| کد خبر: 265692 |

توقف عملیات ۴ شرکت کانتینری در دریای سرخ با سهم ۵۳ درصدی از تجارت جهان

اکونومیست با اشاره به توقف عملیات نقل و انتقال ۴ شرکت بزرگ کشتیرانی در دریای سرخ اعلام کرد این ۴ شرکت ۵۳ درصد مجموع تجارت کانتینری جهان را تشکیل می دهند.

تین نیوز

​اکونومیست با اشاره به توقف عملیات نقل و انتقال ۴ شرکت بزرگ کشتیرانی در دریای سرخ اعلام کرد این ۴ شرکت ۵۳ درصد مجموع تجارت کانتینری جهان را تشکیل می دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  هفته نامه اکونومیست در گزارشی نوشت که چهار شرکتی که عملیات نقل و انتقال خود در دریای سرخ را متوقف کردند، 53 درصد مجموع تجارت کانتینری جهان را تشکیل می دهند.

این گزارش پس از آن منتشر می شود که دو شرکت بزرگ کشتیرانی شنبه از توقف انتقال محموله های باری خود از طریق دریای سرخ خبر دادند.

تصمیم «شرکت کشتیرانی مدیترانه» (ام. اس. سی) سوئیسی-ایتالیایی و شرکت فرانسوی سی. ام. ای سی. جی. ام پس از آن اعلام شد که دو شرکت بزرگ کشتیرانی دیگر یعنی مرسک نروژ و «هاپاگ-لوید» آلمان جمعه گفتند که در پی حملات به کشتی ها در دریای سرخ انتقال محموله های باری خود از طریق دریای سرخ را متوقف کرده اند.

پیش از این «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: توصیه می کنیم، کشتی ها برای جلوگیری از ریسک در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند. همچنین توصیه ما این است که هویت کشتی ها جعل نشود و پرچم ها جز پرچم مالک کشتی برداشته شده و کشتی هایی که از دریای سرخ تردد می کنند، مقصدشان سواحل اشغالی در فلسطین نباشد.

نیروی دریایی یمن هشدار داده است عملیات نظامی علیه کشتی ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.