| کد خبر: 167011 |

کریمی خبر داد:

◄ جزییات جلسه 5 ساعته وزیر با کامیون‌داران/تشکیل کارگروه ویژه برای تعیین نرخ حمل بر اساس تن-کیلومتر

این درخواست مورد قبول وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و قرار شد تا ده روز آینده این نرخ را در اختیار سازمان قرار دهیم و یک کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های صنفی، نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نماینده معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و هم‌چنین نماینده حوزه مشاور تشکل‌های صنفی وزارت راه باهدف بررسی فوری این موضوع تشکیل شود.

تین نیوز

در پی اعتراض صنفی کامیون‌داران کشور، عصر دیروز جلسه مشترکی بین انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران با وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که پنج ساعت به طول انجامید.

احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح جزییات جلسه 5 ساعته اصناف با وزیر راه و شهرسازی پرداخت و گفت: در جلسه شب گذشته تمام مواردی که تا به‌حال گفته بودیم اما به آن توجه نشده بود مطرح و در عین‌ حال مطالبات جامعه کامیون‌داران به‌صورت موردی مطرح و برای آن تصمیم‌گیری شد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران با اشاره به مهم‌ترین درخواست کامیون‌داران یعنی درخواست تعیین نرخ حمل بر اساس تن بر کیلومتر گفت: این درخواست موردقبول وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و قرار شد تا ده روز آینده این نرخ را در اختیار سازمان قرار دهیم و یک کارگروه هم متشکل از نمایندگان تشکل‌های صنفی، نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نماینده معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و هم‌چنین نماینده حوزه مشاور تشکل‌های صنفی وزارت راه با هدف بررسی فوری این موضوع تشکیل شود.

وی با توضیح اینکه در این جلسه 4 ساعت نمایندگان تشکل‌های صنفی صحبت کردند و در یک ساعت باقیمانده بازهم به سؤالات وزیر پاسخ دادند، ادامه داد: وزیر به‌خوبی شنونده مشکلات ما بودند و تمام مسائل و مشکلاتی که عنوان کردیم قرار شد در این کارگروه مطرح شود.

کریمی ادامه داد: موضوع بعدی در خصوص برخورد با شرکت‌های حمل‌ونقلی به دلیل حق کمیسیون زیادی که می‌گیرند بود که قرار شد کارگروهی از خود تشکل‌های برای شناسایی تخلفات شرکت‌ها و معرفی آن تشکیل شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در خصوص بحث افزایش کرایه اصرار داشتند با توجه به شرایط فعلی اقتصادی ملاک عمل فعلا همان 20 درصد افزایش قیمت باشد و مازاد بر آن بعد از تعیین قانون تن بر کیلومتر مشخص می‌شود.

وی با توضیح اینکه بحث ساماندهی سالن‌های اعلام بار هم در این جلسه مطرح شد گفت: قرار  شد در کارگروه دراین‌باره به نتیجه برسیم. وزیر راه و شهرسازی هم ظاهراً دراین‌باره و با تقویت و ایجاد ان مخالفتی ندارند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران به قانون سخت و زیان‌آور بون شغل رانندگی به‌عنوان درخواست دیگر کامیون‌داران اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی ظاهراً با این موضوع مخالفتی ندارد و جلسه‌ای با این موضوع در شب گذشته در وزارت کار برگزار شد و تصمیم وزارت کار هم حمایت از این قانون است. تعیین حقوق رانندگان به‌صورت پلکانی نیز درخواست دیگری است که موردحمایت هر دو وزارتخانه است.

او ادامه داد: دیدار شب گذشته جلسه مؤثری بود و تقریباً وزیر با تمامی درخواست‌ها موافقت کردند .ما شب گذشته با رانندگان صحبت کردیم و گفتیم قرار نیست همه قانون‌ها طی یک‌شب اعمال شود و شما بحث کرایه را ملاک قرار دهید و اعتراضات را بشکنید. با این‌حال چندین سال انباشت درخواست رانندگان باعث شده است که اعتماد خود را از دست دهند و در تصمیم‌گیری جدید دقت بیشتری داشته باشند.

او گفت:صحبت‌های شب گذشته  وزیر جدی بود چراکه وقتی وزیری 5 ساعت با صنف خود بنشیند و شنونده مشکلات باشد یعنی  مشکلات را درک کرده است و برای ان برنامه دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدرضا 0 0

    آقای کریمی واقعا عجرت با خدا مرد حرف حق هرکسی نمی زنه خدا حیرت بده