دست افراد که از هیچ کوششی برای افزایش چند برابر کرایه حمل و نقل فروگذار نبودند و این روزها با صلابت و قدرت در مقابل هرگونه افزایش بی رویه کرایه ها ایستادگی نمودند، نتیجه ای جز طرح اتهام واهی کتک کاری یک راننده اتوبوس با همراهی دیگر همکارانش نخواهد داشت».

بیشتر بخوانید:

اما این تمام ماجرا نبود، چرا که هنوز شگفت زدگی قشر راننده از موضوع کتک خوردن همکار خود توسط مقام ارشد استان فروکش نکرده بود که روابط عمومی استانداری ایلام نیز در تکذیبیه ای که به تین نیوز بابت درج خبر مربوط به ضرب و شتم راننده ارسال کرد نه تنها کاملا موضوع برخورد فیزیکی با راننده را تکذیب کرد بلکه در حرکتی عجیب این دستگاه دولتی نیز بخشی از رانندگان را به «دریافت کرایه های خارج از نرخ مصوب» متهم کرد و بدین ترتیب هم عملکرد رانندگان و هم عملکرد دستگاه دولتی متولی حمل و نقل جاده ای یعنی وزارت راه و سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای که به طور شبانه روزی بر امر حمل و نقل جاده ای نظارت داشتند، زیر سوال برد. در بخشی از جوابیه استانداری ایلام آمده است: «اما در این بین نیز بودند تعداد انگشت‌ شماری از رانندگان که درصدد دریافت کرایه خارج از نرخ مصوب بوده و همچنین تعدادی از رانندگان ناوگان اتوبوسرانی مربوط به استان‌ های فاقد زائر نیز از ارایه خدمات حمل و نقل به زائران مسیرهایی مانند تهران، قم و اصفهان خودداری می‌ کردند که این موضوع در نهایت با ورود و دلالت نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی حل و فصل تا در نهایت با هدایت این رانندگان، امکان ارایه خدمت به زائران این مسیرها نیز فراهم شود..»

متهم کردن رانندگان و مالکان اتوبوس به سودجویی و منفعت طلبی در حالی انجام می شود که تعدادی از آنان از ابتدای سفرهای اربعین به دلیل اعتقادات شخصی خود و به نیت امام حسین (ع) حتی سرویس های رایگان برای حمل و نقل زائران انجام داده بودند که دست آخر هم به منفعت طلبی متهم و هم با برخورد فیزیکی مواجه شدند.

در این زمینه خبرنگار ما امروز با راننده ای گفت و گو کرد که از اردبیل به استان ایلام آمده و در یکی از سفرهایش چند نفر از بستگان مالک اتوبوس را نیز برای انجام مراسم اربعین با خود همراه آورده بود. این راننده که  ساعت پنج صبح امروز (30 شهریور) بعد از انجام آخرین سرویس خود از مهران به اردبیل برگشته است، به خبرنگار ما گفت: در دو سرویس کاملا رایگان زائر به اربعین بردم و به نیت امام حسین ریالی هزینه نه مالک و نه خودم و نه دیگر رانندگان همراهم دریافت نکردیم.

وی در شرح ماجرایی که برایش پیش آمده است،  افزود: روز 27 یا 28 شهریور بود (به علت خستگی تاریخ دقیق را به یاد ندارد) کنار مرز با اتوبوس منتظر بازگشت خانواده بودم که به مسئولان به سراغم آمدند و گفتند مسافر سوار کنم. توضیح دادم منتظر رسیدن خانواده ام هستم و به محض رسیدن و سوار شدن آنها زائران دیگر را سوار و حرکت می کنم اما ناگهان با برخورد فیزیکی آنان مواجه شدم، به طوری که گلویم را گرفته و دستم را پیچاندند.

او عنوان کرد: در این هنگام شاگردم می خواست از رفتار آنان فیلمبرداری کند که زیر دست شاگردم زدند که موجب شد گوشی موبایلش بیفتد و آسیب ببیند.

این راننده با بیان این که پدر دو فرزند است و به عنوان یک پدر انتظار چنین برخوردی را از مسئولان نداشته است، گفت که با او مثل یک بچه برخورد کرده  و مورد توهین قرار داده اند.

وی افزود: 25 روز شبانه روزی در خدمت زائران بودم چرا باید به جای تشکر چنین برخوردی با بنده صورت گیرد؟ چرا اینقدر به رانندگان بی احترامی می شود؟

تابناک ایلام
یادداشت یکی از رسانه های ایلام
استانداری ایلام
متن جوابیه استانداری

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 1 0

    استانداری که به فکرش نرسد ماشینی که حاضری می‌زند را نوبت بدهد و روی نوبت سوار کنند ،هر شهری تو صف مربوط به خودش تا این همه هرج و مرج نباشد ورانندگی به جای دنبال مسافر گشتن به استراحت برسد،نشان ازاین است که او نیز چماغ به دست است که نه سواد درستی دارد و نه تخصصی در این زمینه

  • علیرضا 0 0

    بنام خدا. درآخرالزمان برخی به اصطلاح متدینین بدترین مردمان میشوند. قیام حضرت سید الشهدا واساسا شریعت بخاطر احقاق حق و عدل است .ودعوا هم سر حق و وعدالت است و بس نه چیز دیگر حال حکایت چیز دیگر شده ومتاسفانه اکثر مردم اصل و حقیقیت را فراموش کرده کیلومترها راه رفته و زیارت کرده یا نکرده نمیدانند که حضرت سید الشهدا چه بوده و چه کرده والبته به این مقدار اکتفا نکنید که روزگار روزگاریست بسیار پراز جهالت مدرن .یا حق

  • مسافر اربعین 0 0

    اوج نامردی تو این مسیر این بود
    راننده ها از دو طرف کرایه دوسر گرفتن به اسم مصوب.
    درصورتی که هیچ اتوبوس نه خالی رفت مرز و نه خالی برگشت تو کل ایام