| کد خبر: 174064 |

یک راننده اتوبوس بین‌شهری:

◄ افزایش قیمت لاستیک ایمنی اتوبوس‌ها را به خطر انداخته است

‌امید است با توزیع عادلانه لاستیک‌ دربین مالکان ناوگان اتوبوس‌رانی امنیت به سیستم حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری بازگردد و گرانی ارز و نابه سامانی در توزیع لاستیک موجب کاهش ایمنی اتوبوس‌ها نشود.

تین نیوز

یکی از رانندگان اتوبوس بین‌شهری در تماس تلفنی با خبرنگار تین‌نیوز نسبت به وضعیت تامین لاستیک و قطعات یدکی  و ارتباط آن با ایمنی هشدار داد.

وی با توضیح این‌که هم‌زمان با افزایش قیمت لوازم‌یدکی، هزینه‌های رانندگان و مالکان اتوبوس افزایش‌یافته است، گفت: این در حالی است که این افزایش قیمت وضعیت ایمنی را به خطر انداخته است.

او دراین‌باره توضیح‌داد: یکی از مشکلاتی که ناشی از افزایش سرسام‌آور قیمت لاستیک است، افزایش اجتناب‌ناپذیر مدت‌زمان استفاده از تایرها و تسریع فرسایش آن‌هاست که بسیار خطرناک بوده و به ایمنی وسایل حمل‌ونقل مربوط می‌شود.

این راننده اتوبوس بین‌شهری بابیان این‌که وعده تامین لاستیک و قطعات یدکی هنوز محقق نشده است، گفت: اگر هم لاستیکی توزیع‌شده است، توزیع آن عادلانه و مستند نبوده است و نظارت لازم بر روند توزیع آن صورت نگرفته است.

 وی خواستار استفاده از الگوهای موفق در توزیع  سرویس‌های خدماتی شد و گفت: تجربه‌های موفقی که سازمان راهداری در توزیع‌ سرویس‌ خدماتی نظیر مدل توزیع سامانه سپهتن داشت، باید در توزیع لاستیک هم مدنظر قرار گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که وظیفه توزیع و نظارت بر  لاستیک بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است  نه سازمان راهداری، گفت: پیشنهاد می‌دهیم که این وزارتخانه برای توزیع لاستیک‌ از  روش‌های  اپلیکیشنی استفاده کند دلیل این پیشنهاد هم وسعت زیربنای اطلاعاتی و دسترسی‌های اپلیکیشن‌های سازمان به سرویس‌های اطلاعاتی نظیر ناوگان اتوبوس‌ها و مالکان است و به سهولت می‌توان بر توزیع لاستیک و سایر خدمات آن سازمان نظارت داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ه 0 0

    مسئولین دست ازتوزیع ناعادلانه لاستیک بردارند و تشنج بوجود امده در بازار خود به خود فرو کش میکند خود این دو نرخی باعث بالا رفتن قیمت هست هیچ ارگانی قادر به توزیع عادلانه نیست