| کد خبر: 268031 |

افزایش تقاضای چینی ها برای حضور در بنادر ایران

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اخیرا رغبت چینی ها برای حضور در بنادر کشور افزایش پیدا کرده است و حتی برای حضور در بنادر شمالی کشور هم درخواست سرمایه گذاری داشتند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اخیرا رغبت چینی ها برای حضور در بنادر کشور افزایش پیدا کرده است و حتی برای حضور در بنادر شمالی کشور هم درخواست سرمایه گذاری داشتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران درباره احتمال ورود ایرلاین های خارجی در برقراری پروازهای داخلی اظهار داشت: صد درصد با انجام و برقراری پروازهای داخلی توسط ایرلاین های خارجی موافق هستم و در این باره توضیحاتی ارائه خواهم داد. 

وی همچنین درباره اخبار منتشر شده از سوی سازمان سرمایه گذاری مبنی بر افزایش جذب سرمایه گذاری از سوی چینی ها برای سرمایه گذاری در بنادر استان هرمزگان گفت: در تمام بنادر مهم کشور سرمایه گذاری خارجی حضور دارد و اخیرا رغبت چینی ها برای حضور در بنادر کشور افزایش پیدا کرده است و حتی برای حضور در بنادر شمالی کشور هم درخواست سرمایه گذاری داشتند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از تکمیل زنجیره کریدوری با توجه به اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی و اتصال ریلی آن به بنادر جنوب، تقاضای سرمایه گذاران خارجی به ویژه چینی ها افزایش یافت. در حال حاضر چینی ها متقاضی سرمایه گذاری در بنادر شهید رجایی، امام، کاسپین و انزلی هستند . 

وی تاکید کرد: همچنین در بحث تاسیس ٢٧ شهرک ساحلی سرمایه گذاران چینی متقاضی ورود به بخش های بندری این شهرک های ساحلی هستند که این تقاضاها در حال بررسی است.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.