بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

◄ اسنپ و تپسی تاکسی های خطی و گردشی را بلعیدند!

تاکسی های خطی و گردشی یکی از امکاناتی بود که برای تردد در اختیار شهروندان قرار داشت اما تعداد این تاکسی ها در اوقات پیک تردد کاهش شدیدی دارد و بجای آن اسنپ و تپسی با همان تاکسی ها در دسترس است!

اسنپ و تپسی تاکسی های خطی و گردشی را بلعیدند!
تین نیوز |

تاکسی های خطی و گردشی یکی از امکاناتی بود که برای تردد در اختیار شهروندان قرار داشت اما تعداد این تاکسی ها در اوقات پیک تردد کاهش شدیدی دارد و بجای آن اسنپ و تپسی با همان تاکسی ها در دسترس است!

به گزارش تین نیوز، اگر در اوقات پیک تردد نگاهی به خیابان های تهران داشته باشید مسافران فراوانی را می بینید که کنار خیابان معطل تاکسی هستند. همین شرایط را در پایانه ها و ایستگاه های تاکسی و تاکسی ون در نقاط مختلف شهر نیز شاهد هستیم.

نکته قابل توجه این که اگر در خیابان معطل تاکسی مانده باشید کافیست روی گوشی خود اسنپ یا تپسی درخواست کنید و به فاصله کوتاهی خودرویی کنار پای شما توقف خواهد کرد. خودرویی که در بسیاری اوقات، همان تاکسی گردشی یا خطی است.

این وضعیت نتیجه مدیریت نادرست حمل و نقل شهری در پایتخت و برخی از کلانشهرهای دیگر است. رویکرد تاکسیرانی به این معضل برخورد چکشی و تهدید رانندگان تاکسی است. به عنوان مثال علوی زاده، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی رانندگان تاکسی را تهدید کرده است که هیچ یک از آنها حق ندارند با توجه به برخی موارد از جمله پیک‌ ترافیک‌ و سایر مسائل، از خدمت رسانی به مسافران سر باز زنند و ما با چنین مواردی برخورد قاطع خواهیم کرد.

چنین رویکردی با معضلی که ریشه در مدیریت ناصحیح این حوزه دارد، دردی دوا نمی کند. کانال انجمن تاکسیرانان در نقد این سخنان تهدید آمیز مطلبی منتشر کرده و نوشته است؛ بر کسی پوشیده نیست مشکلات و معضلات ایجاد شده چه برای تاکسیرانان و چه سیستم حمل و نقل عمومی از زمانی بوجود آمد که وزارت صمت با دخالت غیر قانونی  در اعطای مجوز فعالیت به استارت ‌آپ ‌های مسافربر شخصی در حوزه‌ حمل و جابجایی مسافر ، که قانونا" وظیفه‌ی تاکسی است ، باعث اجرای دوگانه‌ قوانین حمل و نقل عمومی و ایجاد تبعیض در اجرای این قوانین شد‌ .

این تناقضات تا جایی پیش رفت که با تاثیر در سلیقه‌ی مردم باعث شد آنها در شرایط معمولی آب و هوایی و جوی با استفاده از اپلیکیشن ‌های استارت ‌آپی تنها چیزی که برای سفر‌های درون‌ شهری به ذهن‌ شان خطور نکند تاکسی باشد ، اما این شرایط در هوای بارانی و برفی چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای را تجربه می کند ، به گونه ‌ای که در این شرایط تمام حواس ۵ گانه‌ مردم و مسئولین به سمت تاکسی متمایل می شود که چرا در خطوط نیستند!؟

البته در ادامه این نقد آمده است که گرچه این شرکت ها با رانت پا گرفته و فربه شده و جزئی از حمل و نقل شده ‌‌اند و حذف آنها غیر ممکن می نماید ، اما سامان حمل و نقل عمومی جز با اجرای بدون تبعیض قانون حمل و نقل عمومی بین کلیه فعالان این حوزه میسر نمی شود.

شایان ذکر است در روزهای اخیر اخباری نیز از هک شدن اطلاعات کاربران تپسی منتشر شده که موجب نگرانی کاربران این پلتفرم حمل و نقل اینترنتی را فراهم آورده است. 

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Davood پاسخ

    استفاده از تاکسی اینترنتی واقعا بی انصافی راننده تاکسی یک عمر زحمت کشیده شرکت‌هایی مانند اسنپ وتپسی آمدن نون تاکسی تلفنی را آجر کردن یعنی کسی نیست این دو شرکت اسنپ وتپسی را جمع کند مردم تا کی باید سردرگم باشند از آن طرف هویت مردم را به تاراج می‌برند کس جواب گوی این دو شرکت اسنپ وتپسی نیست تاکی میخواهد مردم را سرگرم کنید

    • ناشناس

      توبه فکر خودت باش همه به دنبال یه لقمه نون هستن

    • مسعودعدالت منش

      چرا چرت و پرت میگی،تاکسی ها اینترنتی کارمیکنن،بجای اینکه در سطح شهر تردد کنند.

  • هومن پاسخ

    تاکسی نابود شد مسؤلین عزیز تنها چیزی که نابود نکردن تابوت بود که اونم دیگه مرده با تابوت جابجا نمیکنن

  • ناشناس پاسخ

    بالاخره تکنولوژیه دیگه،بایستی پیشرفت کرد

  • ناشناس پاسخ

    با سلام ؛
    به نظرم نگاه تنگ نظرانه را کنار بگذاریم و دنبال پیشرفت معیشت رانندگان محترم تاکسی های اینترنتی و بهبود بیشتر حمل و نقل و سفرهای درون شهری و برون شهری باشیم که نیاز کشور است.
    سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی هنوز واریز نشده است .
    سپاس

    • ناشناس

      تاکسی اینترنتی فقط به نفع شرکت هاست و هیچمشکلی از رانندگان حل نمی‌کند چه اینترنتی چه آزاد
      اما چرا برای کارمندان و دو شغله ها شاید خوب باشد شاید

  • س ج پاسخ

    بادرودسلام واقعا اسنب نه میصرفه نه اسنب مسولیتی در قبال راننده داره ن امکاناتی ،خیلیم برای راننده پر هزینه و غیر قابل تحمل هست مثلا تو ۶ماه گوشیت خراب میشه ،کرایه که نصف قیمت اصلی هست جاده خاکی باغی چاله چوله اصلا ب حساب نمیاد ،زنگ زدن ب مسافر لغو کردن سفرتوسط مسافر جریمه لغوسفر توسط راننده که به مبدامیرسه مسافر نمیاد و لغوسفرم نمیکنه راننده باید لغوکنه وجریمه کمسیون بده ۲۰ درصد کمسیون ،وده ها مورد دیگه که واقعا بی انصافی هست واسنبم فقط به فکر جیب خودش هست ،به راننده اصلا اهمیت نمیده کار کنه یا نه اینو همه اسنب کارهامیدانند ،و باعث دلسردی از کار تو اسنب شده وبه اجبار با کمترین ساعت کار،،دیگه کارمیکنند ،الان باید ده بار اسنب بگیری تا یه ماشین گیرت بیاد ،که باعث پایین آمدن درامد شرکت اسنب شده ،که حتی حاضرنیست کرایه هارو واقعی کنه ،وضررزیانشم برای راننده هست دربیشتر اوقات ،مسافر داریم برای پرداخت نکردن کرایه هزار جور بهانه درمیاره نتم قطع شدشماره کارت بده برم دستگاه بزنم که نمیزنه میره ،اونم مقصد جاهای پرترافیک شلوغ میزنه که نمیتونی یه لحظه هم کنار توقف کنی ،اسنم گزارش میکنی حتی حاضر به پیگیری نیست ،جوانان کشور به دنبال کار بهتر شغل باشند بهتراز این کار پرهزینه و ب درد نخور هست ،وقت خودشان را صرف هزینه برای استهلاک ماشین میکنند وسلام ،

  • علیرضا پاسخ

    تاکسیهای خطی تاکسیهای شهری تاکسی تلفنی همه اینها جمع میشن چون سودی برای دولت ندارن تاکسیهای اینترنتی روزانه500میلیون مالیات میدن زیزم بله چطورشماحمایتشین

  • عباس پاسخ

    من راننده تاکسی گردشی در شهر کرمان هستم ...من به شخصه اگر قرار بود با ماشین بچرخم تو اوج کرونا می‌بایست نابود میشدم ...ولی دم اسنپ گرم از زمانی آمد...باور کنید زندگی من تغییر کرد و بهتر شد ...من به شخصه از اسنپ تشکر میکنم ...

  • سلیمان پاسخ

    متاسفانه هیچکس به حد خود راضی نیست تاکسی خطی یا گردشی یک رسالتی دارد و اسنپ و تپسی یک ماموریت دیگر متاسفانه از رانت تاکسی برای اسنپ و تپسی کار میکنند که سود بیشتری ببرند این ظلم به تمام راننده های تپسی و اسنپ است به نظر من پشتیبانی اسنپ و تپسی نباید تاکسی ها را در مجموعه خود قبول کند

  • ناشناس پاسخ

    دنیا هر روز پیشرفته تر میشه شمام باید با دنیا بری جلو قرار نیست تو گذشته بمونیم اسنپ و اوبر انقلاب تاکسی رانی هست

  • ناشناس پاسخ

    اسنپ و تپسی آبروی رانندگان خود را هم برده و آنها را چنان حقیر و خوار کرده که مسافران تره هم برای آنها خرد نمی‌کنند

  • مجتبی اولاد پاسخ

    واقعاً این مشکل برا ما تاکسی اینترنتی ها یه معضل شده.راننده تاکسی میاد اسنپ کار می‌کنه درآمدش هم خوده اسنپی ها بیشتر بخاطر اینه که تمام نقاط شهرمیتونن برن مثل طرح ترافیک ،محدودیت عبور برا ماشین های شخصی وغیره کسی هم صداش در نمیاد ولی اگه یه اسنپی خواست از سرایستگاه بخواست مسافر دربستی ببری باهات درگیر میشن

  • راننده پاسخ

    تاکسی توایران مثل اتوبوس داره استفاده میشه همون مسافر کنارخیابون هم میتونه اسنپ بگیره به جای اینکه تیکه تیکه سوارشه یکسره به مسبرش برسه چون کرایه تاکسی اینترنتی حتی از کرایه تاکسی هم دربعضی ازمسیرها کمتر درمیاد هم برای مسافر بصرفه هست وهم برای راننده اگردونفر باشن که چه بهتر برای مسافر باید قبول کرد که تاکسی باید بروز باشه بااین مخارج تاکسی بصرفه نیست تاکسیرانی یه لاستیک ونمیتونه به راننده بده وهمچنین لوازم های دیگر رو فقط فکر مسافرو میکنه راننده تاکسی یا باید حقوق بگیر باشه ویا اینترنتی کار کنه درغیر اینصورت تاکسی درآمدش جوابگوی خرجش نیست

  • Unjust fact پاسخ

    سلام بنده راننده یکی از شرکت های تاکسی اینترنتی هستم ساکن شیراز، در شهر ما مبنای کرایه به کورس است که یک کورس معادل یک کیلومتر و پانصد متر است و کرایه برای هر کورس چهار هزار تومان است و در کارت خودرو من تعداد سرنشینان چهار نفر ذکر شده است که اجازه سه سرنشین را دارم. پس یک کورس چهار هزار تومان ضرب به سه مسافر معادل دوازده هزار تومان است تقسیم بر یک کیلومتر و پانصد برابر با کیلومتری هشت هزار تومان می‌شود که شرکت های تاکسی اینترنتی کرایه را برای هر کیلومتر حدود دو هزار تومان تاسه هزار تومان تعیین می کنند و عدم آگاهی رانندگان و نداشتن یک اتحادیه باعث می شود که شرکت های تاکسی اینترنتی به رانندگان ظلم کنند

  • ناشناس پاسخ

    وقتی من یک مسیر را‌باید چند بار تاکسی خطی عوض کنم معلومه که از تاکسی اینترنتی استفاده می کنم ، فکر مسافر هم باشید‌

  • ناشناس پاسخ

    وزرات صنعت کارش درسته شما بی عرضه تشریف دارید .چرا تاکسی گردشی یا شهری باید تو اسنپ ویا تپسی ثبت نام کنه .اگر شما یک بخشنامه به اسنپ وتپسی بزنید می بینید تاکسی ها گردشی وشهری بجای خدمت در اسنپ وتپسی در خدمت مردم وشهر می باشند به همین سادگی
    آقا تاکسی دولتی ویرانه گرفته رفته تو اسنپ عجبا عجبا عجبا
    شغل خودش که قانونا باید انجام بده ول کرده رفته اسنپ وان هم با مجوز

    • راننده

      تاکسیرانی هروقت تونست نیازهای راننده رو برآورده کنه که راننده تامین بشه بخشنامه هم میده یه لاستیک ونمیتونه بده لاستیک چندین برابر شده نسبت به دوسال قبل همچینین روغن ومصرفی های دیگر اینجورقضاوت نکنید لطفا