| کد خبر: 260138 |

◄ شاخص شادی ملوانان در سه ماهه دوم سال 2023 کاهش یافته است

شاخص شادی دریانوردان در سه ماهه دوم سال 2023، یک روند نزولی نگران کننده را نشان می دهد، و چالش هایی را که برای افرادی که در دریا با آنها کار می کنند برجسته می کند.

تین نیوز

همه گیری کووید - 19 چالش های مهمی را برای دریانوردان، از جمله تأخیر در تغییر خدمه دریایی، طولانی تر شدن زمان حضور در کشتی، و کاهش دستمزدها، که منجر به بدتر شدن شرایط کاری شد، در معرض خطر قرار داد. علیرغم خروج از بیماری همه گیر، بازگشت به شرایط قبل از کووید برای دریانوردان دشوار بوده است و باعث ناامیدی در بین کسانی که در دریا کار می کنند، شده است.

به گزارش تین نیوز، گروه حمایتی دریانوردان (The Mission to Seafarers) آخرین گزارش شاخص شادی دریانوردان (SHI) را برای سه ماهه دوم سال 2023 منتشر کرده است که نشان دهنده کاهش قابل توجه شادی است. این نظرسنجی که با همکاری NorthStandard و Idwal با حمایت Inmarsat انجام شد، رفاه دریانوردان در سراسر جهان را از طریق ده سوال کلیدی در مورد کار و زندگی آنها می سنجد. آخرین گزارش کاهش کلی شادی دریانوردان را از 7.1/10 به 6.77/10 در مقایسه با Q1 2023 نشان می دهد.

در سه ماهه دوم سال 2023 (از آوریل تا ژوئن)، سطح شادی در همه حوزه های سوال کاهش یافت، با بیشترین کاهش در شادی عمومی خدمه دریایی، مرخصی در ساحل و حجم کار مشاهده شد که کاهش تقریبی 8 درصد را نشان داد. میانگین سطح شادی دریانوردان اکنون از بالاترین سطح 7.69/10 در سه ماهه چهارم 2022 به 7.1/10 در سه ماهه اول 2023 و اکنون 6.77/10 در سه ماهه دوم کاهش یافته است. در مقایسه با سال های گذشته، سطح شادی در طول سال تقویمی افزایش نیافته است.

در این دوره گزارش، دریانوردان تلاش خود را برای عدم بازگشت کامل شرایط کار و زندگی به استانداردهای قبل از همه گیری، به ویژه در زمینه هایی مانند تغییر خدمه دریایی، زمان صرف شده در کشتی، دستمزدها و مرخصی در ساحل ابراز کردند. سایر مسائل کلیدی مطرح شده توسط پاسخ دهندگان شامل حجم کاری غیرقابل مدیریت، دسترسی محدود به اینترنت و امکانات ناکافی سالن بدنسازی بود.

همه گیری کووید - 19 چالش های مهمی را برای دریانوردان، از جمله تأخیر در تغییر خدمه دریایی، طولانی تر شدن زمان حضور در کشتی، و کاهش دستمزدها، که منجر به بدتر شدن شرایط کاری شد، در معرض خطر قرار داد. علیرغم خروج از بیماری همه گیر، بازگشت به شرایط قبل از کووید برای دریانوردان دشوار بوده است و باعث ناامیدی در بین کسانی که در دریا کار می کنند، شده است.

نگرانی اصلی کمبود آب آشامیدنی موجود بود. این امر مستلزم توجه فوری است، زیرا با وجود اینکه به صراحت توسط کنوانسیون کار دریایی (MLC) پوشش داده شده است، یک مشکل رایج از سوی کسانی بود که به نظرسنجی پاسخ دادند.

 افزایش قیمت جهانی غذا بر دریانوردان نیز تأثیر گذاشته است، با بودجه کم وعده غذایی شرکت و کاهش هزینه ها که منجر به کمبود مواد غذایی، گاهی اوقات برای دوره های حداکثر 2 تا 3 هفته می شود.

 دریانوردان به دلیل محدودیت های مداوم و سیاست های شرکت با فرصت های محدودی برای مرخصی در ساحل مواجه هستند که بر سلامت روان، رضایت شغلی و رفاه تأثیر منفی می گذارد و منجر به کسالت، ناامیدی و روحیه پایین می شود.

به طور تکان دهنده، برخی از پاسخ دهندگان هرگز در حرفه خود مرخصی از ساحل را تجربه نکرده اند. فراخوان ها برای پروتکل های استاندارد شده و فرصت های ترک ساحلی بیشتر ادامه دارد. این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد تا دریانوردان فرصتی برای تجدید قوا و فعالیت های تفریحی در ساحل فراهم کنند.

 فقدان تعادل بین کار و زندگی و نقض ساعات کار و استراحت نیز از نگرانی های رایج است که مقررات MLC را نقض می کند. علاوه بر این، دریانوردان نگران دستمزد خود هستند، به طوری که برخی گزارش ها تنها یک بار در طول مدت حضورشان در کشتی پرداخت می شوند و دوره های بعدی «کسب تجربه» بدون پرداخت، شبیه به برده داری مدرن در نظر گرفته می شود. رکود دستمزدها در برخی از شرکت ها در طی 15 سال منجر به اختلاف قابل توجهی بین پاداش و حجم کار شد. این امر بر نیاز به تعدیل عادلانه و به موقع دستمزدها تاکید می کند که ارزش واقعی مشارکت آنها در صنعت را منعکس می کند.

در پایان، گزارش شاخص شادی دریانوردان در سه ماهه دوم سال 2023 نشان می دهد که دریانوردان با چالش های مهمی مواجه هستند که منجر به کاهش بیشتر رضایت آنها از کار و زندگی در دریا می شود. بهبود رفاه آنها مستلزم پرداختن به این مسائل است.

کانن اندرو رایت، دبیر کل گروه حمایتی دریانوردان ، گفت: شاخص شادی دریانوردان منبعی حیاتی است که به ما امکان می دهد تا بینش ارزشمندی در مورد رفاه دریانوردان و چالش های در حال تحول آنها به دست آوریم. ما از همه دریانوردان سپاسگزاریم. که در نظرسنجی شرکت کردند و تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند، که به ما کمک می کند تا از تغییرات معنی دار در مورد مسائلی که برای آنها مهم است حمایت کنیم.

راید ادامه داد:  بسیار ناامیدکننده است که بخوانیم قراردادها تغییر کنند یا نادیده گرفته شوند که منجر به مشکلات پرداخت، کاهش حقوق، افزایش مالیات و افزایش هزینه های زندگی، و همچنین الزامات اساسی مانند کیفیت غذای خوب، دسترسی به مرخصی در ساحل و حجم کاری قابل مدیریت می شود. همه دریانوردان کاملاً حق دارند برای کار سخت، فداکاری و تعهد خود به حفظ حرکت کشتیرانی بین المللی انتظار غرامت عادلانه داشته باشند. این وظیفه همه ما است که به این مسائل رسیدگی کنیم و بهبودهای لازم را برای بهبود شرایط کاری، رفاه و رضایت شغلی دریانوردان انجام دهیم.

تام هربرت، نقشه بردار ارشد دریانوردی ایدوال و مدافع رفاه ملوانان، اظهار داشت: «ما در ایدوال عمیقاً نگران یافته های « گروه حمایتی دریانوردان » سه ماهه دوم 2023، Seafarers Happi هستیم.

گزارش ness Index، که بر کاهش مستمر شادی کلی در میان دریانوردان در سراسر جهان تاکید دارد. مبارزه با شرایط کار و زندگی، تغییرات خدمه دریایی، زمان صرف شده در کشتی، دستمزدها و مرخصی در ساحل به ویژه دلسرد کننده است. مسائلی مانند حجم کاری غیرقابل کنترل، دسترسی محدود به اینترنت، و امکانات ناکافی سالن بدنسازی، سختی ها را تشدید می کند، اما ما به خصوص از شنیدن کمبود آب آشامیدنی در دسترس مشکل داریم. همه این یافته ها بر نیاز فوری به تلاش های گسترده صنعت برای بهبود رفاه دریانوردان تأکید می کند.»

سروان ایو واندنبورن، رئیس بخش پیشگیری از خسارات آسیا - اقیانوسیه در NorthStandard، افزود: «نورث استاندارد نگران ناامیدی دریانوردان است زیرا شاخص شادی دریانوردان برای دومین بار در سال 2023 کاهش یافته است. تغییرات، رکود دستمزدها، افزایش حجم کار و دسترسی محدود به مرخصی در ساحل. سطوح شادی که در همه دسته ها سقوط می کنند، نشانه ای از کاهش مداوم در مثبت بودن است و پاسخ های دریانوردان تصویری نگران کننده از شرایطی را که آنها تجربه می کنند، ترسیم می کند. این باشگاه به افزایش آگاهی در مورد مسائل کلیدی در تلاش برای بهبود شرایط کاری دریانوردان، رفاه کلی و رضایت در صنعت دریایی ادامه خواهد داد."

 

پرداختن به چالش ها و گام های بعدی دریانوردان

گروه حمایتی دریانوردان ، همراه با شرکای صنعتی، متعهد به استفاده از شاخص شادی دریانوردان به عنوان ابزاری حیاتی برای برجسته کردن چالش های دریانوردان و بهبود رفاه آنها است. میزگرد اخیر اجرایی در مورد رفاه خدمه دریایی، که در هفته دریایی سنگاپور 2023 برگزار شد، رهبران صنعت، مالکان کشتی، مدیران و اجاره کنندگان را گرد هم آورد تا راه حل های موثر برای چالش ها و رفاه دریانوردان را شناسایی کنند.

 مرحله بعدی این ابتکار در هفته حمل و نقل بین المللی لندن در سپتامبر 2023 انجام خواهد شد، جایی که پیشرفت بیشتری در تبدیل بازخورد به اقدام ملموس حاصل خواهد شد.

گروه حمایتی دریانوردان  به رسیدگی به مسائلی که در گزارش SHI برجسته شده است، ادامه خواهد داد. هدف ماموریت با همکاری با رهبران صنعت، صاحبان کشتی، مدیران و اجاره کنندگان، یافتن راه حل های عملی است که رفاه، ایمنی و کیفیت زندگی دریانوردان را افزایش می دهد.

 

برای خواندن گزارش کامل شاخص شادی دریانوردان برای سه ماهه دوم سال 2023، اینجا را کلیک کنید.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.