| کد خبر: 141287 |

◄ مهمترین خواسته صنفی رانندگان چیست؟

داشتن یک انجمن کارآمد با رای‌گیری و انتخاب خود رانندگان یکی از خواسته‌هایی است که فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از آن به عنوان مهمترین خواسته صنفی خود یاد می‌کنند و مدتی است در شبکه‌های مجازی مربوط به رانندگان مورد بحث و گفت‌وگو قرار دارد.

تین نیوز

داشتن یک انجمن کارآمد با رای‌گیری و انتخاب خود رانندگان یکی از خواسته‌هایی است که فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از آن به عنوان مهمترین خواسته صنفی خود یاد می‌کنند و مدتی است در شبکه‌های مجازی مربوط به رانندگان مورد بحث و گفت‌وگو قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز،  از دیگر خواسته‌هایی که از سوی رانندگان و کامیونداران در مدت اخیر در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است، حضور افرادی که در بطن کار بوده و شناخت کافی از این حرفه داشته باشند در سمت‌های دولتی و داشتن نماینده‌ای متخصص و آشنا به این حرفه  در مجلس است. چرا که به اعتقاد آنان، تمام قوانینی که به تصویب مجلس رسیده و می‌رسد به دلیل عدم وجود یک نماینده کاردان و آشنا با شغل رانندگی، به ضرر دست‌اندرکاران این حرفه بوده است.

فعالان این بخش همچنین تاسیس یک تعاونی کشوری به مرکزیت  یکی از کلانشهرها  و عضویت خودمالکان و در مرحله بعدی ایجاد یک شعبه از آندر هر نقطه از کشور را از دیگر الزامات موجود می‌دانند در حالی که به گفته آنان، شنیده شده دستوراتی از سوی مقامات دولتی در مورد انحلال تعاونی‌ها و عدم ارایه مجوز جدید به آنها ارایه شده است.

از دیگر خواسته‌های رانندگان و کامیونداران، برداشتن بخشنامه عرضه و تقاضا و محاسبه کرایه‌ها بر اساس تن بر کیلومتر و لازم الاجرا کردن نرخ‌های مصوب شده توسط شرکت‌های حمل‌ونقل و همچنین اضافه کردن سهمیه سوخت است.

ارایه وام‌ با بهره کم به ناوگان فرسوده و همچنین ایجاد هماهنگی بین پلیس راه و ادرات راه در مورد تناژ کامیون‌ها و حل مشکلات مربوط به اخذ مالیات از همه کامیونداران از دیگر مشکلاتی است که رانندگان و کامیونداران خواستار پیگیری مسئولان برای حل آنها هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.