| کد خبر: 7754 |

تکنیک کاهش تبخیر بنزین در جایگاه‌های سوخت‌گیری اختراع شد

تین نیوز | مخترع استان فارس با اشاره به اینکه در جایگاه‌های سوخت تهران روزانه ۶۰ هزار لیتر بنزین تبخیر می‌شود، گفت: با اختراع این دستگاه تبخیر بنزین کاهش یافته و از هدر رفتن بنزین جلوگیری می‌شود.

 سید نور‌الدین نعمت‌الله‌ زاده مخترع استان فارس در سال 1345 در فسا به دنیا آمد و هم اکنون ساکن شیراز است.
 
نعمت الله زاده دارای مدرک فوق لیسانس مکانیک بوده و اختراعی برای کاهش تبخیر بنزین در جایگاه های سوخت به شماره ثبت 57861 کرده است.
 
سید نورالدین نعمت‌الله زاده اظهار کرد: در کلان شهر‌ها مشکل تبخیر بنزین در جایگاه‌های سوخت باعث هدررفتن مقدار زیادی از بنزین وفراورده های سوختی است.
 
وی با بیان اینکه درجایگاه‌های سوخت تهران  روزانه 60 هزار لیتر بنزین تبخیر می‌شود، افزود: هدف از اختراع این طرح کاهش تبخیر در جایگاه‌های سنتی سوخت است.
 
نعمت‌الله زاده با بیان اینکه استفاده از این طرح سبب کاهش تماس سطح آزاد بنزین با هوا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح در مخازن بنزین از سقف شناورهای متغیر وثابت برای جلوگیری از تبخیر بنزین استفاده می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: این سقف‌های شناور با فشار بر روی سطح سوخت سبب کندی تبخیر بنزین می‌شود.
 
مخترع استان فارسی با اشاره به برخی مزایای این طرح، گفت: علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن بنزین که ارزش اقتصادی بالایی را برای حفظ سرمایه ملی کشور دارد، جلوگیری از آلودگی هوا به دلیل کاهش تبخیر بنزین، کاهش  خطر انفجار در جایگاه‌ها ومسائل ایمنی از جمله مزایای این طرح است.
 
وی با بیان این‌که این اختراع درآذر ماه 92 در جشنواره خلیج فارس که در بوشهر برگزار شد توانست گواهی سطح سه از طرح‌های مورد تایید بنیاد ملی نخبگان را دریافت کند، گفت: ساخت پروتز‌های پیچیده پزشکی توسط طراحی ساخت با کامپیوتر و مدل‌سازی سریع (پرینتر‌های سه بعدی) را از دیگر اختراعات خود دانست.
 
نعمت اله زاده گفت: همگام با کشور‌های پیشرفته دنیا از طریق این اختراع به نیازمندان پروتز کمک می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون در مرکز رشد وفناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با مجوز‌های اساتید جراح در بخش ترمیمی ومغز واعصاب، ارتوپدی وجراحی پلاستیک تجاری‌سازی شده، عنوان کرد: این اختراع  هم اکنون در حال خدمت رسانی به تعداد زیادی از بیماران نیازمند است.
 
وی انگیزه خود را برای انجام این اختراعات به کارگیری تخصص، تجارب وعلاقه فراوان خود به مسائل تازه و نوظهور و رفع مشکلات عامه مردم به ویژه قشر نیازمند عنوان کرد.
 
نعمت اله زاده اظهار کرد: در صورت حمایت مسئولان  وتوسعه امکانات و تجهیزات سخت افزاری، نرم افزاری و محیط آزمایشگاهی مناسب استعداد توسعه خدمت رسانی در زمینه مهندسی پزشکی نه تنها در سراسر کشور بلکه به صورت بین المللی  وحتی در زمینه توریست درمانی در شیراز را داریم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.