| کد خبر: 271086 |

جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند

رییس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه جهش تولید و رونق حمل ونقل دریایی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، گفت: پسکرانه بنادر از ظرفیت ویژه ای در راستای توسعه فعالیت های صنعتی و تولیدی برخوردار، هستند.

تین نیوز

رییس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه جهش تولید و رونق حمل ونقل دریایی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، گفت: پسکرانه بنادر از ظرفیت ویژه ای در راستای توسعه فعالیت های صنعتی و تولیدی برخوردار، هستند.
 به گزارش تین نیوز به نقل از  اقتصادسرآمد، رضا رستمی در مورد تحقق شعار سال 1403 مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: جهش تولید با حمل ونقل به ویژه حمل ونقل دریایی، ارتباط مستقیم دارد و توسعه صادرات غیرنفتی با توسعه فعالیت های صنعتی و تولیدی و پویایی حمل ونقل دریایی رقم می خورد.
وی افزود: اقتصاد ایران ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد.
رییس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور دو مسئله بسیار مهم برای اقتصاد کشور هستند، عنوان کرد: باید از ظرفیت مردم و بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در این موارد استفاده کنیم و موجبات رونق اقتصاد کشور را فراهم کنیم.
رستمی با اشاره به اینکه در بنادر شمالی کشور به ویژه بندر امیرآباد با ترافیک کشتی روبرو هستیم، گفت: این مسئله حاکی از وجود بار در بنادر کشور است وبنابراین باید در پسکرانه بنادر در راستای ساخت سیلو، انبار، فعالیت های تولیدی و صنعتی نگاه ویژه داشته باشیم و از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردم در این مسیر استفاده کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اراضی پشتیبانی بنادر و ظرفیت های دریایی و بندری کشور باید با ایجاد ثبات و اطمینان در اقتصاد کشور، شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر باشیم و مردم و فعالان اقتصادی را در این مقوله دخیل کنیم.
رییس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه با مشارکت مردم و بخش خصوصی می توانیم شاهد رونق حمل ونقل کشور در بخش های مختلف دریایی، ریلی، جاده ای و…باشیم، گفت: باید مانع از ایجاد قوانین و مقررات خلق الساعه شد و این اطمینان را به بخش خصوصی داد که می تواند در حوزه فعالیت های اقتصادی به ویژه در بخش صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر ورود کند.
رستمی خاطر نشان کرد: با ایجاد ثبات و اطمینان، مانع از تزلزل در حوزه سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی خواهیم شد و با پیوند تولید و حمل ونقل می توانیم زمینه ساز رونق اقتصاد ایران و اشتغال آفرینی، شویم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.