| کد خبر: 171915 |

عامری خبر داد:

◄ افزایش قیمت بلیت اتوبوس در مسیرهای خارجی + عکس

اگرچه سوخت در ایران گران نشده است اما به‌محض خروج اتوبوس از ایران هزینه‌های رانندگان گران می‌شود و باید گازوییل را با نرخ دلار بزنند ضمن اینکه اکنون اصلاً نمی‌توانند این دلار را تهیه کنند.

تین نیوز

احمدرضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری افزایش بلیت اتوبوس در مسیرهای خارجی را تأیید کرد. اما این را هم گفت که این افزایش قیمت در برابر افزایش دلار نمی‌تواند افزایش قیمت بلیت اتوبوس نامیده شود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز ادامه داد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی نسبت به افزایش قیمت دلار افزایشی نداشته است و همین امروز ارز در چهارراه استانبول بیش از 11 هزار تومان به فروش رسیده است که اگر بخواهیم با این رقم قیمت‌ها را افزایش دهیم قیمت بلیت اتوبوس به بیش از یک‌میلیون تومان می‌رسد اما رقمی که اکنون می‌بینید این‌گونه نیست.

عامری افزایش قیمت اعمال‌شده به نسبت قیمت دلار را یک افزایش قیمت «منطقی» خواند  و ادامه داد: هزینه‌ها در بخش حمل‌ونقل بالا رفته است و اکنون باقی رقبای حمل‌ونقلی ما قیمت‌ها را چند برابر کرده‌اند.

او در خصوص اینکه مبنای محاسبه این افزایش قیمت بر چه اساسی بوده است؟ گفت: هم به دلیل تغیر در شرایط سوخت است و هم افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی. اگرچه سوخت در ایران گران نشده است اما به‌محض خروج اتوبوس از ایران هزینه‌های رانندگان گران می‌شود و باید گازوییل را با نرخ دلار بزنند ضمن اینکه اکنون اصلاً نمی‌توانند این دلار را تهیه کنند.

بلیت اتوبوس

وی در خصوص اینکه آیا افزایش قیمت در ناوگان حمل‌ونقل هوایی باعث آن شده است که تقاضا به سمت حمل‌ونقل زمینی شیفت پیدا کند گفت: الان در شرایطی هستیم که کلاً سفر کم شده است و اگر کسی مجبور نباشد که برای درمان یا آموزش به سفر برود کلاً با دلار 12 هزارتومانی سفر نخواهند کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.