| کد خبر: 167411 |

رانندگان جاده‌ای عنوان کردند:

◄ شواهد دریافت «کمیسیون اضافه» توسط شرکت‌های حمل‌ونقل

اگرچه رئیس فدراسیون حمل‌و‌نقل معتقد است اخذ کمیسیون‌های سنگین از رانندگان توسط شرکت‌های حمل‌ونقل صحت ندارد اما رانندگان و کامیونداران می‌گویند «فساد برخی شرکت‌های حمل‌و‌نقل کاملا روشن است و همه رانندگان از این مهم آگاهی کامل دارند».

تین نیوز

اگرچه رئیس فدراسیون حمل‌و‌نقل معتقد است اخذ کمیسیون‌های سنگین از رانندگان توسط شرکت‌های حمل‌ونقل صحت ندارد اما رانندگان و کامیونداران می‌گویند «فساد برخی شرکت‌های حمل‌و‌نقل کاملاً روشن است و همه رانندگان از این مهم آگاهی کامل دارند».

به گزارش تین‌نیوز، انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی که در آن یک فعال بخش حمل‌ونقل در گفت‌وگو با «مهر» درباره اخذ کمیسیون‌های بالا از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل گفته بود«چنین موضوعی صحت ندارد،  رقم کرایه حمل بر روی بارنامه درج می‌شود و رانندگان می‌توانند رقم کمیسیون را بر روی بارنامه ببینند» با واکنش رانندگان و کامیون‌داران مواجه شد.

بر اساس این گزارش، همچنین در بخش دیگری از این سخنان آمده بود: «رانندگان می‌گویند صاحب کالا با شرکت حمل‌و‌نقل توافق می‌کند ولی به راننده رقم توافق را نمی‌گویند؛ ولی کدام صاحب بار حاضر است رقمی بالاتر از تعرفه مصوب به شرکت حمل‌و‌نقل بپردازد؟ در سالن انتظار بار در پایانه  به صورت علنی اعلام بار می‌شود بنابراین همه چیز به صورت شفاف به اطلاع رانندگان می‌رسد».

مسعود دانشمند، رئیس فدراسیون حمل‌ونقل در این گفت‌وگوی خبری درباره درایفت کمیسیون از سوی شرکت‌های حمل‌و‌نقلی بالاتر از نرخ مصوب عنوان کرده بود: «اصلاً سازمان‌های نظارتی مانند تعزیرات یا حتی خود سازمان راهداری اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی رخ دهد».

پس از انتشار این خبر یکی از فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در یک گروه تلگرامی نوشت: کافی است ایشان فقط یک روز و یا حتی فقط یک ساعت وقت بگذارند و در بین رانندگان حضور داشته باشند تا به ایشان ثابت شود که موضوع دریافت کمیسیون‌های اضافی صحت دارد و خیلی گسترده و همه‌گیر و از سال‌ها پیش تاکنون نیز دامنگیر این صنعت شده است.

یکی دیگر از کاربران نیز نوشت: همه شرکت‌های حمل ونقل کمیسیون اضافه دریافت می‌کنند، به جز تعداد معدودی تعاونی که امکان دارد کمیسیون واقعی بگیرند.

راننده دیگری نوشت: این افراد از اتاق کارشان حتی یک نگاه هم به بیرون نمی‌کنند چه برسد به این‌که اوراق و بارنامه‌ها را بررسی کنند تا متوجه شوند باربری، کمیسیون درست گرفته است یا نه.

یکی دیگر از رانندگان نیز گفت: به مراتب و بارها شاهد دریافت کمیسیون اضافه از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل از صاحبان کالا که به قانون و امر حمل‌و‌نقل آگاهی نداشته‌اند، بوده‌ام.

یکی دیگر از کاربران نیز تاکید کرد: در سراسر ایران رانندگان به‌خاطر کمیسیون اضافی اعتراض کردند حالا ایشان می‌گوید چنین چیزی صحت ندارد.

راننده دیگری نیز گفت: قطعاً این‌گونه افراد زاویه دید پشت میزنشینی دارند و نه زاویه دید یک راننده که در جاده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ی محمدی 2 0

    باعرض سلام خدمت شمااینجانب یکی ازرانندگان کامیون هستم ،کافیست چندنفرازمسئولین خودشان شخصاًیااینکه ماموررین مورداعتمادی بالباس شخصی دربین رانندگان به باربری هامراجعه کنندتاببینندچگونه کمیسیون اضافی ازرانندگان دریافت میکنند نمونه بارز آن باربری های پایانه بندرامام خمینی ره اگرکمیسیونی که مطالبه میکندرا راننده پرداخت نکند ویابه انجمن صنفی پایانه مراجعه کندواضافه پولی که زیادترازکمیسیون گرفته راتوسط انجمن بازپس بگیرد بلافاصله همان باربری متخلف شماره کامیون موردنظر رادرسیستم خودقفل نموده تادفعه بعدی که راننده ازآن باربری خواست باربگیردبامشکل مواجه شودو آن راننده رانقره داغ وازکرده اش پشیمان کند،خیلی راحت بصورت کنترل نامحسوس میشودباربری های متخلف راشناسایی وبآنهابرخوردکرد اما خواسته مارانندگان ازمسئولین اینست که نه فقط برای چند روز یاچندماه فقط نظارت داشته باشندبلکه بصورت دائمی وبدون ارفاق این نظارت راداشته باشند،دیگرمسأله انجمن صنفی بندرعباس است که درحق رانندگان غیربومی وشهرستانی اجحاف میکنندوتوزیع بارخیلی ناعادلانه میباشد یعنی رانندگان بندری چندین باردریکماه ازبندرعباس به شهرهای دیگرحمل میکنندولی رانندگان شهرهای دیگریک بار درماه حمل میکنندواین مسأله بومی گرایی باعث این معزل شده ونظارت درستی برباربری هاندارند که ماشینهایی رابصورت صوری تحت پوشش خودگرفته اندتابارها راحمل کنندوازمسئلین محترم خواهشمندیم که به این مسائل دردناک رسیدگی کنند

  • مهدی 1 0

    سلام تو رو خدا فقط یک سر به پایانه تهران یا پایانهای دیگر ایران بزنید به عنوان راننده ۹۰درصد باربریها کمیسیون اضافه میگرد.یا بهشون بگید داخل وایت بورد که بارها رو اعلام میکنند صافی کرایه رو بنویسند صد در صد مطمئنم که این کارو انجام نمیدن پس مشخص میشه که اقای دانشمند درست میگویند یا تمام رانندگان زحمت کش ایران