| کد خبر: 176352 |

◄ آخرین وضعیت تاسیس شرکتی که اسلامی در مجلس قولش را داد

تاکید وزیر محترم راه‌وشهرسازی بر ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای قطعا نشان‌دهنده اهتمام ایشان در سرعت‌بخشی به پروسه تاسیس این شرکت است.

تین نیوز

در جریان بررسی صلاحیت محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در مجلس، وی از برنامه‌های خود برای حوزه ریلی گفت و اینکه مهم‌ترین اقدام این وزارتخانه، ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای است. شرکتی که نزدیک به دو سال است زمزمه ایجاد آن از سوی شرکت راه‌آهن مطرح شده و هنوز خبری از آن نیست. با این‌همه معاون مسافری راه‌آهن نیز می‌گوید تاسیس این شرکت  مهم‌ترین خواسته شرکت راه‌آهن از وزیر راه‌وشهرسازی است.

به گزارش تین‌نیوز، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: تاکید وزیر محترم راه‌وشهرسازی بر ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای قطعاً نشان‌دهنده اهتمام ایشان در سرعت‌بخشی به پروسه تاسیس این شرکت است.

موسوی افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه بر تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای که زیرمجموعه وزارت راه‌وشهرسازی است، تکلیف شده است که اساس‌نامه این شرکت به همت معاونت مسافری راه‌آهن و نظرات آقای رسولی نوشته شد و پس از جلسات بسیار به تایید و امضای وزارت راه، وزارت کشور و رییس سازمان برنامه‌وبودجه رسید.

موسوی اضافه کرد: سپس این اساس‌‌نامه در کمیسیون اجتماعی هیات دولت مطرح و بررسی شد و برخی از مواد آن اصلاحات جزئی داشت.

معاون مسافری راه‌آهن تصریح کرد: در حال حاضر منتظریم که این اساس‌نامه در کمیسیون اصلی اجتماعی دولت تصویب شود.

موسوی دلیل تاخیر تاسیس این شرکت را انجام پروسه تغییر وزیر کار به‌عنوان رییس کمیسیون اجتماعی هیات دولت عنوان کرد و افزود: با گرفتن رای اعتماد برای وزیر، ان‌شاالله به‌زودی شاهد تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای نیز خواهیم بود.

او اضافه کرد: این شرکت بحث‌های مربوط به جابه‌جایی قطارهای حومه‌ای را به‌صورت تخصصی برعهده خواهد داشت و ما نیز حسب دستور وزیر راه و پس از دریافت مصوبه هیات وزیران، به‌سرعت شرکت را ایجاد خواهیم کرد.

موسوی ضمن بیان اینکه در حال حاضر هم با افزایش تعداد سیر قطارهای حومه‌ای روبه‌رو هستیم، توضیح داد:  ضرورت تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای این است که تقاضای سفر حومه‌ای زیاد است و برای ساماندهی این سفرها و جلوگیری از ورود بی‌شمار خودروهای تک‌سرنشین به کلان‌شهرها باید این شرکت تاسیس شود.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن ادامه داد: امسال 12زوج قطار در مسیر تهران-پرند، قطارهای حومه‌ای در مسیرهای ریلی تهران-هشتگرد، تهران-تاکستان، تهران-قزوین، تهران-پیشوا و قرچک-ورامین ایجاد شده اما یکی دیگر از اهداف از تاسیس این شرکت- نظیر آنچه که در اروپا وجود دارد- این است که خطوط مستقل حومه‌ای مختص مسافران حومه‌ای و در سرفاصله‌های کم ایجاد شود و یا اینکه با همکاری این شرکت حتی فرصت سفر با مترو، اتوبوس و دوچرخه‌سواری هم به‌وجود آید.

موسوی اضافه کرد: بی‌شک در شرکت قطارهای حومه‌ای از خدمت‌گذاران و پرسنل فعلی شرکت راه‌آهن در بخش حومه‌ای هم بهره‌مند خواهیم شد؛ چراکه قانون‌گذار توجه داشته که با توجه به عدم رد وظایف راه‌آهن پس از تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای، این شرکت زیرمجموعه شرکت راه‌آهن به‌عنوان مجمع شرکت قطارهای حومه‌ای خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.