| کد خبر: 150300 |

◄ راه‌کارهایی برای مصرف سوخت بخش باری

در جا کار کردن خودرو به غیر از مصرف سوخت استهلاک و صدمات قابل توجهی برای موتور خودرو به همراه دارد.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان گفت: معتقدم  نصب سامانه سپهتن در بخش باری نه‌تنها کمکی به کاهش سوخت نمی‌کند بلکه با شرایط و امکانات فعلی افزایش چشم‌گیری در مصرف سوخت در مدت زمان کوتاهی خواهد داشت که هزینه آن به  مالک و دولت تحمیل خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، نوید خیرمند در توضیح این مطلب در یک گروه مجازی مرتبط با رانندگان حمل سوخت، افزود: پیرو قوانین طرح سپهتن، هر نفت‌کش در شبانه‌روز باید در حدود 15 ساعت توقف داشته باشد که با توجه به نبود امکانات رفاهی و خوابگاه مناسب در پارکینگ‌ها و همچنین شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی ایران قاعدتاً جهت سرمایش و گرمایش، رانندگان ناوگان جاده‌ای مجبور به درجا کار کردن خودروی خویش هستند.

وی تاکید کرد: بر این اساس اگر با یک محاسبه ساده تعداد نفت‌کش‌ها و میزان توقف روزانه را در میزان مصرف سوخت ایستایی نفت‌کش ضرب کنیم متوجه ضربه عظیمی در این بخش (مصرف سوخت) اول به کشور و دوم به مالک و راننده خواهیم شد.

خردمند یادآور شد: در جا کار کردن خودرو به غیر از مصرف سوخت استهلاک و صدمات قابل توجهی برای موتور خودرو به همراه دارد.

دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان تاکید کرد: برای کاهش مصرف سوخت می‌توان امکانات رفاهی را  در پایانه‌های بار، پارکینگ انبارهای نفت، مرزهای خروجی و ورودی بار، گمرک و بسیاری جاهای دیگر که کامیون‌ها به دلیل کمبود امکانات رفاهی و نبود مکانی برای استراحت به‌صورت درجا در حال کارکردن هستند، فراهم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    بنده به عنوان یک راننده شرمنده میشوم وقتی نظرات غیر کارشناسی و از ظن یک کارشناس کامیون داری بدون در نظر گرفتن منافع این طرح ،
    مسائل مهم و حیاتی کشور نظیر مصرف بهینه سوخت را دستاویز قرار داده تا نیات خود را استتار کنند ،

    سامانه سپهتن سبب کارکرد بهینه و به اندازه راننده خواهد شد که منافع اقتصادی کامیون داراز بخش استعمار راننده را تحت تاثیرخواهد گذاشت ،
    لذا به هر بهانه ای مخالفت خواهند کرد.