| کد خبر: 171745 |

◄ حاشیه‌های نشست نمایندگان رانندگان با اعضای کمیسیون امنیت ملی

یک میلیون حلقه لاستیک تولید داخل است و 500 هزار حلقه نیز از مسیر گمرک وارد می‌شود و مقدار سه میلیون و 500 هزار حلقه نیز به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد.

تین نیوز

نشست نمایندگان رانندگان با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش تین‌نیوز، سید دلاور موسوی یکی از نمایندگان رانندگان حاضر در این نشست، در شبکه‌های اجتماعی با بیان این‌که ریاست این نشست را محمد مهدی برومندی نماینده شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد برعهده داشت، نوشت: نماینده مردم مرودشت از طرف ریاست مجلس ماموریت دارد مشکلات حمل‌ونقل را پیگیری کنند و نتیجه را به ریاست مجلس گزارش کند.

به گفته موسوی در این نشست که محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان کانون‌های کارگری رانندگان، کانون کارفرمایی کامیونداران، کانون بخش مسافر، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک شیراز، نماینده صندوق حمایت از مصرف کننده و نمایندگانی از طرف خودروسازان و چندتن از رانندگان خود مالک حضور داشتند، مقرر شد تا دو هفته پس از برگزاری جلسه (این جلسه روز سه‌شنبه 17 مرداد برگزار شد) مشکل فروش لاستیک توسط وزارت صنعت و معدن وتجارت برطرف شود. 

آن‌چنان که موسوی در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده است، در این نشست رضا تیموری نماینده کانون کامیونداران، با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت،معدن و تجارت در پیگیری مطالبات کامیون‌داران گفت: وزارت صنعت هیچ اقدام مثبتی برای این صنف انجام نداده است.

علیرضا رعنایی رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک شیراز و یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این جلسه نیز گفت: از سال ۹۳ به بعد افزایش قیمتی در مورد لاستیک صورت نگرفته است، به همین دلیل سودجویان اعتراض کامیوندارها را بهانه‌ای برای احتکار و افزایش قیمت لاستیک دیده‌اند .

وی با بیان این‌که در این بخش و در زمینه استانداردها مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: جان و مال کامیونداران با تولیدات داخلی و برندهای بی کیفیت موجود در بازار در معرض خطر جدی است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه همچنین یکی از مقامات مسئول از تلاش برای سیستمی شدن توزیع لاستیک و حذف روش توزیع سنتی خبر داد و گفت: مصرف سالانه بخش حمل‌ونقل ۵ میلیون حلقه لاستیک است.

این مقام مسئول افزود: از این میزان یک میلیون حلقه تولید داخل است و 500 هزار حلقه نیز از مسیر گمرک وارد می‌شود و مقدار سه میلیون و500 هزار حلقه نیز به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد که به‌علت گرانی دلار، این کار دیگر برای قاچاقچیان به‌‌صرفه نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 1 0

    سلام
    واقعا لاستیک یک چالش بزرگی برای راننده وکامیوندارایجاد شده که راننده رابه سوی خرید لاستیک های فرسوده
    دربازارکرده است این جانب از وزیر محترم صنعت معدن وتجارت می خواهم واقعا عنایتی فرموده واین مشکل حاد راچاره اندیشی کنند .چون
    بانبود لاستیک وخرید لاستیک های فرسوده درجاده جان هزاران نفر به خطر می افتد.وپس ازاتفاق همه بارمسئولیت روی دوش راننده است.ولی این رادرنظرنمی گیرند که چراودلیل اتفاق از ریشه بی لاستیکی
    می باشد.بااین همه این لاستیک که تعاونی قرارشد به کامیون دارتحویل دهند جزدردسروهدررفتن انرژی وقت برای راننده هیچ ثمری ندارد وجوابگو نیست.لطفاتجدید نظربفرمایید.