| کد خبر: 168196 |

◄ امکان عزل یک مقام صنفی مورد اعتراض رانندگان قوت گرفت

رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گویند: یک مقام صنفی که در یک‌سال اخیر مورد انتقاد بخش زیادی از رانندگان و کامیونداران بوده و آنان در اعتراضات اوایل خرداد ماه خود خواستار برکناری وی بودند، بر اساس حکم دیوان عدالت اداری امکان حضور در تشکل‌های صنفی را ندارد.

تین نیوز

رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گویند: یک مقام صنفی که در یک‌سال اخیر مورد انتقاد بخش زیادی از رانندگان و کامیونداران بوده و آنان در اعتراضات اوایل خرداد ماه خود خواستار برکناری وی بودند، بر اساس حکم دیوان عدالت اداری امکان حضور در تشکل‌های صنفی را ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس خبرهایی که امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، «م.خ» بر اساس رای شماره 360 تاریخ 27/12/ 96 دیوان عدالت اداری (که تصویر آن نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است) بازنشسته محسوب شده و حق حضور در انجمن‌های صنفی و کانون رانندگان حمل کالای کشور را ندارد.

آن‌چنان که برخی از این فعالان صنفی به تین‌نیوز گفته‌اند؛ روز گذشته و در جلسه‌ای که در ادامه جلسات پیگیری مطالبات رانندگان در وزارت کار برگزار شد، موضوع رسیدگی به برکناری این مقام صنفی در کنار پیگیری دیگر مشکلات رانندگان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اسنادی از غیرقانونی بودن فعالیت وی در اختیار معاون وزیر کار قرار قرار گرفت که بر اساس این اسناد، واین فرد علیرغم صدور حکم قطعی دیوان در مورد غیرقانونی بودن فعالیت افرادی با شرایط مشابه در انجمن‌ها، هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گفته آنان؛ شکایات متعددی توسط برخی از تشکلهای صنفی‌، رانندگان و فعالان صنفی در سال‌های اخیر درخصوص نداشتن شرایط لازم توسط این فرد برای حضور در کانون انجمن‌های صنفی رانندگان صورت گرفته است.

اعتراض رانندگان و برخی از تشکل‌های صنفی رانندگان بخش کالا در سراسر کشور در این زمینه به دلیل نداشتن کارت هوشمند معتبر از سال 85، نداشتن بارنامه، بازنشستگی، سن 73 ساله و غیر مجاز برای فعالیت در شغل رانندگی، عدم مشمولیت و مرتبط نبودن با قانون کار و... بوده که منجر به رای دیوان عدالت اداری شده است که این موضوعات در جلسه روز گذشته مطرح شد.

بر اساس اظهارات این افراد،  12 نفر از نمایندگان رانندگان و کامیونداران و همچنین اعضای انجمن‌های صنفی بخش حمل‌‌ونقل جاده‌ای، عصر روز گذشته در جلسه‌ای با احمد مشیریان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در ادامه سلسله نشست‌های پیگیری مطالبات رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای حضور داشتند.

Snap 2018-06-18 at 08.59.24

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    عالی