| کد خبر: 174224 |

◄ وزارت صنعت به تعهداتش در عرضه لاستیک عمل نکرد

وزارت صنعت به تعهداتش در عرضه لاستیک و نظارت بر بازار عمل نکرد. احمد کریمی، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران بابیان این مطلب گفت: مهم‌ترین مشکل رانندگان نبود لاستیک و قطعات یدکی در بازار افزایش جهشی قیمت آنها است.

تین نیوز

وزارت صنعت به تعهداتش در عرضه لاستیک و نظارت بر بازار عمل نکرد. احمد کریمی، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران بابیان این مطلب گفت: مهم‌ترین مشکل رانندگان نبود لاستیک و قطعات یدکی در بازار افزایش جهشی قیمت آنها است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، کریمی بابیان اینکه مهم‌ترین مطالبه کامیون‌داران تأمین لاستیک موردنیاز است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نتوانست به تعهدات خود عمل کند و امروز ما با مشکل جدی در بحث تأمین لاستیک مواجه هستیم.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران با اشاره به جلسه روز گذشته در کمیسیون عمران مجلس با حضور نمایندگان برخی از وزارتخانه‌ها گفت: روز گذشته نمایندگان مجلس تذکر جدی به نمایندگان وزارت صمت دادند و آقای سینکی به نمایندگی از وزارت صمت در جلسه روز گذشته حضور داشت.

او افزود: قرار براین شد که ارز موردنیاز برای واردات 500 هزار حلقه لاستیک تأمین شود. همچنین طبق دستور معاون اول رئیس‌جمهوری تعرفه واردات لاستیک از 20 درصد به 5 درصد کاهش پیدا کرد؛ بنابراین به‌زودی لاستیک بیشتری وارد بازار خواهد شد.

کریمی بابیان اینکه متأسفانه وزارت صمت هیچ اشرافی به این بازار ندارد، گفت: روز گذشته آمار و ارقامی از وضعیت بازار لاستیک ارائه کردند که هیچ‌یک درست نبود و مورد تعجب نمایندگان مجلس و افراد حاضر در جلسه قرار گرفت.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران با تأکید براینکه مشکلات امروز برای کامیون‌داران ناشی از بی‌تدبیری وزارت صمت است، گفت: درحال‌حاضر قیمت لاستیک به چهار برابر نسبت به دی‌ماه سال گذشته رسیده است حال اگر لاستیک در بازار با همین قیمت هم پیدا شود بخشی از مشکلات حل می‌شود. مشکل این است که همین لاستیک گران هم در بازار نیست.

او بابیان اینکه مسئولان وزارت صمت شفافیت در گفتار ندارند، ادامه داد: 40 درصد از میزان مصرف لاستیک موردنیاز در بازار وجود دارد؛ اما 10 درصد آن عرضه می‌شود و مابقی احتکار شده است. واقعیت این است که احتکار در این شرایط طبیعی است اما چرا وزارت صمت هیچ نظارتی به بازار نداشته است.

کریمی با تأکید براینکه نگران ورود لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته هستیم، گفت: درحال‌حاضر لاستیک‌های 2016 در انبار دپو شده است البته هرچند از تاریخ تولید این لاستیک‌ها دو سال گذشته است اما اگر در محیط سرپوشیده قرارگرفته باشند و روی‌هم انباشته نباشند مدت‌زمان مناسب برای مصرف افزایش پیدا می‌کند ولی به‌هرحال به رانندگان توصیه کرده‌ایم این لاستیک‌ها را در محور عقب خودروی خود استفاده کنند.

او درباره آخرین وضعیت فعالیت رانندگان اظهار داشت: حمل‌ونقل جریان عادی خود را دارد بخشی از عدم تردد کامیون‌ها در سطح کشور به این دلیل است که لاستیک و قطعات برای حرکت کامیون‌ها وجود ندارد و ناوگان را زمین‌گیر کرده است که این به معنای اعتصاب نیست.

کریمی تأکید کرد: آمار صدور بارنامه نشان می‌دهد حمل‌ونقل در سطح جاده‌ها متوقف نشده اما کند است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.