| کد خبر: 162041 |

کارت هوشمند رانندگان ناوگان باری ومسافری فاقد عملکرد ، غیر فعال می شود

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای فارس گفت : کارت هوشمند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که از ابتدای سال جاری بارنامه یا صورت وضعیت اخذ نکرده باشند غیر فعال می شود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای فارس گفت : کارت هوشمند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که از ابتدای سال جاری بارنامه یا صورت وضعیت اخذ نکرده باشند غیر فعال می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، علی یزدانی با اشاره به این مطلب  که بر اساس دستورالعمل و طرح جدید اجرایی اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای  کارت هوشمند آن دسته از رانندگانی که از ابتدای سال جاری  به مدت 6 ماه برای ناوگان خود در حوزه فعالیت های بخش حمل ونقل کالا (بارنامه) و در حوزه فعالیت های بخش حمل ونقل مسافر (صورت وضعیت ) اخد نکرده باشند، غیرفعال خواهد شد، تصریح کرد : از رانندگان درخواست می شود با توجه به  ماه های پایانی سال جاری در فعالیت های خود نسبت به اخذ بارنامه و صورت وضعیت مبادرت ورزند تا عملکرد آنان دچار خلل و وقفه ای نشده و غیرفعال تلقی نگردند.

وی افزود: در صورت غیر فعال شدن کارت هوشمند ناوگان ، رانندگان و مالکان برای دریافت این کارت ، بایستی تمامی مراحل تعریف شده صدور کارت هوشمند را مجدداً طی نمایند.

مهندس یزدانی افزود : درحال حاضر استان فارس با فعالیت بیش از 43 هزار انواع ناوگان حمل ونقل باری و مسافری تحت پوشش شرکت ها و همچنین اشتغال مستقیم بیش از 63 هزار راننده حرفه ای دارای کارت هوشمند در هر دو بخش حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر دارای رتبه نخست کشور است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس همچنین در خصوص ممانعت از فعالیت ناوگان فرسوده تصریح کرد: در راستای اجرای قانون هوای پاک و بهبود شاخص های عملکردی بخش حمل و نقل و به منظور افزایش بهره وری ناوگان باری کشور،  از ابتدای سال ۹۷ ، صدور بارنامه برای  ناوگان باری با عمر ۵۰ سال و بالاتر ممنوع می شود.

یزدانی ادامه داد: ناوگان باری فوق سنگین با وزن ناخالص بالای 96 تن تا اطلاع ثانوی شامل این طرح نمی شوند و مشمولین طرح می توانند با مراجعه به شرکت های سازنده خودروهای باری سنگین با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام نمایند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 1 0

    سیستم ناوگان مسافربری عمومی در صورت وضعیت راننده فاقد دفترچه کار چرا با کد راننده دیگری کد بخورد که فاقد دفترچه و حتی مدارک استکا

  • بهروز 2 0

    ای کاش ما رانندگان بین‌شهری، سندیکای قوی و محکمی داشتیم که میتونست از حق ما دفاع کنه و مجبور نبودیم ۳۰ سال تو بیابون عمرمون رو تلف کنیم و جزو مشاغل سخت به حساب نیایم..حتی خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور شده بغیر از رانندگی..متاسفم..هر چند دود اینکار در چشم مردم عادی هم میرود که بعلت فرسوده و ناتوان بودن راننده منجر به تصادفات وحشتناک میشه