| کد خبر: 160613 |

◄ درآمد غیرقانونی از انبارهای شرکت‌های مسافری در پایانه‌های بین‌شهری

در قوانین سازمان پایانه‌ها وظایف شهرداری‌ها ذکر شده است سوال این است که آیا شهرداری‌ها به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند؟ اگر قرار باشد به وظایف شهرداری‌ها چیزی اضافه شود باید با هماهنگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل باشد نه سازمان پایانه‌های شهرداری که متولی خطوط شهری شرکت واحد و تاکسیرانی است نه خطوط بین‌شهری.

تین نیوز

شهرداری کرج در در پایانه این شهر هر غرفه انبار را به سه شرکت اجاره داده است و از این راه کسب درآمد می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز، یک فعال صنفی بخش حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای با بیان این مطلب در یک گروه تلگرامی نوشت: در پایانه کرج در یک غرفه 20 متری سه میز گذاشته شده و هرمیز به قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان اجاره داده می‌شود که این قیمت پس از چند بار دست به دست شدن به شش تا هفت میلیون تومان رسیده است.

مختار داوودی افزود: این بدان معنی است هر غرفه حدود 18تا 20 میلیون به شرکت‌ها عرضه می‌شود که در نهایت همه این هزینه‌ها به‌طور غیر مستقیم از مالکان اتوبوس کم می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، این عضو عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور با بیان این‌که به تازگی شهرداری از هر رسید انبار هم 3 درصد دریافت می‌کند، اظهار کرد: وقتی در چند روز اخیر چند انبار از پرداخت این 3 درصد امتناع کردند، انبارها پلمپ شد.

این فعال صنفی تاکید کرد: در زمینه پلمپ این انبارها چند سوال مطرح است یکی این‌که وقتی برای پلمپ قانون و ماده واحده ذکر می‌شود بنابراین باید مبنای قانونی 3 درصدی که از انبارها اخذ می‌شود هم ذکر شود.

داوودی افزود: در قوانین سازمان پایانه‌ها وظایف شهرداری‌ها ذکر شده است سوال این است که آیا شهرداری‌ها به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند؟ اگر قرار باشد به وظایف شهرداری‌ها چیزی اضافه شود باید با هماهنگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل باشد نه سازمان پایانه‌های شهرداری که متولی خطوط شهری شرکت واحد و تاکسیرانی است نه خطوط بین‌شهری.

وی گفت: موضوع دیگر این است که اگر برای بار 3 درصد عوارض گرفته می‌شود،  بنابراین حمل بار مجاز است و نباید شامل اعمال قانون شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنيا 0 0

    سلام
    تشكراز تين نيوز و
    تشكراز جناب داودي عزيز كه پيگير همه مشكلات صنف حمل ونقل هستند