| کد خبر: 259992 |

برای بیمه رانندگان تاکسی و حمل و نقل عمومی شهری از سهم دولتی استفاده می شود؟

امسال تلاش می شود مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل ونقل بین شهری و وزارت کشور و حمل ونقل درون شهری بتوانند بخشی از حق بیمه رانندگان جدید را در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی کنند.

تین نیوز

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی ضمن تشریح آخرین وضعیت بیمه رانندگان درون و برون شهری گفت: امسال تلاش می شود مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل ونقل بین شهری و وزارت کشور و حمل ونقل درون شهری بتوانند بخشی از حق بیمه رانندگان جدید را در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی کنند.

 

به گزارش تین نیوز، محمد محمدی در گفت وگو با ایرنا افزود: طبق قانون سال ۸۶ (بند «ز» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۸۶؛ در اجرای ماده ۷ هدفمندسازی یارانه ها) دولت می تواند بخشی از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه ها را در راستای پوشش بیمه ای آحاد جامعه به کار گیرد.

وی ادامه داد: بیمه رانندگان تاکسی و حمل و نقل عمومی نیز در بودجه سال ۸۶ لحاظ شده و مقرر شد، رانندگان حمل و نقل عمومی با پلاک «ع» با پرداخت ۱۰ درصد از ۱۷ درصد حق بیمه مربوطه از ۱۰ درصد سهم دولتی استفاده کنند.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: این طرح از سال ۸۶ تا ۸۹ در سازمان تامین اجتماعی اجرا شد و از سال ۸۹ با هدفمندی یارانه ها، مقرر شد که ۳.۵ درصد به سهم دولت اضافه شود؛ به عبارت دیگر، ۵۰ درصد حق بیمه را راننده پرداخت کند و ۵۰ درصد باقیمانده از محل هدفمندسازی یارانه ها (توسط دولت) تامین شود.

محمدی یادآور شد: از سال ۸۹ تا ۹۳ نیز مشکل خاصی با سازمان هدفمندسازی یارانه ها در این رابطه وجود نداشت؛ اما از سال ۹۳ تا ۹۷ هیچ اعتباری برای سازمان تامین اجتماعی به منظور سهم این مجموعه در بودجه مربوطه پیش بینی نشد.

وی افزود: از سال ۹۸ (به بعد) این اعتبار در قانون بودجه تعریف شد، اما ردیف های بودجه تجمیع و به بیان دیگر، ذیل تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال برای تامین اجتماعی ۱۳ همت (هزار میلیارد تومان) برای ۱۲ گروه اعم از رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور، قالیبافان، فعالان حوزه صنایع دستی، کارکنان مراکز توانبخشی و معلولان، زنبورداران و صیادان و کارفرمایان صنفی کم درآمد پیش بینی شد.

معاون سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: رقم مذکور بیش از ۴۰ همت است اما باوجود پیگیری های سازمان و شرکت در کمیسیون های بودجه، اعتبار یادشده افزایش نیافت؛ که باوجود این مسئله نیز بخشی از رانندگان حمل و نقل عمومی تحت پوشش خدمات حمایتی قرار گرفتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.