| کد خبر: 179401 |

خادمی‌زاده خطاب به لاریجانی:

◄ ناله‌‌های ما را نه دولت شنید و نه مجلس/بدترین ماشین‌‌‌های چینی را به ما تحمیل کردند

ناله‌‌های ما را نه دولت شنید و نه مجلس تا اینکه هفته گذشته مجلس، مسئولان سه وزارتخانه را به قوه قضاییه دعوت‌کرد؛ تنها برداشت و سود ما از ۱۸۳ جلسه‌‌‌ای که برگزار کردیم، یک خودکار بود که در هر جلسه به ما می‌‌دادند..

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین نیوز رضا خادمی‌زاده رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان مسافربری کشور یکی از افرادی بود که در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس نطق تند و به قول خودش «دلگیرانه‌»ای از وضعیت فعلی رانندگان ایراد کرد.

او در ابتدای سخنرانی خود با بیان اینکه بدون اجازه پزشک از بیمارستان خارج شده است و احوالات جسمی مناسبی ندارد، گفت: رانندگان در شرایط روحی روانی و البته اقتصادی مناسبی نیستند؛ هم از خانواده خود دور هستند و هم خرجشان با دخلشان یکی نیست.

او با اعلام خبر سکته مغزی خود این وضعیت را ناشی از شرایط بد رانندگان دانست.

وی  با بیان اینکه در شش ماه گذشته ۱۸۳ جلسه با نهادهای مرتبط از جمله وزیر سابق راه و وزیر سابق کار وزیر سابق صنعت برگزار کردیم، گفت: اما دریغ از رفع یک مشکل،دریغ از یک همکاری و دریغ از یک آری.

او گفت: ناله‌‌های ما را نه دولت شنید و نه مجلس تا اینکه هفته گذشته مجلس، مسئولان سه وزارتخانه را به قوه قضاییه دعوت‌کرد؛ تنها برداشت و سود ما از ۱۸۳ جلسه‌‌‌ای که برگزار کردیم، یک خودکار بود که در هر جلسه به ما می‌‌دادند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان مسافربری با تاکید بر اینکه کوهی از مشکلات ما نه به دلیل آمریکا، نه به دلیل انگلیس و نه به دلیل تحریم‌‌‌‌ها است، اظهار داشت: عملکرد نادرست برخی مدیران است که شرایط را سخت می‌کند.

خادمی‌‌‌‌زاده افزود: به ما وعده دادند که بر اساس تدبیر و امید برنامه‌هایی نوشته خواهد شد که امید بخش باشد اما امروز می‌‌‌بینیم که نه این وعده عملی نشده است.

وی بخشی از سخنرانی خود را به انتقاد از عملکرد رئیس جمهوری اختصاص‌ داد و با ایراد ضرب‌المثل‌هایی که مضمون ناکارآمدی دارد گفت: دولت مانند ارکستری شده است که هر وزارتخانه آن یک ساز می‌‌‌زند و صدای ناهنجاری ایجاد شده است.

رییس انجمن صنفی رانندگان مسافری با بیان اینکه در شش ماه گذشته هر بار به وزارت راه رفتیم ما را به وزارت صمت پاس دادند، خاطرنشان کرد: وزارت صمت هم‌چنان شوتی کرد که وزارت کار نمی‌‌توانست آن را بگیرد. همین شد که امروز پرونده ما را به قوه قضاییه دادند.

خادمی‌زاده با تاکید بر اینکه ما هیچ خواسته‌‌‌ای جز اجرای قانون نداشتیم که همان را هم نتوانستند به اجرا برسانند، افزود: بخشنامه‌‌‌‌هایی صادر می‌‌‌شد که مغایر با قانون بود و پس از مدتی مجبور می‌‌‌‌شدند، آن را لغو کنند و هیچ نظارتی بر روی ناوگان وجود نداشت.

وی اضافه کرد: سال گذشته رئیس جمهوری در نطقی حرف از  اصلاحات و نوسازی زد و خبر داد که نوسازی با کمک 50 درصدی دولت انجام می شود؛ به ما این قول را داد که ناوگان جدید را با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار ما قرار دهد اما طرح کلید به کلید به اجرا نرسید و قیمت اتوبوس دو برابر و قیمت لوازم یدکی به ۱۲ برابر رسید. ما که رییس جمهور را صدا نکرده بودیم و از وی نخواسته بودیم این طرح را اجرایی کند دولت یک قولی داد و بعدش هم فراموش کرد.

خادمی زاده با بیان اینکه وقتی سرمایه‌‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی انجام می‌‌‌دهیم و یک اتوبوس جدید می‌‌‌خریم، انتظار داریم که شغل ما رونق داشته‌باشد ادامه داد: اما دولت چه حمایتی از ما کرده است که بتوانیم تاب بیاوریم و مشکلی برای ما پیش نیاید؟

او ادامه داد:در طول سال‌های گذشته بدترین ماشین‌‌‌های چینی را به ما تحمیل کردند و لاستیک را از چین خریدند و به ما دادند. هر بار سانحه‌‌‌ای در جاده‌‌‌های کشور رخ داد، ما را مقصر دانستند اما چه حق انتخابی داشتیم که بخواهیم استانداردها را ارتقا دهیم؟

او خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل ده سال از شما بچه تر هستم اما این حال و روز وضع سلامتی من است که بخاطر این همه بی عدالتی در بخش حمل و نقل و از دست رفتن سرمایه و آبرو و خانواده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.