| کد خبر: 167407 |

خاکبازان هشدار داد:

◄ بار اروپا به ایران را ترک‌ها حمل می‌کنند/ دولت به این رقابت غیرمنصفانه پایان دهد

بار اروپا به ایران را ترک‌ها حمل می‌کنند درحالی‌که اکنون ماشین‌های ترانزیت ایرانی در هامبورگ و ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی بیش از دو ماه است که خوابیده و منتظر بار هستند.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان یخچال دار بین‌المللی شهر تهران از وضعیت رانندگان ایرانی در مرز بازرگان گلایه کرد و گفت: ترک‌ها محدودیت‌های خاصی برای رانندگان ایرانی قائل می‌شوند.

عباس خاک‌بازان رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان یخچال‌دار بین‌المللی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز به تشریح مشکلات این بخش پرداخت.

وی در ابتدا با گلایه از اینکه در جلسه مشترک با وزیر راه و شهرسازی تمامی نمایندگان کامیون‌داران حضور نداشتند، گفت: لازم بود که از انجمن‌های سراسری ایران در این جلسه دعوت به عمل می‌آمد.

رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان یخچال‌دار بین‌المللی شهر تهران توضیح داد که درحال حاضر نزدیک به 2 هزار شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی در ایران داریم که به دلیل کمبود بار و ازدیاد این شرکت‌ها با رشد قارچ‌گونه دلالان مواجه هستیم، گفت: این وضعیت برای رشد صنعت حمل‌ونقل مانعی بزرگ است..

خاک‌بازان به مشکل دریافت اضافی حق کمیسیون از کامیون داران از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی اشاره کرد و گفت: اگر کرایه ثبت‌شده در بارنامه را به ما بدهند مشکل حل است اما بارها پیش‌آمده است که از بارنامه 4 میلیونی 2 میلیون حق کمیسیون گرفته‌شده است.

وی به مشکلات رانندگان در مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما این است که فقط یک هفته برای عبور از مرز معطل هستیم آن‌هم بدون هیچ امکاناتی، متأسفانه دولت ترکیه ما را اذیت می‌کند و حتی در برخی موارد پیش‌آمده است که رانندگان ایرانی از سوی ترک‌ها مضروب شده‌اند.

به گفته‌ خاکبازان یکی از محدودیت‌های دولت ترکیه در مرز بازرگان علیه کامیون‌داران ایرانی این است که  به ایرانی‌ها می‌گویند نمی‌توانید غذای خود را بخورید و راننده‌ها را مجبور به خوردن غذای رستوران‌های ترک می‌کنند و راننده ایرانی نباید درب غذای خود را باز کند درحالی‌که رانندگان ترک در همان حوالی راحت اتراق می‌کنند و از آذوقه خود می‌خورند.

خاک‌بازان ادامه داد: قراردادی فی‌مابین ایران و ترکیه وجود دارد که اگر ایرانی‌ها بخواهند از اروپا  با بار خالی به ایران بازگردند حق زدن بار در ترکیه را ندارند. ترک‌ها هم وقتی قرار است از آسیای میانه به سمت ایران بیایند نمی‌توانند در ایران بار بزنند اما اکنون شاهد اجرای معکوس این قرارداد هستیم به‌گونه‌ای که ماشین از آسیای میانه خالی می‌آید در ایران بار می‌زنند بعد سمت ترکیه می روند ولی ما نمی‌توانیم موقع برگشت از اروپا در ترکیه بار بزنیم.

او با تاکید بر اینکه باید به این رقابت غیرمنصفانه دولت پایان دهد، ادامه داد: بار اروپا به ایران را ترک‌ها حمل می‌کنند درحالی‌که اکنون  ماشین‌های ترانزیت ایرانی در هامبورگ و ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی بیش از دو ماه است که خوابیده و منتظر بار هستند.

او هم‌چنین به موضوع رانندگان قربانی قاچاق کالا اشاره کرد و خواستار بررسی مشکلات رانندگی شد که اکنون دوران حبس خود را بدون ارتکاب جرم در بلغارستان و ترکیه می‌گذرانند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.