| کد خبر: 156355 |

یک فعال بخش بار جاده‌ای مطرح کرد:

◄ دروازه حمل‌ونقل جاده‌ای را برای ورود افراد غیر راننده باز نگذاریم

نباید از نظر دور داشت که باز بودن دروازه حمل‌ونقل جاده‌ای برای ورود افراد مختلف که شغل اصلی آنها رانندگی نیست نیز به مشکلات می‌افزاید.

تین نیوز

«برای این‌که سیاست‌‌گذاری‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل جاده‌ای با شکست مواجه نشود باید از ایجاد شرکت‌های خصوصی و هرمی و تعاونی‌های خانوادگی جلوگیری کرد.»

به گزارش تین‌نیوز، این مطلب را یک فعال صنفی بخش بار جاده‌ای در گروهی تلگرامی «علم و عمل کامیون‌داران» که اعضای آن را فعالان بخش بار جاده‌ای تشکیل می‌دهند، مطرح کرد و افزود: متناسب نبودن عرضه و تقاضا در بازار حمل‌و‌نقل و ورود خوروهایی با بازدهی پایین این شغل را به مرز سقوط و نابودی کشانده است.

از نظر یکی دیگر از اعضای این گروه، در صورتی که انجمن‌های صنفی مرتبط با این حرفه کارآمد بوده و  افرادی که به عضویت این انجمن‌ها انتخاب می‌شوند به طور کامل از مشکلات این صنف مطلع و در رفع مشکلات قاطعیت داشته باشند و کرسی کانون یا انجمن را دائم قلمداد نکنند و اجازه دهند افراد جدید وارد انجمن شوند، موفقیت سیاست‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در این بخش ممکن خواهد بود.

به گفته وی یکی دیگر از راهکارهای موفقیت سیاست‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل جاده‌ای، نظرخواهی از کاربران این بخش برای رفع مشکلات است چرا که به اعتقاد او ممکن است تجربه رانندگان بیشتر کاراریی داشته باشد.

این فعال بخش بار جاده‌ای تشکیل وزارت حمل‌ونقل در کشور را نیز موجب برطرف شدن رکود و مشکلات این صنف دانست و تاکید کرد: نباید از نظر دور داشت که باز بودن دروازه حمل‌ونقل جاده‌ای برای ورود افراد مختلف که شغل اصلی آنها رانندگی نیست نیز به مشکلات می‌افزاید.

ترانزیت

یکی دیگر از اعضای این گروه نیز گفت: مشکل معمولاً در دامنه تحقیقات و بررسی‌های اولیه و مطالعات فاز صفر است، به این معنی که بروز عینی مشکلات یقینا معلول یک سری از علت‌ها هستند ، دولت‌ها و مدیریت بدون توجه به علت‌های بروز مشکل جهت برطرف کردن همان مشکل اقداماتی را انجام می‌هند،  بنابراین نتیجه انچه که باید نمی‌شود.

وی در این مورد به ماده 160 برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: این ماده به منظور ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند مجوز واردات کامیون دست دوم به کشور صادر شد اما نتیجه این شد که 20 هزار خودرو که سند به نام شرکت بود به دست تک واحدی رسیده است و...حال آن‌که ایجاد شرکت‌های توانمند بدون فعالیت اقتصادی سود ده و مستمر امکان پذیر نیست.

یکی دیگر از فعالان این حوزه نیز اظهار داشت: تعدد برنامه‌های در حال  اجرا و گذار این صنعت از سنتی به علمی شدن و مطابقت دادن این صنعت با کشورهای پیشرفته دنیا بدون زیرساخت لازم و عدم آموزش و آگاهی  بخشی که درحقیقت فرهنگ سازی نامیده می‌شود یکی از دلایل شکست سیاست‌‌گذاری‌ها در این بخش است.

وی تاکید کرد: تغییر سیستم خودمالکی به شرکت‌مالکی با تداخل برنامه‌هایی چون بازارگاه الکترونیک همخوانی ندارد که متاسفانه هر دومورد دارد با هم به پیش می‌رود و این تضاد فاحش باعث سردرگمی این صنعت شده است.

وی برچیده شدن سیستم نوبت‌دهی و سالن‌های اعلان‌بار فیزیکی بدون جایگزین کردن یک سیستم منسجم الکترونیکی و فراگیر  را نیز یکی دیگر از دلایل تضعیف بخش حمل‌ونقل جاده‌ای دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنيا 0 0

    سلام
    تشكروقدرداني از همكاران محترم در صنف حمل ونقل بار وديدگاه و نظرات كارشناسانه ايشان