| کد خبر: 247042 |

افزایش چشمگیر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اعزام شده از مرز مهران به سراسر کشور

تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اختصاص یافته برای اعزام زائران اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از مبداء مرز مهران به مقصد استان های مختلف کشور در روز جاری افزایش چشمگیری یافته است.

تین نیوز

تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اختصاص یافته برای اعزام زائران اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از مبداء مرز مهران به مقصد استان های مختلف کشور در روز جاری افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان با اعلام این مطلب گفت: از ساعت صفر بامداد امروز سه شنبه 22 شهریور 1401، تا ساعت 14:30، تعداد 602 دستگاه اتوبوس از مرز مهران به اقصی نقاط کشور اعزام شده که مجموعاً 20 هزار نفر زائر را جابجا کرده اند.
وی افزود: این درحالی است که روز گذشته طی 24 ساعت برای 800 دستگاه اتوبوس از مرز مهران صورت وضعیت صادر شده و این تعداد اتوبوس 25 هزار زائر را جابجا کرده اند که در روز جاری و طی حدود 14 ساعت نسبت به زمان مشابه در روز گذشته، افزایش قابل توجهی در میزان جابجایی زائران مشاهده می شود و از شتاب نسبی روند جابجایی زواری که از مرز مهران به کشور باز می گرداند، حکایت دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که پس از مرز مهران، بیشترین زائر جابجا شده طی دو روز اخیر مربوط به مرز شلمچه بوده است، خاطرنشان کرد: روز گذشته 5564 مسافر از مرز شلمچه توسط اتوبوس جابجا شدند و از ساعت صفر بامداد امروز تا ساعت 14:30، 7000 نفر زائر توسط 200 دستگاه اتوبوس جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه به روز قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته و حاکی از موج برگشت زائران به کشور است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که به همراه مجموعه مدیریتی این سازمان به منظور نظارت مستقیم بر نحوه خدمت رسانی به زائران و فرایند جابجایی ها در پایانه مهران حضور دارد، خاطرنشان کرد: تلاش شده با استفاده از ظرفیت و توان بیش از 1000 نفر از همکاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که از استان های مختلف کشور در پایانه مرزی مهران حضور دارند و همچنین بهره گیری از ماشین آلات مختلف این سازمان به تردد کنندگان و زواری که از کلیه پایانه های مرزی کشور عبور می کنند، خدمات شایسته ای ارائه شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که در حال حاضر 600 دستگاه اتوبوس در پایانه برکت آماده خدمت رسانی به زوار هستند، اظهار داشت: باعنایت به خاتمه سفر زیارتی بخش قابل توجهی از هموطنان در کربلای معلی و همچنین پیش بینی کاهش دما و افزایش روند ورود زائران اربعین حسینی به کشور، با برنامه ریزی های صورت گرفته و تمهیدات اتخاذ شده، بخش حمل و نقل عمومی کشور با تمام امکانات و توان خود، از آمادگی برای خدمت رسانی و جابجایی زائرانی که سفر زیارتی آنها به پایان رسیده و به مرزهای کشورمان باز می گردند، برخوردار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن زنگنه نژاد 0 0

    سالهاست که ون ده نفره فولکس واگن من پیر و فرسوده شده و از نوسازی ناوگان ون خبری نیست و من اجاره ورود به جاده ندارم و البنه نمیرم این چند روز هم زیر نظر تاگسیرانی کرمانشاه رایگان زوار را در سطح شهر جابجا میکردم و امروز کلاچ بریدم و ماشین خوابید ، تا کی ما باید در انتظار اسقاط کردن خودرو و تحویل ون جدید باشیم ؟ این همه ون سفید ایران خوورو دیزل یههو از کجا پیدا شدن آمدن مرز و بدون پلاگ زائرین را سوار کردند و ما با نزدیک بیست سال کار جاده مبهوت نگاه گردن به آنها شدیم ؟