| کد خبر: 265477 |

اعلام آمادگی مجلس برای تحقق توسعه دریامحور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی کامل مجلس برای همراهی دولت در تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور، گفت: باید وظایف و ماموریت تمامی دستگاه ها در مسیر توسعه دریامحور تعریف و اجرای تکالیف محوله، الزام آور شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی کامل مجلس برای همراهی دولت در تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور، گفت: باید وظایف و ماموریت تمامی دستگاه ها در مسیر توسعه دریامحور تعریف و اجرای تکالیف محوله، الزام آور شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع  رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،رضا تقی پور انوری  درباره ضرورت تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور که در 9 بند ابلاغ شد، اظهار داشت: روح کلی سیاست های کلی توسعه دریامحور، مباحث اقتصادی است که در بندهای مختلف مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: سیاست گذاری یکپارچه در راستای توسعه دریامحور، توسعه فعالیت های اقتصادی در حوزه دریا، ارائه تسهیلات و سرمایه گذاری، صنعت، گردشگری و...از مهم ترین مباحثی است که در راستای تحقق سیاست های توسعه دریامحور به آن اشاره شده و باید به آن توجه داشت.

اهمیت بسیار بالای تامین نیروی انسانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهم ترین مباحثی که در راستای توسعه دریامحور مدنظر قرار گرفته است، توجه به نیروی انسانی است، عنوان کرد: با تامین نیروی تخصصی در حوزه دریایی، وجود نگاه توسعه ای، بهره گیری حداکثری از ظرفیت های دریایی و بندری و تدبیر کلی با مدیریت یکپارچه دولت و هیات وزیران باید در مسیر توسعه دریامحور گام برداشت.

ضرورت نگاشت نهادی مناسب

تقی پور با تاکید بر اینکه تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور نیازمند مدیریت یکپارچه و تقسیم کار ملی است ، ادامه داد: باید یک نگاشت نهادی مناسب در مسیر توسعه دریامحور صورت گیرد و بر اساس آن ماموریت ها و وظایف دستگاه های مختلف تعریف شود تا سند ابلاغی توسعه دریامحور در سطح ملی شکل گیرد و تمامی دستگاه ها در یک مسیر حرکت کنند.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری یکپارچه یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت، خاطرنشان کرد: باید تمامی دستگاه های مرتبط در تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور ایفای نقش کنند و مشارکت داشته باشند.

نیازمند همکاری قوای سه گانه هستیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیازمند همکاری قوای سه گانه به ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی در مسیر تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور هستیم، اظهار داشت: توسعه دریامحور مقوله ای کلان در سطح ملی و نیازمند مشارکت تمامی دستگاه های مرتبط است و در این راستا باید تسهیل شرایط برای فعالان اقتصادی در دستورکار قرار گیرد.

تقی پور با تاکید بر اینکه حقیقتا شاهد غفلت تاریخی در حوزه دریا و استفاده از ظرفیت های دریایی و بندری کشور هستیم، گفت: باید در حوزه ترانزیت، لجستیک، گردشگری دریایی و...فعالیت جدی صورت گیرد و از فرصت های دریایی و بندری کشور به نحو مطلوب استفاده شود.

ظرفیت های فوق العاده دریایی، ترانزیتی و لجستیکی کشور 

وی افزود: کشور ما از نظر جغرافیایی در یک موقعیت فوق العاده و استراتژیک قرار دارد و در مسیر کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب قرار گرفته است؛ در این راستا باید زیرساخت های لازم ایجاد شود تا بتوان در مسیر کریدورها از ظرفیت های دریایی و بندری، ظرفیت های ترانزیتی و لجستیکی کشور به نحو مطلوب بهره برد و شرایط را برای توسعه اقتصادی فراهم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیات وزیران باید با همکاری تمامی دستگاه های مرتبط طرحی را در راستای تحقق توسع دریامحور تهیه و پیوست های اجتماعی، اقتصادی و...آن را مدنظر قرار دهد و دستگاه های اجرایی را ملزم به انجام آن کند، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا در راستای الزام آوری و ایجاد تکلیف برای دستگاه ها، یاری رسان دولت باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.