| کد خبر: 168977 |

مداح در نشست خبری خبر داد:

◄ فاز نخست طرح تن-کیلومتر تا اول مرداد اجرا می‌شود/ دریافت 5هزار پیامک شکایت رانندگان

مهم‌ترین مطالبه کامیون داران یعنی اجرای قانون تن بر کیلومتر برای تعیین نرخ حمل قرار است در دو فاز اجرایی شود.

تین نیوز

فرامرز مداح، نماینده تام‌الاختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل در امور سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی خبر داد که فاز نخست اجرای تن بر کیلومتر تا اول مردادماه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز نشست خبری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امروز با موضوع تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده برای مطالبات کامیون‌داران معترض با حضور فرامرز مداح و داریوش امانی برگزار شد.

مداح با اعلام اینکه مهم‌ترین مطالبه کامیون‌داران یعنی اجرای تن بر کیلومتر قرار است در دو فاز اجرایی شود گفت: در فاز نخست قرار است هزینه تمام‌شده برای جابجایی هر تن‌کیلومتر مشخص شود و میزان سهم هر پارامتر تأثیرگذار در تعیین نرخ مشخص شود.

وی ادامه داد: برای مثال نرخ پارامترهایی مثل لاستیک، نوع کامیون و..... مشخص شود و سهم هر پارامتر مشخص شود. در این صورت ما مبنای مشخصی داریم و در صورت گرانی هر یک از این پارامترها ما هم نرخ تن بر کیلومتر را افزایش می‌دهیم.

او ادامه داد: مثلاً اگر لاستیک سه درصد گران شود ما هم متناسب با آن سه درصد کرایه را افزایش می‌دهیم.

مداح توضیح داد که در فاز دوم بر اساس تن-کیلومتر که قیمت پایه است نرخ‌های مشخصی برای مسیرهای مختلف مشخص می‌شود تا جلوی سوءاستفاده‌ها را بگیرد.

این عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد که اجرای تن بر کیلومتر در دو فاز و با این مشخصات با تفاهمی که با نمایندگان اصناف انجام‌گرفته است انجام خواهد شد و گفت: فاز نخست اجرای تن بر کیلومتر تا اول مردادماه اجرایی می‌شود.

سامانه‌ای برای ثبت شکایات

او هم‌چنین این را هم گفت که سازمان در پی ارتباطات گسترده با رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای بود و بر همین اساس تصمیم گرفت تا با روش‌های مختلف با رانندگان ارتباط باشد و آن‌ها بتوانند انتقادات و پیشنهاد‌های خود را به گوش سازمان برسانند.

بر این اساس تلاشگران فعال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌شهری از این‌ پس می‌توانند هرگونه انتقاد شکایت و دیدگاه خود را در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای شامل دریافت کمیسیون اضافی وضعیت خدمات‌رسانی در شبکه جاده‌ای وضعیت عملکردی شرکت‌های حمل‌ونقل و دیگر نکات موردنظر از طریق سامانه تلفن پاسخگوی 141 سامانه پیامکی 3000141 و هم‌چنین پایگاه اطلاع‌رسانی WWW.141.IR و یا صندوق پستی 14155-3773 به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده یا انعکاس دهند.

مداح این را هم گفت که برخی رانندگان ترجیح می‌دهند شکایات خود را از شرکت‌های حمل‌ونقلی به‌صورت ناشناس مطرح کنند و به همین دلیل ما روش پستی برای ارسال نامه‌های آن‌ها را انتخاب کردیم.

وی هم‌چنین خبر داد که تاکنون 5 هزار پیامک  شکایت رانندگان دریافت شده است و گفت: با این‌ حال خیلی از رانندگان ترجیح می‌دهند مشکلات موجود را به‌صورت شفاهی مطرح کنند و به همین دلیل تاکنون 650 مورد شکایت شفاهی دریافت کرده‌ایم.

این عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در سامانه 141 بخشی را تحت عنوان شکایات گذاشته‌ایم که رانندگان می‌توانند عکس بارنامه و تصویران را بارگذاری کنند و یا تمام مستندات خود از شکایتی که دارند را برای سازمان ارسال کنند.

دسته‌بندی مطالبات کامیون‌داران

مداح هم چنین با توضیح اینکه مطالبات رانندگان کامیون به سه دسته عمده تقسیم می‌شد گفت: هر یک از مطالبات به دستگاه خاصی مربوط می شود. یکی از آنها مانند قانون زیان‌آور بودن شغل رانندگی باید از سوی مجلس شورای اسلامی پیگیری شود و نظر سازمان این است که این قانون به طور خاص به تصویب برسد .دسته دوم به دستگاه‌های دولتی خارج از وزارت راه و شهرسازی مثل سازمان تامین‌اجتماعی و شرکت نفت مرتبط بود و دسته سوم باید از طریق این وزارتخانه و سازمان راهداری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که سازمان راهداری از ابتدای اعتراضات رانندگان کامیون پیگیری مطالبات آنها را که از قبل آغاز کرده بود با سرعت و قدرت در دستور کار قرار داد، توضیح داد: برای مطالبات اصلی رانندگان کارگروه‌هایی تشکیل شد که در هر یک از آنها نمایندگان اصناف حضور داشتند. در حال حاضر هر یک از این کارگروه‌ها چند جلسه مختلف برگزار کرده‌اند و در آنها به مطالبات رسیدگی شده است.

شکایت از شرکت‌های حمل‌ونقلی

وی با اشاره به شکایتی که رانندگان از برخی پایانه‌های جابه‌جایی بار داشتند، تاکید کرد: رانندگان معتقد بودند در برخی از این پایانه‌ها عدالت وجود ندارد و شرایط برای رانندگان متفاوت است. از این‌رو جلساتی برگزار شد تا برای کامیون‌های ملکی که بغل‌نویسی شده‌اند شرایط به طور دقیق مشخص شود.

مداح افزود: بحث بیمه تکمیلی نیز یکی‌دیگر از دغدغه‌های رانندگان بود که خوشبختانه با انجام پیگیری‌های لازم از سازمان تامین اجتماعی در این رابطه نیز مطالبات به طور دقیق پیگیری شده است.

این عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مطالبات کامیونداران وضعیت رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی است ادامه داد:تشدید رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی از همان ابتدا به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرقت و در کلیه استان‌ها تخلفات شرکت‌ها در محل بارگیری رصد می‌شود. ضمن اینکه بازرسان ویژه‌ای را برای رسیدگی به امور استان‌ها انتخاب کرده‌ایم که عملکرد شرکت‌ها را زیر نظر قرار بگیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.