| کد خبر: 172646 |

◄ توقف کامل نوسازی تاکسی‌ها با مصوبه دولت

هفته گذشته دولت مصوبه‌ای داد که براساس آن نرخ ارز قطعات وارداتی خودرو از نرخ دولتی به نرخ توافقی تغییر کند، یعنی از حدود ۴۲۰۰تومان به حدود ۱۰هزار تومان تغییر یابد برهمین‌اساس نیز شرکت خودروساز از هفته گذشته صدور پیش‌فاکتور را متوقف کرده است.

تین نیوز

با توجه به بحران صنعت خودرو، نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی خودروسازان متوقف‌شده است.

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از ثبت‌نام ۸۵۰ دستگاه تاکسی برلیانس از خردادماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ضامنی آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد و گفت: هفته گذشته دولت مصوبه‌ای داد که براساس آن نرخ ارز قطعات وارداتی خودرو از  نرخ دولتی به نرخ توافقی تغییر کند، یعنی از حدود ۴۲۰۰تومان به حدود ۱۰هزار تومان تغییر یابد بر همین‌ اساس نیز شرکت خودروساز از هفته گذشته صدور پیش‌فاکتور را متوقف کرده است.

او ادامه داد: شرکت‌های خودروساز ایران‌خودرو و سایپا که صدور پیش‌فاکتور را با روندی کند انجام می‌دادند بعد از اعلام این مصوبه برای مشخص شدن قیمت نهایی ارز وارداتی تا اعلام نهایی آن، صدور پیش‌فاکتور را متوقف کردند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری بابیان اینکه گفته‌شده دولت این مصوبه را اصلاح‌کرده است و همان ارز دولتی برای واردات قطعات خودرو تخصیص داده می‌شود گفت: باید منتظر نتیجه آن بعد از تعطیلات اخیر باشیم.

او در بخشی دیگری از صحبت‌هایش به ثبت‌نام تاکسی برلیانس و آریو که از خردادماه سال‌جاری آغاز شد اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۵۰ نفر برای دریافت تاکسی برلیانس و آریو ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۸۰دستگاه تحویل متقاضی شده است و مابقی متقاضیان نیز درحال تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود هستند.

نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی که از سال 92 آغازشده در دوره‌های مختلف با هر اتفاقی متوقف‌شده است و همین مسئله باعث شده تا تعداد تاکسی‌های فرسوده منتظر بازسازی افزایش زیادی بیابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.