| کد خبر: 139918 |

◄ سالن‌های اعلام بار مکانی برای عدالت و نظارت بر توزیع بار است

حذف سالن‌های اعلام بار موضوعی است که مخالفان و موافقان زیادی دارد، همچنان که عده‌ای این اقدام را تایید می‌کنند رانندگان و فعالانی در حوزه حمل بار جاده‌ای نیز وجود دارند که از حذف یا تضعیف این سالن‌ها گله‌مند هستند.

تین نیوز

حذف سالن‌های اعلام بار موضوعی است که مخالفان و موافقان زیادی دارد، همچنان که عده‌ای این اقدام را تایید می‌کنند رانندگان و فعالانی در حوزه حمل بار جاده‌ای نیز وجود دارند که از حذف یا تضعیف این سالن‌ها گله‌مند هستند.

به گزارش تین‌نیوز، در این زمینه انجمن صنفی کامیونداران اصفهان و حومه در پیامی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، انتقاداتی را نسبت به این اقدام مطرح کرده است.

در این پیام آمده است: متاسفانه موضوعی که سازمان حمل‌ونقل از دیرباز مصمم به اجرای آن بوده، حذف یا تضعیف سالن‌های اعلام بار به بهانه‌های مختلف است که شاهد آن بوده و هستیم که سالن‌های اعلام بار در برخی از شهرها تعطیل می‌شوند. سوال این است که چرا متولی حمل‌ونقل مخالف وجود تنها مکانی است که در آن نظم، عدالت و نظارت بر توزیع بار وجود دارد؟ نمونه بارز آن بازارچه آشفته سی‌ستون و وضعیت اسفبار حضور دلالان فرصت طلب در منطقه امیرکبیر اصفهان است.

در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: مگر نه اینست که با بهانه قراردادن توافقی بودن نرخ حمل کالا به خصوص در مورد کامیون‌های اتاقدار، کامیونداران و رانندگان کمترین سهم را از کرایه‌های مندرج در بارنامه‌ها دارند ولی متاسفانه سال‌هاست که علیرغم درخواست‌ها و مکاتبات متعدد این انجمن جهت تامین و تاسیس سالن اعلام بار مجزا برای کامیون‌های باری یا به نوعی انتقال و اعلام بارهای متفرقه در سالن اعلام بار پایانه امیرکبیر، همواره این موضوع با مخالفت روبرو شده است.

انجمن صنفی کامیونداران اصفهان و حومه همچنین اعلام کرده است: حداقل امتیاز وجود سالن‌های اعلام بار، رعایت تعرفه و نرخ کمیسیون توسط شرکت‌های حمل‌ونقل است. به هر اندازه که سالن‌های اعلام بار را تضعیف نمودند دلال‌بازی و واسطه‌گری در این بخش بیشتر شده است. سوال اینجاست که رانندگان و کامیونداران چه نقشی در تضعیف و یا تقویت سالن اعلام بار دارند؟

در ادامه این پیام تاکید شده است: متاسفانه آنچه که امروزه بیش از پیش شاهد آن هستیم همکاری و تمایل عامدانه یا ناآگاهانه تعدادی از رانندگان با شرکت‌های متخلف در حمل بدون مجوز محصولات ذوب آهن و توافق با شرکت حمل‌ونقل در حمل بار با نرخ پایین‌تر از تعرفه‌های قانونی است که منجر به تضعیف سالن اعلام بار می‌شود.

انجمن صنفی کامیونداران اصفهان و حومه همچنین اعلام کرده است: لازم بذکر است طی سالیان گذشته نیز موضوع تعطیلی سالن اعلام بار پایانه امیرکبیر نیز به دفعات مطرح شده که این انجمن همواره با تمام توان و پشتوانه خود که صرفا حمایت رانندگان و کامیونداران آگاه به موضوع بوده توانسته در  برابر این اقدام مقابله و مقاومت نماید.

در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: متاسفانه افزایش آمار توزیع غیرقانونی محصولات ذوب آهن خارج از سالن اعلام بار توسط برخی از شرکت‌های متخلف، نشانه بی‌توجهی بسیاری از رانندگان و بی‌مسئولیتی در تضییع حقوق کامیونداران دارنده نوبت بارگیری در پایانه امیرکبیر است که این اقدام ضمن تضعیف آشکار سالن اعلام بار، به استثمار کشیدن کامیونداران و رانندگان توسط شرکت‌های حمل‌ونقل را به دنبال خواهد داشت. لذا شایان ذکر است که تنها راه برون رفت از این بحران اتحاد، همبستگی، تعامل و همکاری جدی خواهد بود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    محسن:
    طنز تلخ 😂😂😂😢😢😢
    تعیین نرخ حمل کالا،
    اول عرضه و تقاظا
    دوم تعیین نرخ تعرفه در سالنهای اعلام بار ،
    و سوم که یک روش جدید بیرون آمده از دو روش قبلی است ، و عادلانه ترین روش ایست که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته و فقط میتواند مختص جامعه مدیریتی حمل و نقل کشور ما باشد ، جونم براتون بگه اینه که (دلبندم تا لولو پایانه وسالن اعلام بار نخوردت بیا از ما بار بزن نصف کرایه تو بده به ما) در این روش با توجه به شکل گیری پایانه ها در روش دوم، کسانی بدونه داشتن نیت مالی و فقط از روی دلسوزی و همنوع دوستی پایانه ها را تبدیل به لولو میکنند، و با شرایط معطلی زیاد و شرایط بد آب و هوایی و بهداشتی (مخصوص بنادر کشور). بعدش که اون بندگان خدا میبینن که شما شرایط سختی را دارید تحمل میکنید، بهتون پیشنهاد میدن که این بنده خدا بیا برای اینکه اذیت نشی در یک ماه من ۷تا ۸ تا بار بهت میدم، ولی خوب من هم گناه دارم شما بجز کمیسیون بار رفت کل کرایه بار برگشت را هم به من بده و دچار عذاب علیم پایانه هم نشو . خوب اون انسان جاهل ترسیده هم قبول میکنه و این گونه هست که شرایط سوم شکل اقتصادی به خودش میگیره و توی معادلات درست از آب در میاد،
    والسلام علیکم و رحمت خدا بر تمام انسانهایی که همنوع خوشون را خیلی دوست دارن.

  • رضا منصف 0 0

    سلام اگر کسانیکه در سازمان حمل ونقل مسعول هستند درآمد رانندگانی که طی ۲۰ سال گذشته مشغول کار بوده اند و درآمد شرکت های حمل ونقل را مقایسه کنند، آنگاه میفهمد که چه شده است