| کد خبر: 178571 |

نایب‌رئیس کانون رانندگان کردستان عنوان کرد:

◄ مصادره کرایه حمل به نفع برخی شرکت‌های حمل‌و نقلی

خواهشمندیم با اجرای طرح تن برکیلومتر هر چه سریع‌تر تعادل را به بازار حمل و نقل برگردانید. عده‌ای درحال سواستفاده از وضعیت موجود هستند و می‌خواهند تا قبل از اجرای تن کیلومتر تا می‌توانند کرایه حمل را در برخی مسیرها کاهش دهند.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز محمد جعفر امیری رئیس انجمن صنفی رانندگان دهگلان و نایب‌رئیس کانون رانندگان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: قیمت مسیر یزد-باشماق مریوان دو میلیون تومان است درحالی‌که قیمت لاستیک میشلن جفتی پانزده میلیون تومان شده و این سؤال مطرح است که آیا این دریافتی باقیمت لاستیک و لوازم‌یدکی هم‌خوانی دارد؟

وی خواستار اجرای هرچه سریع‌تر قانون تن کلیومتر شد و ادامه داد: در آشفته بازار اقتصادی امروز بار دیگر دلالان و برخی باربری‌های نامسئولانه وضعیت بار و کرایه را به نفع خود مصادره کرده‌اند.

او بابیان این‌که ادامه این وضعیت به نفع رانندگان نیست، گفت: برخی شرکت‌های حمل‌ونقلی در یزد تلاش دارند تا کرایه یزد به مقصد باشماق مریوان به پایین‌ترین سطح در سه ماه آینده برسد. این در حالی است که قیمت لاستیک‌های باکیفیت پایین و غیراستاندارد چینی به بالاترین قیمت به فروش می‌رسد و بین دخل و خرج راننده هیچ هماهنگی وجود ندارد.

وی با اشاره به این نکته که هنوز در استان ما از توزیع لاستیک یارانه‌ای هم خبری نیست، ادامه داد: سؤال کامیون‌داران این است که چه چیزی ارزان شده است که کرایه حمل را پایین آورده‌اند؟

او با تأکید بر این‌که لازم است هزینه‌های اضافی از دوش راننده برداشته شود و حمل‌ونقل به‌صرفه اقتصادی برسد، گفت: خواهشمندیم با اجرای طرح تن برکیلومتر هر چه سریع‌تر تعادل را به بازار حمل و نقل برگردانید. عده‌ای درحال سواستفاده  از وضعیت موجود هستند و می‌خواهند تا قبل از اجرای تن کیلومتر تا می‌توانند کرایه حمل را در برخی مسیرها کاهش دهند.

5 آذر ماه بود که احمد کریمی دبیر کانون کامیون‌داران دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: چهارشنبه هفته گذشته تن‌بر کیلومتر به استان‌ها ابلاغ شد و قرار شد در جلسات استانی در خصوص نحوه اجرای آن تصمیم‌گیری شود. وی با اعلام این‌که قرار است تن بر کیلومتر در فاز نخست، استان به استان اجرا شود، گفت: دو تشکل صنفی در جلسات استانی در کنار هم قرار می‌گیرند و برای قیمت‌های نهایی در استان خود تصمیم‌گیری می‌کنند. با این حال هنوز خبری از ابلاغ تن کیلومتر و پایان جلسات استانی نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.