| کد خبر: 263607 |

اهمیت اقتصادی کریدور شمال- جنوب برای برخی از مسوولان دولتی روشن نیست

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: کریدور شمال- جنوب پل پیروزی مواجهه با تحریم های ظالمانه اروپا و آمریکا است.

تین نیوز

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: کریدور شمال- جنوب پل پیروزی مواجهه با تحریم های ظالمانه اروپا و آمریکا است. اگر توجه ویژه داشته باشیم و تلاش کنیم این کریدور هرچه سریع تر فعالیت خود را به حد مطلوب برساند درآمد شایانی نصیب کشورمان خواهد شد. 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از رادیو اقتصاد، مسعود پل مه افزود: روسیه در سال ۲۰۲۲ در حدود ۸۴۱ میلیون تن مبادله کالا داشت که از این میزان فقط یک درصد حمل و نقل آن از طریق کریدور شمال جنوب ایران انجام شد، این در حالی است که اگر ۱۰ درصد از حمل و نقل این حجم کالا توسط کریدور ایران انجام شود درآمد و سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای نصیب اقتصاد کشور می شود.

وی درباره دستاورد نشست چشم انداز نگین کریدور شمال- جنوب که با مشارکت کشورهای منطقه در آستاراخان روسیه برگزار شد، گفت: در این نشست موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متعاقب توافق های سیاسی سران ایران، روسیه و هندوستان، چشم اندازهایی ترسیم شد تا در آینده ای نه چندان دور بتوانیم از مواهب تجاری و لجستیکی این کریدور بهره مند شویم.

این مسئول ادامه داد: شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان یکی از شرکت پیشرو در این حوزه سرمایه گذاری های جدیدی را برای خرید و ساخت کشتی انجام داده است تا ظرفیت حمل کانتینری بین بنادر شمالی ایران و بنادر روسیه و قزاقستان محقق شود. می توانیم از درآمدزایی پویا در این حوزه بهره مند شویم.

پل مه اضافه کرد: شورای عالی ترانزیت به ریاست رئیس جمهور در برنامه هفتم طراحی شده است. نیازمند ترسیم فرایندهای کسب و کاری بخش خصوصی در ایجاد شرکت هایی هستیم که بتوانند در روابط تجاری با کشورهای عضو پیمان شمال جنوب فعالیت کنند.

 کشور ما در مسیر چند کریدور قرار دارد و مهم ترین آن ها کریدور شمال- جنوب است که بخش بزرگی در حوزه خلیج فارس تا شبه قاره هند را تا دریای شمال و کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان و در نهایت به سمت شمال به مسیر فنلاند با قابلیت حجمی افزون بر ۳۰ میلیون تن متصل می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.