| کد خبر: 152839 |

آیا با دخالت دولت گره نوسازی ناوگان فرسوده سنگین در کشور باز می شود؟

در شرایطی که بالا رفتن سن ناوگان حمل و نقل بار در کشور ،افزایش مصرف سوخت و آلایندگی محیط زیست و همچنین هدر رفت منابع ملی و سرمایه عمومی کشور را به دنبال دارد اما همچنان شاهد تردد و فعالیت خودروهایی با عمر بالا در جاده ها و ناوگان حمل و نقل هستیم این در حالی که با وجود برخی طرح ها و اختصاص تسهیلات ، مشکلات و موانع موجود در اجرای طرح نوسازی ناوگان سنگین و خروج کامیون های فرسوده از چرخه فعالیت ادامه دارد.

تین نیوز

در شرایطی که بالا رفتن سن ناوگان حمل و نقل بار در کشور ،افزایش مصرف سوخت و آلایندگی محیط زیست و همچنین هدر رفت منابع ملی و سرمایه عمومی کشور را به دنبال دارد اما همچنان شاهد تردد و فعالیت خودروهایی با عمر بالا در جاده ها و ناوگان حمل و نقل هستیم این در حالی که با وجود برخی طرح ها و اختصاص تسهیلات ، مشکلات و موانع موجود در اجرای طرح نوسازی ناوگان سنگین و خروج کامیون های فرسوده از چرخه فعالیت ادامه دارد.

به گزارش خبر خودرو، در همین حال رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور بخشی از موانع در جریان نوسازی ناوگان حمل و نقل را دریافت تضامین سنگین در اعطای تسهیلات بانکی می داند و معتقد است تا هنگامی که دولت دخالت نکند و تسهیلاتی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل در کشور اختصاص ندهد همچنان مشکلات در این بخش ادامه خواهد داشت.

محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با ابراز نگرانی از روند نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و کالا در کشور مشکل دیگر در این مسیر را قیمت سرسام آور کامیون های جدید عنوان می کند و می گوید : تا هنگامی که تسهیلاتی با رقم مناسب و بهره کم اختصاص نیابد ، نوسازی کامیون های فرسوده در کشور صورت نخواهد گرفت.

به گفته وی دستیابی به نتیجه درست و منطقی در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل بار نیازمند همراهی دولت و سایر دستگاههای مسئول است.

وی با اشاره به آغاز طرح نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده در سال 95 ، عنوان می کند : بخش زیادی از متقاضیانی که وارد این طرح شدند به دلیل رقم بالای اقساط تسهیلات اختصاصی ، عمدتا مقروض و یا سرمایه اولیه شان را از دست داده و یا کامیون آنها توقیف شده است که این اتفاقات مسلما انگیزه ای برای ورود سایر افراد به این طرح ایجاد نخواهد کرد.

وی با توجه به اقدام دولت در کاهش بهره های بانکی تصریح می کند : در حالی که بهره های بانکی توسط بانک مرکزی کاهش یافته است اما بانک ها هیچ گونه همکاری در این زمینه و اختصاص تسهیلاتی در این راستا با متقاضیان ندارند.

وی با اشاره تردد 190 هزار کامیون بالای 27 سال در جاده های کشور گفت : هم اکنون  90 هزار دستگاه از این خودروها بالای 35 سال هستند این در حالی است که برای نوسازی علاوه بر مشکلات موجود، باید خودروی جایگزین و استاندارد نیز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و کامیون های فرسوده تامین شود.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور همچنین به تفاهم نامه دستگاهها در خصوص نوسازی ناوگان سنگین اشاره و می گوید : بر اساس تفاهم نامه ای که بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به امضاء رسیده است باید 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده نوسازی در سال 95 نوسازی می گردید که البته استارت آن در سال گذشته زده شد اما به دلیل مشکلات  و عدم اجرای تعهدات دستگاهها تاکنون سیر پیشرفت چندانی نداشته است.

 

 

منبع: سایت خبری خبر خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.