| کد خبر: 171992 |

◄ اعلام شرایط رانندگان سرویس مدارس

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: رانندگانی که قرار است تحت قالب شرکت‌ها، خدمات حمل و نقل دانش آموزی ارائه دهند بایستی گواهی سوء پیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم و سلامت روان داشته باشند و خودروی آنها نیز معاینه فنی داشته باشد.

تین نیوز

رانندگانی که قرار است تحت قالب شرکت‌ها، خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی ارائه دهند بایستی گواهی سوءپیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم و سلامت روان داشته باشند و خودروی آنها نیز معاینه فنی داشته باشد. مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اعلام این خبر گفت: مدارس می‌توانند از بین شرکت‌های مورد تأیید شهرداری‌ها شرکت مناسب را انتخاب کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ضامنی در حاشیه جلسه افتتاح سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی، اظهارکرد: تکالیفی در حوزه سرویس مدارس برعهده شهرداری‌ها و آموزش‌وپرورش است، منطبق با اعلام نیاز آموزش‌وپرورش، شهرداری‌ها موظف‌اند ناوگان مناسب، به تعداد موردنیاز و با رانندگانی که صلاحیت‌های لازم را دارند و یا شرکت‌های مجاز که می‌توانند در حوزه سرویس مدارس خدماتی ارائه دهند را گزینش کرده و در سامانه ثبت کنند.

او در ادامه بابیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نوین و برخط در تمامی حرف لازمه ارائه خدمات باکیفیت‌تر است که حمل‌ونقل نیز از این موضوع مستثنا نیست، گفت: در حوزه سرویس مدارس درگذشته همه امور به‌صورت دستی انجام می‌شد؛ بنابراین می‌طلبید که ساماندهی مناسبی در این حوزه شکل بگیرد تا شهرداری‌ها و مدارس وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند و پایشی بدون دخالت افراد فعال شوند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در ادامه تصریح کرد: با فعالیت سامانه سپند ضمن اینکه تمامی اقدامات نهادهایی که قرار است در این حوزه خدماتی ارائه دهند موردسنجش قرار خواهد گرفت، رصد ناوگان توسط شهرداری و مدارس و سپس والدین نیز انجام خواهد شد. همچنین والدین در دوره‌های زمانی مشخص عملکرد راننده و کیفیت خودرو را موردسنجش قرار می‌دهند و اگر راننده، خودرویی و یا شرکت‌های خدمات دهنده در حوزه سرویس مدارس امتیاز لازم را نگیرند از سیستم حذف خواهند شد. به‌عبارت‌دیگر این اقدام باعث می‌شود که بتوانیم حمل‌ونقل ایمن و آسان و باکیفیتی داشته باشیم.

او اضافه کرد: در حوزه خدمات خودرویی می‌طلبید که برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی به استانداردهای کشورهای دیگر نزدیک شده و بتوانیم حمل‌ونقل دانش‌آموزی را ازلحاظ اقتصادی به‌جایی برسانیم که برای بخش‌خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.