| کد خبر: 256909 |

مجوز جذب دانشجوی ارشد برای پردیس بندرعباس دانشگاه امیرکبیر صادر شد

رییس پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مجوز تاسیس و جذب دانشجو در ۲ رشته کارشناسی ارشد شامل رشته مهندسی سواحل بنادر و سازه های دریای و رشته مهندسی HSE (بهداشت، ایمنی و سلامت) به این پردیس داده شد.

تین نیوز

رییس پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مجوز تاسیس و جذب دانشجو در ۲ رشته کارشناسی ارشد شامل رشته مهندسی سواحل بنادر و سازه های دریای و رشته مهندسی HSE (بهداشت، ایمنی و سلامت) به این پردیس داده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد امین فیض چکاب افزود: اکنون داوطلبان علاقه مند برای تحصیل در این رشته ها می توانند براساس اطلاعات دفترچه انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد این رشته ها انتخاب کنند.

وی ادامه داد: این پردیس اکنون دارای ۱۵۰ دانشجوی فعال در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده که امید می رود در سال جدید تحصیلی به ۲۳۰ تا ۲۴۰ دانشجو برسد.

رییس پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: دانشجویان فعال این پردیس در رشته مقطع کارشناسی شامل مهندسی دریا و مقطع ارشد هم شامل ساخت در صنایع دریایی و رشته مهندسی مواد گرایش خوردگی و حفاظت از مواد مشغول به تحصیل هستند.

فیضی چکاب در اسفند ماه ۱۴۰۰ در خصوص شناسایی، بازتعریف و ارائه رشته ها و گرایش های دریاساحلی در پردیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس گفته بود: پردیس جامع دریاساحلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس مجموعه ایست که از سال ۱۳۶۵ بعنوان نخستین مرکز آموزش عالی در هرمزگان و نخستین مجموعه آموزش عالی در رشته های مهندسی کشتی سازی ، بر مبنای نیاز مبرم کشور به نیروهای متخصص در صنایع دریایی با عنوان دانشکده مهندسی کشتی سازی و صنایع دریایی بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: این مجموعه آموزش عالی امروز هم بر اساس نیاز روزافزون کشور به فعالیت های آموزشی و پژوهشی در حوزه های مختلف دریاساحلی، در حال ارتقا به یک پردیس جامع دریاساحلی است و در تلاش است با ایجاد یک رویکرد دانشگاهی، پاسخگوی نیازهای کشور در همه گرایش های مرتبط با دریا و سواحل، با پشتیبانی استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های همکار داخلی و خارجی باشد.

رییس پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خرداد سال گذشته اعلام کرد: این پردیس به دانشگاه اعلام کرده ۵۰ رصد پذیرش دانشجو در مهرماه آینده از بین نیروهای بومی باشد که برای قطعیت این موضوع باید منتظر نظر نهایی وزارت علوم ماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.