در خواست برخی کامیونداران از مسئولان:
◄ ورودی و خروجی بار و کامیون را قانونمند کنید
یک کامیوندار و فعال بخش ناوگان باری جادهای در پیامی که در گروههای مجازی مرتبط با رانندگان و کامیونداران خطاب به مسئولان منتشر کرده است، خواستههای این صنف بیان داشته و اظهار امیدواری کرده تا مسئولان به آن ترتیب اثر دهند.
یک کامیوندار و فعال بخش ناوگان باری جادهای در پیامی که در گروههای مجازی مرتبط با رانندگان و کامیونداران خطاب به مسئولان منتشر کرده است، خواستههای این صنف را بیان داشته و اظهار امیدواری کرده تا مسئولان به آن ترتیب اثر دهند.
به گزارش تیننیوز، سید دلاور موسوی در این پیام خطاب به مسئولان نوشت: تقاضا میشود در بخش توزیع بار مراکز نوبتدهی و سالنهای اعلانبار موجود که فعال نیستند را فعال و مراکز فعال را تقویت کنید.
وی خاطرنشان کرد: در اکثر پایانهها روزانه مشاهده میشود رانندگان به دنبال بار هستند. چرا ورودی و خروجی بار و کامیون را قانونمند نمیکنید؟ اگر در قانونمند کردن نظام نوبتدهی و اعلانبار مشکلی وجود دارد یا منع قانونی دارد لطفا روشنگری شود، این روشنگری و شفاف سازی حق کامیونداران و رانندگان است.
این کامیوندار افزود: برای جلوگیری از سواستفاده شرکتهای حملونقل، کرایههای حمل بار را به صورت تن بر کیلومتر تنظیم و ارایه کنید و حداقل کرایه هر مسیر مورد مطالعه قرار گیرد. این مورد هم اگر منع قانونی دارد لطفا شفاف سازی شود.
به گزارش تیننیوز، وی تاکید کرد: حتما میدانید که شرکتها بعضی مواقع تا نیمی از کرایه را از راننده به بهانههای مختلف میگیرند. شما بهعنوان نهاد نظارتی مسئول پیگیری اینگونه ظلمها هستید، حداقل انتظاری که از شما داریم نظارت مستمر و گزارش عملکرد است.
موسوی همچنین اظهار کرد: در زمینه بارهای گمرکی مدتی است شاهد خواب کامیونها به خاطر فرار صاحبان کالا از مالیات و حقوق گمرکی در اسکله شهید رجایی و شهید باهنر بندر عباس هستیم، لطفا در مورد حق خواب کامیونها بازنگری شود که بهصورتی تعیین شود که بهشکل جریمه سنگینی برای صاحب کالا و شرکت حملکننده باشد و در حق کامیوندار اینهمه اجحاف نشود.
وی با بیان اینکه وقتی یک راننده از کوچکترین قانون سرپیچی میکند مثلاً برای رد شدن از چراغ راهنما بالای ۱۰۰ هزار تومان جریمه میشود، خاطرنشان کرد: چطور یک شرکت در بعضی مواقع ۲۰۰ دستگاه کامیون کشنده را تا ۱۰ روز سرگردان تخلفات خود و صاحب کالا میکند اما هیچ جریمهای نباید به کامیوندار یا دولت بپردازد؟
این فعال بخش بار جادهای افزود: چرا پایانهها و انجمنهای صنفی را ملزم نمیکنید که جلوی پدیده شوم بومیگرایی را بگیرند؟ آیا میدانید شرکتهای حملونقل از کنار این پدیده چه نفعی میبرند و چه پولی به جیب میزنند؟ چرا سازوکاری تعبیه نمیشود که در عمل و نه در کلام جلو بومیگرایی گرفته شود؟
به گزارش تیننیوز، وی اظهار کرد: چرا خودروهای شرکتی در نوبت بار نمیایستند؟ گفته میشود از سازمان راهداری دستور صادر شده که ماشینهای شرکتی بدون نوبت بارگیری کنند و بومیها در امر بارگیری ارجحیتدارند. آیا این گفته صحیح است؟ لطفا شفاف سازی شود.
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون حملونقل مگر نباید ۳ درصد حق پایانه که الان شده ۴درصد را بر روی کرایه و از صاحب کالا بگیرند، چرا از راننده میگیرند بدون اینکه به کرایه اضافه شود؟
به گزارش تیننیوز، این فعال بخش جادهای یادآور شد: به گفته مسئولان، فقط ۲۰درصد از جادههای کشور در دست تعمیر و نگهداری است آیا این امر باعث از میان رفتن جادهها در آینده نهچندان دور نخواهد شد؟
موسوی در پایان از مسئولان خواست برای حفظ امنیت سرمایهگذاری در این بخش پاسخگوی این قشر بوده و دست شرکتهای حملونقل را بیش از این باز نگذارند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.