| کد خبر: 139390 |

واکنش به یک گزارش از استراحتگاه رانندگان زاهدان

◄ کانون: استراحتگاه مشکل ندارد/ رانندگان: خوابگاه قابل استفاده نیست

در حالی‌که در چند روز اخیر تعدادی از رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری انتقادهای مستمری را نسبت به وضعیت استراحتگاه‌های خود در شهرهای مختلف از جمله زاهدان مطرح کرده و بیشترین حجم انتقادها نیز از استراحتگاه زاهدان بوده است، رئیس انجمن صنفی رانندگان اتوبوس‌های برون شهری استان سیستان و بلوچستان و دبیر کانون انجمن‌های صنفی رانندگان کشور در پاسخ به این انتقادها، با بیان این‌که استراحتگاه زاهدان از نظر تجهیزات وامکانات مربوط به شهرداری بوده و به صورت اجاره در اختیار انجمن است، به بیان مشکلاتی که در اداره این استراحتگاه وجود دارد، پرداخت.

تین نیوز

در حالی‌که در چند روز اخیر تعدادی از رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری انتقادهای مستمری را نسبت به وضعیت استراحتگاه‌های خود در شهرهای مختلف از جمله زاهدان مطرح کرده  و بیشترین حجم انتقادها نیز از استراحتگاه زاهدان بوده است، رئیس انجمن صنفی رانندگان اتوبوس‌های برون شهری استان سیستان و بلوچستان و دبیر کانون انجمن‌های صنفی رانندگان کشور در پاسخ به این انتقادها، با بیان این‌که استراحتگاه زاهدان از نظر تجهیزات وامکانات مربوط به شهرداری بوده و به صورت اجاره در اختیار انجمن است، به بیان مشکلاتی که در اداره این استراحتگاه وجود دارد، پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز،  بهمن دهمرده در جمع رانندگان ناوگان جاده‌ای مسافری در یک گروه مجازی گفت: خوابگاه به‌صورت سوئیت بوده و دارای آشپزخانه،  لابی وحمام و مجهز به یخچال، گاز، میز نهارخوری،تلویزیون و کمد برای لوازم است.

وی اظهار داشت: این استراحتگاه به‌طور میانگین بین 8 الی 9 نفر ورودی دارد که طبق تعرفه شورای شهر مبلغ هشت هزار تومان ورودی آن بوده و از کسی مبلغ بیشتری دریافت نمی‌شود.

این فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری تاکید کرد: تعدای از رانندگان با همان مبلغ 8 هزار تومان به مدت 24 ساعت در خوابگاه حضور دارند و از همه امکانات استفاده می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان اتوبوس‌های برون شهری استان سیستان و بلوچستان و دبیر کانون انجمن‌های صنفی رانندگان کشور خاطرنشان کرد: درآمد ماهیانه این استراحتگاه به‌طور میانگین یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار تومان است.

وی افزود: هزینه‌های این استراحتگاه نیز شامل یک میلون و 100  هزارتومان هزینه نگهبانی، 450 هزارتومان کرایه حمل‌ونقل و خرید کپسول گاز، 550 هزار تومان کرایه خوابگاه بعلاوه هزینه آب و برق است.

دهمرده گفت: بنابراین انجمن نه تنها از این استراحتگاه درآمدی ندارد بلکه هر ماه متضرر هم می‌شود.

قابل ذکر است در چند روز گذشته تعدادی از رانندگان با انتقاد از آن‌چه« وضعیت نابه‌سامان استراحتگاه رانندگان در زاهدان» عنوان کردند، خواستار رسیدگی به این موضوع توسط مسئولان مرتبط شدند.

بر اساس آن‍چه برخی رانندگان مقیم در این خوابگاه در یک گروه مجازی مرتبط با رانندگان منتشر کرده‌اند، امکان استراحت برای کسانی که پس از ۱۸ ساعت رانندگی و طی مسیر خسته به زاهدان رسیده و باید خود را برای  سرویس‌دهی  بعدی آماده کنند فراهم نیست چرا که امکانات رفاهی و بهداشتی آن ناچیز است از جمله این‌که پتوها هر چند ماه یک‌بار و رویی تشک‌ها و بالشت‌ها نیز در هر ماه یکبار شستشو می‌شود .

همچنین تعداد افراد زیادی در هر اتاق پذیرش می‌شوند، تشک‌ها نیز ابری و مدت زمان طولانی  مورد استفاده قرار گرفته است. وجود حشرات موذی و عدم وجود ملحفه نیز از دیگر مشکلات این استراحتگاه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.