| کد خبر: 159648 |

◄ وقتی رسانه ملی داد رانندگان اتوبوس را درآورد

مگر چند درصد رانندگان معتاد و یا خلاف کار هستند که باید این‌گونه در سیما آن‌هم سیمای جمهوری اسلامی به مسلخ برده شوند؟

تین نیوز

«اگر راننده رعایت کند 90 درصد تصادفات اتفاق نمی‌افتد.  برخی رانندگان سپهتن را از کار می‌اندازند. حمل بار بیش از حد مجاز که تعادل اتوبوس را برهم می‌زند توسط برخی رانندگان باب شده است. رانندگان راهکارهایی به کار می‌برند که که اعتیادشان در آزمایش برای دریافت کارت سلامت دیده نشود و در آخر این‌که عامل انسانی، باعث بروز تصادفات در جادههای کشور است.» این‌ها بخش‌هایی از گزارش اخبار 20:30 بود که اعتراض رانندگان  اتوبوس را در فضای مجازی به دنبال داشت.

به گزارش تین‌نیوز، ویدویی از بخش‌ خبری 20:30 که به موضوع تصادفات اتوبوس‌های بین شهری در استان فارس پرداخته و در آن رانندگان اتوبوس را افرادی خلافکار معرفی کرده بود، با واکنش فعالان این صنف مواجه شد.

محمدرضا خادمی‌زاده رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور در مورد گزارش پخش شده در اخبار  20:30،  در یک گروه مجازی مرتبط با فعالان این حرفه با تایید این‌که در این گزارش به رانندگان اتوبوس توهین شده است، تاکید کرد: البته مسئولان و شرکت ارایه‌دهنده این سیستم مدعی بودند که این دستگاه مجهز به آخرین فناوری و تکنولوژی و غیر قابل دستکاری و سوء استفاده است و پلیس‌راه هم در سراسر کشور مجهز و آماده است ولی این گزارش نشان داد که دستگاه قابل دستکاری بوده و پلیس راه مجهز نیست. 

رضا یزدانی فر یکی از فعالان بخش مسافری جاده‌ای نیز در مورد گزارش پخش شده در اخبار 20 و 30 در یک گروه مجازی مرتبط با فعالان این حرفه نوشت: اگر انتقادی هست باید طرفین به‌طور عادلانه نقد شوند و این‌کار نسبت به نقد یک طرفه قابل قبول‌تر خواهد بود.

وی با توجه به موضوع امکان دستکاری سیستم پایش هوشمند تردد ناوگان افزود: در این زمینه اگر قرار باشد سازمان یا شخص و یا اداره‌ای تخطئه شده و انتقادی وارد شود باید سازمان‌هایی نقد شوند که با وجود عیب در سیستم،  نصب این سیستم را در تمامی اتوبوس‌ها اجباری کردند و اگر بحث اشراف بر حوادث و کنترل نامحسوس راننده بوده چرا این سیستم را پس از ارتقا و رفع نواقص ارائه نکردند؟

وی با بیان‌این‌که به نظر می‌رسد این شفاف‌سازی خیلی هم خوب بوده چرا که نقص سیستم را بازگو کرده است، تاکید کرد: همین سامانه باعث شده تعداد زیادی از دفترچه‌های ثبت ساعت رانندگان بدون دلیل موجه بایگانی شود و ده‌ها نفر از آنان از ادامه کار باز بمانند.

مرتضی مرادی یکی دیگر از فعالان این حوزه نیز در واکنش به این گزارش خبری گفت: در این گزارش، گزارشگر قصد دارد به اذهان عمومی این‌گونه القا کند که ما علاوه بر قاتل و جانی بودن، همگی معتاد به مواد مخدر بوده و با دوزوکلک اعتیاد خود را پنهان می‌کنیم.

عباس نیکی نیز ندر این باره گفت: اگر صدا وسیما دلش به حال مسافران سوخته و یا می‌سوزد یک گزارش از  مسافربرهای شخصی تهیه نماید تا معلوم شود در مرگ میر و آمار کشتار جاده‌ای مقصر اصلی کیست و سهم ناوگان عمومی چقدر وخودروهای شخصی چقدر است و مقصران اصلی این وضعیت چه کسانی هستند؟

 وی افزود: چر ا هیچ کس از آمار تصادفات مسافربرهای شخصی حرفی نمی‌زند و آماری از آن ارایه نمی‌شود؟

 وی گفت: مگر چند درصد رانندگان معتاد و یا خلاف‌کار هستند که باید این‌گونه در سیما آن‌هم سیمای جمهوری اسلامی به مسلخ برده شوند مگر نه اینکه طبق قانون تا زمانیکه جرمی ثابت نشده است شما حق ندارید اسم کسی را بیاورید حال چه کسی جواب گوی ما وخانواده بزرگمان در کل ایران است؟

وی خاطرنشان کرد: آیا وقتی در بانک‌ها و ادارات و ارگان‌های دیگر که اختلاس صورت گرفت از همه آنها گزارش تهیه و همه آن صنف را دزد خطاب کردند؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعود افروزنيا 2 0

    سلام
    بنده نظرات آقايان محترم را ضمن تاييد وتشكر تاييد مينمايم صدا وسيما ميلي رفتار ميكندومطالب را دور از حقايق عنوان وپخش ميكند متاسفانه نه تنها ضربه به صنف بزرگ وستم ديده حمل ونقل وارد كرده بلكه به عموم قشر مردمي همانگونه كه مشاهده ميكنيم ودر جريانيم ضربه ميزند ، در خصوص دستگاه سپهتن كه ادعا میشد كه دستگاه غيرقابل دستكاري هست ومبلغ زيادي ازمالكين گرفتند، بايدجوابگوباشندو هزينه مالكين رابازگردانند و يا خبرنگارفوق ورانندگاني كه اظهارنظر غيرموجه وغيرتوجيه وبدور از حقيقت كردندرا از طريق قانون پيگيري كنند ، موضوع اعتياد رانندگان كه توهين وتوهمي بيش نبوده وباوجودنظارت پليس راهور درصد اين مسائل به نزديك صفر رسيده

  • علیرضا شادی 0 0

    سلام متاسفانه نیروی انتظامی هم قبلا رانندگان زحمتکش مارو معتاد خطاب کرده بود بنده حاظرم در سیما یا جراید دقیقا با مدرک ثابت کنم اعتیاد در ... و ... خیلی بیشتر از قشر رانندگان است