| کد خبر: 162094 |

◄ تعیین تکلیف فاینانس نوسازی ناوگان جاده‌ای تا آخر هفته

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعیین تکلیف فاینانس نوسازی خودروهای سنگین با مشارکت شرکای خارجی خودروسازان ایرانی تا آخر هفته نهایی خواهد شد.

تین نیوز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعیین تکلیف فاینانس نوسازی خودروهای سنگین با مشارکت شرکای خارجی خودروسازان ایرانی تا آخر هفته نهایی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، منصور معظمی: طی سه سال باید نوسازی 202 هزار و 500 دستگاه خودروی سنگین فرسوده که شرایط نوسازی رادارند انجام شود.

معظمی گفت: مذاکات با شرکای خارجی خودروسازان طبق برنامه‌ریزی ایدرو  آغازشده است و امید است تا پایان هفته جاری موضوع  تأمین فاینانس را با بانک مرکزی نهایی شود.

معظمی ادامه داد: با دستور رئیس‌جمهوری و موافقت وزارت نفت، مقررشده منابع مالی موردنیاز این مگا پروژه از طریق شرکت ملی نفت ایران و بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تأمین شود.

به گزارش ایرنا، او گفت: رئیس‌جمهور بر نهایی شدن همکاری با شرکای خارجی خودروسازان تا پایان سال جاری و گشایش اعتبار اسنادی (ال.سی) برای تحقق پروژه تا پایان سال تأکید دارد.

معظمی درباره تأمین اعتبار این طرح گفت: منابع ریالی 170 هزار میلیارد ریالی طرح نوسازی ناوگان، توسط بانک مرکزی آماده‌شده است.

او درباره تسهیلات این طرح گفت: فقط 20 درصد قیمت خودرو به‌صورت نقدی از سوی متقاضی پرداخت می‌شود، 30 درصد قیمت آن تسهیلات بانکی خواهد بود و نیم دیگر باقی‌مانده قیمت از سوی دولت تأمین خواهد شد.

وی بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی نیز طرحی را در این خصوص آماده کرده و در آن به اعداد و ارقامی رسیده که نشان می‌دهد رانندگان و متقاضیان خودروهای سنگین دغدغه‌ای بابت پرداخت اقساط تسهیلات نخواهند داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری 9 جلسه طولانی در این زمینه در 2 هفته اخیر، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک و به‌ویژه پس از گشایش اعتباری اسنادی موردنیاز پروژه، اطلاع‌رسانی‌های دقیق‌تری در این خصوص خواهیم داشت و به‌طورقطع استقبال بیشتری را از سوی رانندگان و متقاضیان شاهد خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.