| کد خبر: 149096 |

◄ رانندگان اتوبوس و سریال دنباله‌دار «سپهتن»

مشکلاتی که رانندگان اتوبوس در مورد نصب سامانه سپهتن در خودروهایشان با آن مواجه هستند همچنان یکی از موضوعاتی است که در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های حمل‌ونقلی بسیار مورد توجه است.

تین نیوز

مشکلاتی که رانندگان اتوبوس در مورد نصب سامانه سپهتن در خودروهای خود با آن مواجه هستند همچنان یکی از موضوعاتی است که در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های حمل‌ونقلی بسیار مورد توجه است.

به گزارش تین‌نیوز، در این زمینه عضو هیئت‌مدیره انجمن رانندگان استان کرمانشاه و عضو هیئت اجرایی خانه کارگر در یک گروه مجازی مرتبط با رانندگان اتوبوس نوشت: در موضوع سپهتن اولین مشکل با شرکت نفت بود. شرکت نفت برخلاف وعده های پیشین که قرار بود 75 درصد هزینه این سامانه را پرداخت کند؛ خُلف وعده کرد.

مختار داوودی افزود: در این مورد مقصر را سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌دانم چون هیچ دفاعی از ما نکرد و هزینه نصب این سامانه به عهده مالک اتوبوس افتاد.

رئیس کانون صنفی کارگری استان کرمانشاه و عضو و نماینده رانندگان در هیئت مطالبات تامین اجتماعی خاطرنشان کرد:  دومین موضوع، تجهیز پاسگاه‌ها است که در این مورد هم، سازمان  راهداری مقصر است؛ یعنی اگر واقعیت داشته باشد که 400 هزارتومان هزینه تجهیز پاسگاه‌ها به سامانه سپهتن از مالک اتوبوس دریافت شده است، این خود یک خلاف بزرگ است، سازمان وظیفه دارد پاسگاه‌ها را تجهیز کند حالا این پول را سازمان از هر منبع آورده باشد به پلیس مربوط نیست.

به گزارش تین‌نیوز، وی تاکید کرد: مورد سوم اشکالات و ایرادات سامانه است که مقصر، هم پلیس و هم سازمان راهداری است؛ چرا که برای تست باید از اتوبوس‌های چند شرکت بخش خصوصی استفاده می‌کرد. اگر پاسگاها هنوز تجهیز نشده بودند چطور تست گرفته شده است؟

داوودی افزود: در مرحله چهارم نیز، پلیس را مقصر می‌دانم که نیروهای خود را برای این کار، آموزش نداده و تاوان اشتباهات پاسگاه‌ها را رانندگان داده اند.

به گزارش‌ تین‌نیوز، این فعال کارگری اظهار کرد: باید قبل از اجرای طرح، پلیس «فاوا» (معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا) در قرارگاه‌ها مستقر می‌شدند.

عضو هیئت مدیره انجمن رانندگان استان کرمانشاه و عضو هیئت اجرایی خانه کارگر افزود: در موارد ذکر شده تقصیری را متوجه شرکت مجری پروژه نمی‌بینم چون اگر این شرکت نبود شرکت دیگری کار را به عهده می‌گرفت و این موضوع باری از مشکلات یاد شده کم نمی‌کرد. 

داووی گفت: شرکت مجری را در این زمینه مقصر می‌دانم که از روز اول قیمت را برای ما شفاف نکرد ومتحمل هزینه زیادی شدیم؛ بعضی نمایندگی‌ها نیز سوء‌استفاده کردند و بعضی قطعات مثل دوربین و کارت‌خوان کیفیت نداشت و مجبور شدیم بارها آنها را تعویض کنیم که هزینه جریمه و دریافت دفترچه به همراه داشته است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.