| کد خبر: 180204 |

◄ مقاومت شرکت‌های حمل‌ونقلی در مقابل پرداخت کرایه توافقی

نبود مدیریت صحیح در تعیین نرخ کرایه‌ها و نرخ‌گذاری سلیقه‌ای باعث نارضایتی رانندگان وکامیونداران می‌شود.

تین نیوز

 نبود مدیریت صحیح در تعیین نرخ کرایه‌ها و نرخ‌گذاری سلیقه‌ای باعث نارضایتی رانندگان وکامیونداران می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز یک راننده خودمالک و فعال حمل‌ونقلی با انتقاد از ناهماهنگی‌ها در بخش تعیین کرایه حمل بار گفت: باوجود مشکلات متعدد در بخش حمل‌ونقل پایانه بندرعباس، وقتی برای برخی از مسیرها و با توجه به نوع بار، کرایه مشخصی که تعیین شده، اجرایی نمی‌شود، نارضایتی رانندگان را در پی دارد.

وی توضیح‌ داد: با وجود اینکه هزینه‌ها واستهلاک کامیون در مسافت طولی تعریف‌شده است و قابل‌محاسبه است چرا باید نرخ کرایه یک مسیر از مبدأ بندرعباس متفاوت باشد؟

خداداد بکرانی در توضیح این شرایط گفت: مثلاً نرخ کرایه بندرعباس به رشت، نوع بار کانتینر ۲۰فوت با وزن ۱۵الی۲۲ تن؛ مبلغ ۳۲۸۰هزارتومان و نرخ کرایه بندرعباس به رشت نوع بار شمش آهن از فولاد هرمزگان با وزن بار ۱۵الی ۲۲ تن مبلغ ۲۹۸۵ هزارتومان اعلام بار می‌شود. این نرخ‌ها نرخ پایه کرایه اعلام بار است.

او با طرح این سؤال که این تفاوت بر چه مبنایی است؟ ادامه داد: مگر هزینه‌ها و استهلاک کامیون باهم تفاوتی دارد؟ نبود مدیریت صحیح در تعیین نرخ کرایه‌ها و نرخ‌گذاری سلیقه‌ای باعث نارضایتی رانندگان و کامیونداران می‌شود.طرح تن بر کیلومتر نیز که با تصویب شورای عالی هماهنگی ترابری لازم الاجرا شد هنوز در بندرعباس اجرایی نمی‌شود و تلاش شرکت‌ها نیز این است که به هر نحو ممکن برای نرخ هایی که فعلاً اعلام می شود؛ بهانه‌تراشی می‌کنند.

او ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل طرح تن بر کیلومتر این نواقص در مهم‌ترین بندر کشور که از لحاظ تردد کامیون‌ها و میزان جابجایی بار و درآمدزایی نقش مهمی در حمل‌ونقل  کشور را ایفا می‌کند مرتفع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضا 3 0

    سلام
    انجمن بندر عباس
    شده انجمن شرکت های حمل و نقل و ماشین های باربری
    بقیه را بی خیال

  • عنایت بکرانی 3 0

    سلام خدا قوت به شما وتمامی عزیزانی که برای شفاف سازی حمل ونقل تلاش می کنند از خبر گزاری تا همکاران راننده.
    واقعا این مشکل کرایه معظل بزرگی برای پایانه بزرگ حمل ونقل بندر عباس می باشد .واین کات مطرح شده یکی از هزارنکته ومشکلات این پایانه است خواهشمندیم از کسانی که داد مظلوم را پاسخ می دهند به این امر رسیدگی کنند.وبیشتر از این نگذارند حق راننده در بندر پایمال شود باتشکر

  • امیر 1 0

    ماشین روبفروشیم بریم غازبچرونیم

  • مهدی بهرامی 0 0

    بندر عباس شده دزد گاه ماشینا توکا چپ و راست کانتی میارند تو مجتمه دپو میکنن البته این فقط یه توکاس بماند مابقی که پول میدن و بار میخرن بیشرفا