| کد خبر: 138884 |

◄ انتقاد رانندگان از عدم نظارت کافی انجمن‌های صنفی بر نحوه اعلان بار

در حالی‌که مدت زمانی‌است رانندگان ناوگان باری حمل‌ونقل جاده‌ای عدم رضایت خود را موضوعات گوناگون از نحوه برخورد نیروهای پلیس تا نحوه نوبت‌دهی بار و ... در پایانه‌ها ابراز داشته و حتی در هفته گذشته این نارضایتی به درگیری فیزیکی بین رانندگان و کشته شدن یکی از آنان منجر شد، اما آن طور که از پیام‌هایی که در گروه‌های مجازی مربوط به رانندگان و درددل‌های آنان در گروه‌های تلگرامی بر‌می‌آید، هیچ اقدام درخور توجهی برای جلب رضایت این قشر و حل مشکلات عدیده‌ آنان صورت نگرفته و مشکلات همچنان پابرجاست.

تین نیوز

در حالی‌که مدت زمانی‌است رانندگان ناوگان باری حمل‌ونقل جاده‌ای عدم رضایت خود را درباره موضوعات گوناگون از نحوه برخورد نیروهای پلیس تا نحوه نوبت‌دهی بار و ... در پایانه‌ها ابراز داشته و حتی در هفته گذشته این نارضایتی به درگیری فیزیکی بین رانندگان و کشته شدن یکی از آنان منجر شد، اما آن طور که از پیام‌هایی که در گروه‌های مجازی مربوط به رانندگان و درددل‌های آنان بر‌می‌آید، هیچ اقدام درخور توجهی برای جلب رضایت این قشر و حل مشکلات عدیده‌ آنان صورت نگرفته و مشکلات همچنان پابرجاست.

اخیرا در همین زمینه تعدادی از رانندگان در برخی گروه‌های مجازی، ضمن انتقاد از انجمن‌های صنفی مرتبط، خواستار نظارت بیشتر و بهتر این انجمن‌ها بر نحوه اعلان بار و عملکرد شرکت‌های باربری،  برای جلوگیری از بحران شده‌اند تا  بدین طریق فشارهای وارده بر رانندگان به یک فاجعه تبدیل نشود.

به اعتقاد آنان اگر مشکلات  بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به همین شکل ادامه یابد این نفس‌های آخر رانندگان هم بند می‌آید در حالی که در موقعیت حساس کنونی،  این بی سر و سامانی حمل‌ونقل به ضرر اقتصاد و امنیت کشور بوده و بی‌نظمی‌های موجود به اقتصاد کشور ضربه مهلکی می‌زند.

به اعتقاد فعالان حوزه بار جاده‌ای کشور، در حالی‌که کشور ترکیه در همسایگی ما، با استفاده از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای اقتصاد خود را  شکوفا کرده ولی در کشور ما برای مثال نبودن نظارت بر شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی باعث شده که کرایه حمل بار را برای برنده شدن در مزایده در دبی هر روز پایین بیاورند و بدین ترتیب تجار همسایه سود خوبی از کشور ما و شرکت‌ها و در نهایت ایران ببرند و این موضوع هم شرکت و هم کامیون‌دار را دارد به خاک سیاه می‌نشاند.

به اعتقاد رانندگان ناوگان باری جاده‌ای، راهکار حل این مشکل این است که پایانه‌ها برای بار کشورهای همسایه یک نرخ به عنوان تعرفه در نظر بگیرند که شرکت‌ها نتوانند بروند دبی و نرخ‌شکنی کرده و  به خودشان و به کامیون‌دار ضرر بزنند.

در این طرح باید به شرکت‌ها در صورتی تن بر کیلومتر داده شود که بار آنها در اعلام بار با تعرفه‌ای که از طرف پایانه اعلام می‌شود، اعلام بار شود. وقتی به این شکل از طرف پایانه نرخ گذاشته و اجبار شود که بار را در اعلام بار اعلام کنند، دیگر هیچ شرکتی نمی‌تواند مانند مزایده در دبی نرخ بشکند و کرایه را خراب کند و به  اقتصاد کشور و خودش و کامیون‌دار و تمام ارگان‌ها مانند شرکت نفت و سازمان هوای پاک و وزارت راه و ... ضرر بزند. 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    باسلام.
    بهترین گزینه برای حل موقت مشکلات محکم کردن پایه های سالن های اعلانبار ونوبت دهی توسط انجمنهای صنفی است ..
    متاسفانه اینگزینه دشمنهای متعددی دارد از جمله سیاست مدیران ارشد حمل ونقل که از تجمع رانندها هراس دارند و مشکل بعدی خود رانندها هستند البته تعدادی از رانندهای سودجو وزیاده خواه..مشکل بعدی ساختار انجمنها است که به عروسک خیمه شب بازی و ملعبه دست شرکتها ورانندهای سود جو شده اند ..بی مبالاتی رانندهادر انتخابات انجمنها و فرصت طلبی و قومی گرایی باعث شده که اکثر انجمنها یا ناکارامد هستند یا دنبال منافع شخصی وبا وجود این انجمنها کانون درستی هم انتخاب نمیشود و باعث میشود کار از دوطریق لنگ بزند یکی در کانون انجمن صنفی یکی هم در انجمن صنفی...تنها راهکار هوشیار بودن راننده در انتخابات انجمن صنفی است

  • محسن 1 0

    با احترام:
    مسولین ارشد سازمان درست فکر می کنند بسیاری از گرفتاری های رانندگان از سالن های اعلان بار است، چون بودن این سالن ها قدرت فکر کردن را از رانندگان گرفته. میدانید چرا رانندگان ترانزیت مثلا بار اربیل عراق را با کرایه چهار میلیون و پانصد هزار تومان که اصلا صرفه اقتصادی ندارد حمل می کنند، چون تمامی آنها در پایانه بندر عباس نوبت بارگیری دارند و به امید داشتن نوبت بارگیری پایانه حاضر به حمل اینگونه بارها می شوند. با بودن سالن اعلان بار رانندگان خیالشان راحت است که مکانی برای تصمیم و تعیین کرایه حمل وجود دارد، راننده خیالش راحت است که سید جلال موسوی هست که به جای آنها برود چانه زنی کند و کرایه را تعیین کند و به همین دلیل احتیاجی به تفکر و تعقل نمی بینند، وقتی که در سال های گذشته سید جلال موسوی یک تنه جلوی سیل مشکلات رانندگان ایستاده بود و به جای آنها درست فکر می کرد همکاران من خواب بودند ولی سید جلال بیدار بود، اگر سید جلال از بودن سالن اعلان بار این همه حمایت نمیکرد و سالن اعلان بار سال ها پیش برچیده میشد رانندگان خودشان مجبور به تفکر و تعیین کرایه بودند آن وقت بعد از گذشت چند سال بسیاری از رانندگان ورشکسته میشدند و مجبور میشدنند عطای این کار را لقایش ببخشند و به طور اتوماتیک وار از صحنه رقابت خارج میشدند، اگر سید جلال در انجمن بندرعباس یک تنه جلوی مشکلات نمی ایستاد سال ها پیش همین سیل مشکلات فعلی گریبان زندگی رانندگان را می گرفت، اگر سید جلال اجازه داده بود ما خودمان مشکلاتمان را حل کنیم تا این زمان تبحر لازم را برای حل مشکلاتمان پیدا کرده بودیم، وقتی با دلار هزار تومان کرایه دو میلیون تومانی تعیین میکرد همکاران من خواب بودند، بر خود مقرور شدن و حمایت لازم را از سید جلال نکردن، اگر سید جلال از سالن های اعلان بار حمایت نمیکرد بسیاری از رقابای او از صحنه حمل و نقل حذف میشدند. عرضه و‌تقاضا، روابط عمومی خوب، کامیون نو، آراستگی و زیبایی، سواد بالا. وقتی بودن سید جلال وحمایتش از سالن اعلام بار باعث می شود یک راننده حتی اگر این فاکتورها را رعایت نکند باز هم بتواند به کار و فعالیتش ادامه دهد و رزق و روزی برای خانواده اش ببرد آن وقت همکاران من باید به احترام این مرد تمام قد بایستاد. سید جلال موسوی درود بر شرافتت، درود بر صداقتت و پاک دستیت، ممنون از زحمات چندین ساله ای که برای صنف ما کشیدی.

  • احسان هاشمی 0 0

    آقای دلاور حل موقت مشکلات یعنی اینکه شما موقتا اعتقاد به سالنهای اعلام بار دارید و در کل اعتقادی به سالنهای اعلام بار ندارید و جزء همان دسته ای قرار میگیرید که خود از آنها انتقاد میکنید