| کد خبر: 160526 |

◄ واکنش ناامیدانه اتوبوس‌رانان به نرخ‌های بلیت نوروزی

رقابتی که این روزها از سوی بخش خصوصی غیر واقعی با بخش خصوصی واقعی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای عمومی صورت می‌گیرد سفره آنان را که به مراتب نسبت به گذشته کوچکتر شده است، کوچک‌تر از قبل می‌کند و احتمالا کار تا جایی پیش می‌رود این سفره به‌طور کامل برچیده شود.

تین نیوز

این روزها و با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز موضوع سفرهای نوروزی هم به یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان تبدیل شده است. در حالی‌که مردم در حال برنامه‌ریزی برای انجام این سفرها بوده و برای انتخاب نوع وسیله حمل‌ونقل خود تصمیم‌گیری می‌کنند، مسئولان نیز در حال سیاست‌گذاری برای رقم زدن سفری راحت و بدون مشکل و به بهترین نحو ممکن برای مردم هستند.

به گزارش تین‌نیوز، در بین شیوه‌های مختلف سفر از هوایی و ریلی تا دریایی و جاده‌ای، با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی مردم و همچنین زیرساخت‌ها و امکانات موجود، مردم کشورمان بیشتر به نوع جاده‌ای سفر متمایل بوده و سفرهای جاده‌ای در کشور ما بیشترین تقاضا را دارد. به همین دلیل بخش زیادی از بار سفر نیز برعهده جاده‌هاست.

البته در این بخش نیز، اگرچه در سال‌های اخیر خودروی شخصی جای خود را به ناوگان عمومی جاده‌ای  داده‌است اما با این‌حال حجم زیاد مسافران در تعطیلات نوروزی موجب شده تا در ایام نوروز بخش قابل توجهی از مسافرت‌ها نیز معطوف به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای باشد و بدین‌ترتیب رونقی در این بخش که روزهای سرد و بی‌رونقی را سپری می‌کند، مشاهده شود و فعالان این بخش در حالی که فصل سرد سال را سوت و کور و با مشکلات عدیده اقتصادی سپری کرده‌اند فرصتی برای جبران سرمای اقتصادی حاکم بر کسب و کار خود پیدا کنند.اما...

به نظر می‌رسد امسال و در آستانه سفرهای نوروزی قرار نیست گرما و جنب‌وجوش قابل توجهی در کسب‌‌وکار فعالان بخش عمومی مسافری جاده‌ای حاصل شود. فقط حضوری چند ساعته در فضای مجازی و در جمع رانندگان و مالکان اتوبوس نشان می‌دهد که آنها چه دل‌نگرانی‌هایی پیدا می‌کنند وقتی یک شرکت وابسته به یکی از ارگان‌ها حضور وسیعی در این شغل داشته و جدای از این حضور که به تبع سرمایه زیادی را نیز با خود به همراه آورده و امکان رقابت را برای بخش خصوصی واقعی سخت کرده، درست در زمانی که رونقی نسبی باید بر فضای کسب‌و کار این صنف حاکم می‌شد اقدام به پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی آن‌هم با زیر قیمت مصوب کرده است. 

قیمتی که به اعتقاد فعالان این صنف توجیه اقتصادی ندارد و فقط برای تضعیف و حذف بخش خصوصی واقعی و جایگزن نمودن بخشی که سال‌هاست با عناوین مختلفی همچون بخش خصولتی و بخش خصوصی غیر واقعی و ... در کشور جای پای خود را قوی کرده است، انجام می‌شود.

این چنین است که در حالی که این روزها دست‌اندرکاران بخش عمومی مسافری باید با احساس رضایت خاطر در انتظار فرا رسیدن سفرهای نوروزی باشند چنین احساسی ندارند و در نوشته‌های خود در فضای مجازی می‌گویند این رفتار «تیشه به ریشه، این صنف می‌زند» و درختی که شرکت مسافربری مذکور کاشته است «میوه‌ای جز  یاس و ناامیدی و نارضایتی نخواهد داشت و تصمیم مسئولان این شرکت جفا درحق نیروهای نظامی است که از دل همین مردم بیرون آمده‌اند و لباس مقدس برتن کرده و جان خود را فدای این  کشور کردند تا ملت آسایش و امنیت داشته باشند».

شاید به همین دلیل است که این روزها و با توجه به نزدیک بودن نوروز و آغاز جنب و جوش در فعالیت این صنف مشاهده می‌شود به‌جای احساس امیدواری و شعف، آنان ناامید از ادامه فعالیت در این حرفه، معتقدند رقابتی که این روزها از سوی بخش خصوصی غیر واقعی با بخش خصوصی واقعی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای عمومی صورت می‌گیرد سفره آنان را که به مراتب نسبت به گذشته کوچکتر شده است، کوچک‌تر از قبل می‌کند و احتمالا کار تا جایی پیش می‌رود این سفره به‌طور کامل برچیده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنيا 1 0

    سلام

    متاسفانه با ورود جوان سير ايثار كه كه موجب دگرگوني صنف حمل ونقل جاده اي ودلسردي در امر سرمايه گذاري در بخش مسافري گرديده ونرخ شكني هاي اين شركت در سرويس هاي دربستي وحال در امر فروش بليط ونيم بها ضربه سنگيني به حمل ونقل وارد كرده كه تاكنون عدم همكاري سازمان با كانون رانندگان موجب بسي نااميدي گرديده