| کد خبر: 245962 |

◄ پیش بینی یک جایگاهدار: سیاست شرکت پخش، کاهش سهمیه سوخت است

یک جایگاه دار سوخت پیش بینی کرد سیاست جدید شرکت پخش فرآورده های نفتی، مبتنی بر سهمیه بندی بنزین به کمترین لیتراژ و سهمیه بندی گازوئیل در نازل ترین حد باشد.

تین نیوز

یک جایگاه دار سوخت پیش بینی کرد سیاست جدید شرکت پخش فرآورده های نفتی، مبتنی بر سهمیه بندی بنزین به کمترین لیتراژ و سهمیه بندی گازوئیل در نازل ترین حد باشد.

به گزارش تین نیوز، این جایگاه دار به خبرنگار ما گفت: راننده کامیون برای رسیدن به مقصد باید در هراستان از سهمیه آن استان استفاده کند. برای مثال اگر در کرمانشاه نیاز به گازوئیل داشته باشد باید آن مقدار سوخت گیری کند که به همدان برسد و سهمیه دومش را از همدان بگیرد و الی آخر تا به مقصد برسد.

وی افزود: به همین صورت هر سواری حداکتر 30 لیتر می تواند سوخت گیری کند. مازاد برآن هم بابد به نرخ فوب بپردازد و برای گازوییل هم احتمالا دو نرخ معین شود.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که این سیاست به کجا می انجامد؟ گفت: در صورت اجرای این سیاست، جایگاهداران با کاهش  شدید فروش و تحویل فراورده های سوختی مواجه خواهندشد.

این جایگاهدار توضیح داد: اول و مهمتر گازوئیل است و بعد از آن بنزین. مجتمع های خدمات رفاهی و پمپ بنزین و گازوئیل بین راهی و خارج شهری با تمام سرمایه ای که برای رفاه رانندگان و مسافران انجام داده اند باید قسمتی از مجتمع را به کار دیگری اختصاص دهند.

وی گفت: بیش از 3000 مجتمع و غیر مجتمع به طور میانگین 15 هزار خانوار را مستقیما در قسمت فروش فرآورده و معادل آن را در سایر مشاغل جنبی به کار گرفته اند.

این فعال بخش جایگاه داری سوخت، اظهار کرد: آیا با ادامه این سهمیه بندی در دو قسمت تحویل به جایگاهدار و کاهش سهمیه فروش، برای جایگاه دار امکان ادامه به کارگیری این تعداد شاغل  وجود دارد؟ البته و پر واضح است که خیر.  آیا با این اقدام،  امکان فعال بودن حمل و نقل جاده ای به این روانی میسر است؟

وی افزود: مسئولان به چه می‌اندیشند؟! چه برنامه ای در پیش رو دارند؟! ورشکست شدن سرمایه گذاران در حوزه فراورده های نفتی و بیکاری پرسنل آن به سود دولت است یا فعال نگهداشتن آنان و حمایت از اشتغال و کسب و کار و سرمایه گذاری و توسعه این بخش؟

او مسئولان را به مطالعه بیشتر و مقایسه سیاست کشورهای درحال توسعه درقبال این نوع از سرمایه گذاری فراخواند و عنوان کرد: به عنوان یک فعال در این زمینه با بیش از 30 سال تجربه به مسئولان می گویم این همان راهی است که آخرش به ترکستان ختم می شود.

این جایگاهدار تاکید کرد: اگر مقایسه نرخ سوخت با کشورهای دیگر و دلایل افزایش مصرف در کشور با بررسی علت و علل همراه باشد، همچنین سود و زیان گردش روان و آرام و ارزان حمل و نقل جاده ای و نداشتن گره کور در آن توسط مسئولان بی غرض و آگاهانه مورد کنکاش و بررسی منصفانه قرار گیرد، درخواهند یافت اگر به فرض آنان سوخت ارزان و مصرف بالاست، اما سود و صرفه اقتصادی هم از جنبه های دیگری دارد.

او با بیان این که  فقط به یک جنبه قضیه نگاه کردن نتیجه خوبی نخواهد داشت، گفت: آیا مسئولان نمی دانند اگر فراورده گران شود اولین تاثیر آن افزایش کرایه ها و به تبع افزایش قیمت تمام شده کالای مصرفی مردم و کامیون داران خواهد بود؟ همچنین با این کار بیکاری افزایش یافته و اقتصاد فعال در گردش در حوزه حمل و نقل فلج خواهد شد!

این جایگاهدار افزود: توصیه می کنم بررسی های مسئولان به گونه ای باشد که منصفانه دو طرف این معادله را در کفه ترازوی عدالت بگذارند! آنگاه پی می برند زیانی که به دولت و سرمایه گذاران در حوزه حمل و نقل جاده ای و کشاورزی و... متحمل خواهد شد به مراتب بسیار بیشتر از سودی است که دولت از افزایش قیمت سوخت به دست می آورد.

وی عنوان کرد: چرا دولت و مدیران به کیفیت فراورده از جمله تبخیر بالا و نقش آن در افزایش مصرف ورود نمی کنند و در این زمینه تنها صنف جایگاهدار و مصرف کننده است که متضرر می شود و در آینده نه چندان دور هم مردم با بروز بیماری هایی مانند سرطان و مشکلات تنفسی گرفتار خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    سلام
    پیش‌بینی نمیخواد
    از برج هشت سال هزارو چهار صد هر ماه از سهمیه پایه توسط ستاد سوخت با هماهنگی سازمان راهداری کسر می‌شود