| کد خبر: 168749 |

◄ روایت تازه از نشست دیروز کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان با نمایندگان مجلس

علیرضا سمنانی راننده خود مالک و از فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از حاشیه‌هایی خبر داده است که روز گذشته در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اعضای کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان با حضور «محمد خان‌بلوکی» رئیس سابق کانون‌ انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای رخ داده است.

تین نیوز

چند روز پیش بود که در شبکه‌های اجتماعی تصویر حکمی منتشر شد که بر اساس آن رئیس کانون‌ انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای حمل‌و‌نقل کشور، فاقد شرایط عضویت در هیئت‌مدیره این انجمن اعلام شد.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس این حکم که تصویر آن نیز در فضای مجازی منتشر شد، «فرزاد یوسفی» مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به  محمد خان‌بلوکی رئیس کانون‌ انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای حمل‌و‌نقل سراسر کشور نوشته بود: «احتراماً با توجه به دادنامه شماره 360 مورخ 27/12/96 دیوان عدالت اداری مبنی بر تایید بخشنامه شماره 196850 معاونت روابط کار این وزراتخانه و به تبع آن امکان عدم فعالیت بازنشستگان در ترکیب هیئت‌مدیره تشکل‌های کارگری و همچنین مذاکرات جلسه روز یکشنبه مورخ27/3/97 با جنابعالی و سایر حاضران در نشست مذکور؛ مدارک و مستندات قانونی مبنی بر اشتغال در این فعالیت (رانندگی حمل‌ونقل کالای جاده‌ای) و شمولیت قانون کار را ارائه ننموده‌اید. بنابراین فاقد شرایط عضویت در هیئت مدیره کانون سراسری ذیربط بوده و ادامه عضویت شما در کانون تحت عنوان عضو منتخب هیئت مدیره خلاف مقررات می‌باشد.»

بیش‌تر بخوانید:

امروز اما علیرضا سمنانی راننده خودمالک و از فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از حاشیه‌هایی خبر داده است که روز گذشته در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اعضای کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان با حضور «محمد خان‌بلوکی» رئیس سابق کانون‌ انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای رخ داده است.

به گزارش تین‌نیوز،علیرضا سمنانی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: روز 4 تیر، جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور آقایان دکتر عزیزی، دکتر خضری، دکتر محجوب، سرکارخانم ربیعی، سرکار خانم سعیدی (نمایندگان مجلس) و نمایندگان رانندگان عضو اعضای کارگروه مطالبات رانندگان، نمایندگان پلیس راه، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور و سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به مطالبات رانندگان در حوزه‌های مربوط به بیمه برگزار شد.

وی افزود: این جلسه فارغ از مصوبات، حواشی جالبی داشت که از جمله آن حضور غیرقانونی «محمد خان‌بلوکی» در این جلسه بود و این مقام عزل شده از کانون در سخنانش اعلام کرد که «بنده (خان‌بلوکی) به اتفاق آقای مهندس بخشی در سال 72 در سازمان حمل‌و‌نقل، توافقنامه بیمه تامین اجتماعی رانندگان بر روی بارنامه را با سازمان تامین اجتماعی امضاء کردیم»!

سمنانی در رد این اظهارات تاکید کرد: اولا؛ کانون رانندگان بخش کالا در سال 79 تشکیل شده است، ثانیاً ایشان در سال 72 چه سمتی داشت که توافقنامه را امضاء کرده است؟

به گفته سمنانی از نکات قابل توجه در اظهارات رئیس سابق کانون این بود که وی عنوان کرد که دو سال قبل با صراحت اعلام کرده و نامه زده است که با طرح سخت و زیان‌آور شدن شغل رانندگی مخالف است و به انجمن‌های زیر مجموعه خود هم اعلام کرده که از نمایندگان مجلس استان خو.د بخواهند که به این طرح رای ندهند!

به نوشته سمنانی، این مقام عزل شده صنفی همچنین در جلسه روز گذشته اعلام کرد که «بیش از نیمی از رانندگانی که کارت هوشمند دارند، راننده نیستند» و پیشنهاد داد که « فقط کارت هوشمند رانندگانی که بالای 40هزار کیلومتر کارکرد دارند، تمدید شود».

سمنانی در پایان یادداشت خود تاکید کرد: این هم نحوه رفتار و گفتار این مقام صنفی عزل شده در دفاع از حق و حقوق رانندگانی که مسئول صنف آنان است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.