| کد خبر: 173375 |

یک راننده تریلی مطرح‌کرد:

◄ تامین لاستیک از بازار سیاه آن هم به صورت گران و نقدی

قبلاً حداقل می‌توانستیم لاستیک را به‌صورت قسطی خریداری کنیم ولی حالا فقط به‌صورت نقدی آن‌هم از بازار سیاه امکان تهیه لاستیک وجود دارد.

تین نیوز

یک کامیون‌دار و فعال حمل‌ونقل از وضعیت نابه سامان بازار لاستیک و افزایش هزینه‌های نگهداری کامیون گلایه کرد.

داود بهرامی راننده تریلر در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با بیان اینکه تعداد لاستیک در بازار بسیار کاهش‌یافته است و تقریباً نایاب شده است، گفت:  این در حالی است که اگر لاستیکی هم پیدا شود قیمت آن بسیار گران است.

وی گفت:  اگر راننده‌ای بخواهد ۱۸ حلقه لاستیک چینی بخرد باید برای هر جفت دست‌کم ۸ میلیون تومان پول نقد بدهد که البته  این رقم قیمت لاستیک چینی است. لاستیک «میشلن» حدود ۱۲ میلیون تومان است و در صورت تداوم گرانی و نایابی لاستیک در بازار طولی نمی‌کشد که تمام کامیون‌ها از بی‌لاستیکی و نبود قطعات به‌خودی‌خود خاموش می‌شوند.

او می‌گوید: قبلاً حداقل می‌توانستیم لاستیک را به‌صورت قسطی خریداری کنیم ولی حالا فقط به‌صورت نقدی آن‌هم از بازار سیاه امکان تهیه لاستیک وجود دارد.

به گفته این فعال حمل‌ونقل جاده‌ای لوازم‌یدکی خیلی گران شده است طوری که بعضی از قیمت‌ها از چند برابر هم حتی گذشته است.

او می‌گوید: واقعاً نمی‌دانیم باید چگونه کار کنیم که صرفه اقتصادی داشته باشد با این وضعیت سرمایه کامیون‌داران در حال از بین رفتن است و اگر فکری به حال ما نکنند جبران‌کردن خسارات ناشی از آن تقریباً غیرممکن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا خزائی 0 0

    ما تعدادی از رانندگان شهرستان نهاوند که در مرداد ماه به نفع مسئولین توپ را به بیرون زدیم و از اعتصابی که بوی همراهی با دشمنان این مرز و بوم را داشت خودداری کردیم ولی امروز مسئولین کاری کردند که احساس میکنیم قصد نابود کردن صنعت را دارند... لاستیک ها به آخرین درصد ها رسیدند، واقعا پول نقد بیست میلیون تومانی را نداریم که لاستیک برای یک محور خرید کنیم، چهار محور دیگر به کنار، تمام مصارف کامیون لاستیک نیست، روغن هم کمیاب شده، یک عدد فیلتر خشک کن باد ولوو 500 قیمتی معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان دارد، سرویس کامل روغن و فیلتر کامیون که عمر دو هفته نهایتا یک ماه را دارد به قیمت چهار میلیون تومان رسیده، باطری کمیاب شده و قیمت سه تا چهار میلیون تومانی پیدا کرده، تقریبا حرکت کامیون برای ما رانندگان هزینه ی سرسام آور دارد و اگر به داد ما نرسند خود به خود کامیون ها مجبور به خارج شدن از اقتصاد میشوند، کامیون خارج شده از اقتصاد با استارت زدن بر نمیگردد بلکه هزینه ی تعمیر و نگهداری هنگفتی را متحمل شده که از چرخه خارج شده است. کامیونی با دست کم دو حلقه لاستیک معیوب نیاز به تزریق هزینه ی هشت تا دوازده میلیون تومانی دارد، که بی شک و تردید در این بازه زمانی و جیب های
    خالی و مهم ترین نکته، درخواست خدمات نقدی از طرف فروشندگان لوازم و لاستیک، هیچ کس توان بازگردانی کامیون ناقص خود را ندارد.

    این یک هشدار یه تهدید نیست، این یک شعله سوزان است که بی تعارف هر کامیون و کامیون دار که نیاز به لاستیک داشته باشد و یا قطعات را میسوزاند


    جنگل در حال سوختن است
    اگر با شیلنگ آب مسئولین خاموش نمیشود راهکار دیگری بیابد، از هواپیما های اتفاع حریق استفاده کنید.. مسئولین باید مدیریت بحران را بلد باشند وگرنه مسئول بودن در روز هایی با رشد اقتصادی که کار مهمی نیست...