| کد خبر: 206867 |

◄ شرکت‌های کوچک مسافربری چگونه تضعیف شدند؟

رانندگانی که زیر مجموعه یک شرکت هستند نمی‌توانند با شرکت دیگری همکاری کنند.

تین نیوز

با اجرای طرح شبکه سیر، همه اختیارات به شرکت‌های مادر داده شد و شرکت‌های کوچک و قدیمی تمام اختیارات خود را از دست دادند و زیر مجموعه این شرکت‌ها شدند.

به گزارش تین نیوز، یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافری با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در گذشته افرادی که تمایل به ایجاد شرکت مسافربری داشتند با دریافت یک نامه از شرکت مادر اقدام به ثبت شرکت و راه‌اندازی آن در شهرها کرده و با خرید اتوبوس و انجام تبلیغ و هزینه و ایجاد شناخت مثبت در بین مردم، اقدام به جذب مسافر می‌کردند.

بیشتر بخوانید: مشکلات طرح شبکه سیر برای رانندگان و مالکان خودرو

مسعود افروزنیا تاکید کرد: در این شرایط، شرکت‌های مادر هم به استقلال شرکت‌های شهرستانی باور داشتند و از آنها مطالبات مختلف نداشتند، اما با راه‌اندازی شبکه سیر، اختیارات شرکت مادر به گونه‌ای شد که اکنون آنها می‌توانند بدون حتی داشتن یک اتوبوس و در نقطه‌ای حتی خارج از ترمینال شعبه‌ای از شرکت مادر را ایجاد کنند و این‌گونه شده است که برای مثال حتی بسیاری از ساندویجی‌های مستقر در ترمینا‌ل‌ها نیز اقدام به ایجاد شعبه‌های شرکت‌های مادر کرده‌اند.

وی در مورد مشکلاتی این اقدام برای مالکان و رانندگان اتوبوس به وجود آورده نیز گفت: با اجرای طرح شبکه سیر رانندگانی که زیر مجموعه یک شرکت هستند نمی‌توانند با شرکت دیگری همکاری کنند و حتی اگر شرکت مادر در شهری که آنها مسافر برده‌اند شعبه نداشته باشد باید خالی برگردند که این کار از نظر اقتصادی موجب ضرر و زیان فردی و ملی می‌شود. 

افزوزنیا ادامه داد: همچنین مالکان برای فروش اتوبوس‌های خود با مشکلات متعددی مواجه هستند به طوری‌که باید با طی کردن مراحلی نسبت به حذف کد خود از شرکت مسافربری که در آن فعالیت داشتند اقدام کرده و برای بیرون رفتن از یک شرکت و همکاری با شرکت دیگر هم تا زمانی که کد از شرکت اول پاک نشده است کد رهگیری برایشان از شرکت جدید صادر نمی‌شود و صورت حسابشان برخط نخواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنیا 0 0


    عرض شودکه رانندگان هیچ گونه مشکلی درخصوص همکاری باشرکتها ندارند ،مالکین وطرف قراردادها رو عرض کردم