| کد خبر: 168369 |

◄ وعده تخصیص یارانه شرایط‌خاص به رانندگان کامیون

رانندگان از یارانه شرایط خاص دولتی برخوردار می‌شوند. علی‌اکبر سیارمه، فعال کارگری با اعلام این خبر افزود: در جلساتی که با مسئولان وزارت کار داشتیم، مقرر شد تا کارگروهی برای پیگیری مسائل و مشکلات کامیون‌داران ایجاد شود.

تین نیوز

رانندگان از یارانه شرایط خاص دولتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علی‌اکبر سیارمه، فعال کارگری با اعلام این خبر افزود: در جلساتی که با مسئولان وزارت کار داشتیم، مقرر شد تا کارگروهی برای پیگیری مسائل و مشکلات کامیون‌داران ایجاد شود.

سیارمه با اعلام این‌که در حال‌ حاضر یکی از مشکلات رانندگان کامیون، موضوع بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی است، گفت: مقرر شده مشکلات بیمه اجتماعی و تکمیلی رانندگان توسط کارگروه مشکلات کامیون‌داران پیگیری شود.

به گفته این فعال کارگری، با تمهیدات پیش‌بینی‌شده در سازمان تأمین اجتماعی رانندگان کامیون از یارانه‌ای که دولت تحت شرایط خاص درنظر گرفته بهره‌مند می‌شوند.

او تصریح کرد: بیش از چهار سال بود که باوجود افزایش تورم، در نرخ کرایه حمل کالا اتفاقی نیفتاده بود و درآمدی که رانندگان از محل کرایه‌ حمل بار به دست می‌آورند، هزینه‌های نگهداری وسایل نقلیه آن‌ها، به‌ویژه لوازم‌یدکی و لاستیک را پوشش نمی‌داد.

این فعال کارگری با اشاره به مطالبات رانندگان کامیون، گفت: هزینه حمل بار و کرایه‌ها دو مشکلی است که رانندگان کامیون با آن مواجه هستند. بعضاً هزینه‌های حمل را با کرایه محاسبه می‌کنند، درحالی‌که آنچه به اسم کرایه ملموس است، تفاوت بسیاری با هزینه‌ حملی دارد که صاحب کالا می‌پردازد.

سیارمه از تداوم مذاکرات با وزارتخانه‌های مربوطه خبر داد و گفت: هیأتی در وزارت کار تعیین‌شده تا کسانی که می‌توانند به‌طور مستمر در تهران حضورداشته باشند، مسئولیت پیگیری بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی را برعهده بگیرند و کمیسیون‌های تخصصی جلسات تداوم داشته باشد.

رانندگان کامیون چندی پیش در اعتراض به شرایط نامطلوب کاری دست به اعتصاب سراسری زدند که موجب اقدام دولت برای بررسی شرایط این قشر زحمت‌کش شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.