| کد خبر: 249835 |

«اروندان» ۲ فروند تانکر چند منظوره برای کشتیرانی می سازد

طی مراسمی با حضور مدیرعامل کشتیرانی، قرارداد ساخت ۲ فروند تانکر چند منظوره بین این شرکت و کشتی سازی اروندان امضا شد.

تین نیوز

طی مراسمی با حضور مدیرعامل کشتیرانی، قرارداد ساخت ۲ فروند تانکر چند منظوره بین این شرکت و کشتی سازی اروندان امضا شد.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس قرارداد کشتیرانی و اروندان دو فروند کشتی تانکر چندمنظوره 800 تنی با سرمایه گذاری 214 میلیارد تومانی (معادل حدود هفت میلیون یورو) ساخته می شود.

این دو فروند کشتی تانکر قرار است طی 18 تا 20 ماه آینده به منظور خدمات رسانی به کشتی های ناوگان ملی کشتیرانی به کار گرفته شود. در پروژه ساخت این شناورها، 100 نفر به صورت مستقیم در شرکت کشتی سازی اروندان مشغول به کار خواهند شد.

عبدالرضا محبی، معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مذاکرات ساخت دو فروند شناور چندمنظوره 800 تنی با شرکت اروندان، از سال 1394 آغاز شد که اکنون با الحاق این شرکت به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شاهد تحقق این مذاکرات هستیم، گفت: قیمت های در نظر گرفته شده برای ساخت این شناور ها کاملاً منطبق با استاندارد های جهانی و بر اساس نرخ های ارائه شده در بازار های بین المللی مورد توافق واقع شده و امید است بتوان با این نرخ ها ساخت آن ها را در موعد تعیین شده، به سرانجام رساند.

وی افزود: بر اساس قرارداد امضا شده دو فروند شناور 800 تنی به منظور حمل دیزل ، فرش واتر و مایحتاج مورد نیاز کشتی ها و سایر کالا های خدماتی به ناوگان ساخته می شود.

وی بیان کرد:بعد از 15 سال این اولین باری است که شرکت کشتی سازی اروندان قرارداد ساخت چنین کشتی هایی را امضا کرده و بر این اساس این امیدواری وجود دارد که ساخت آن ها باعث رونق منطقه و محرومیت زدایی از یک سو و انتقال تکنولوژی و استفاده از ظرفیت تولید داخلی از سوی دیگر گردد.

وی از آغاز تجهیز شیپ یارد های مورد نیاز خبر داد و تصریح کرد: همزمان با تهیه نقشه های اجرایی، تجهیز سایت ساخت کشتی ها نیز صورت خواهد گرفت؛ اما به هر حال کار عملی تخصصی و بی نظیری در کشور رخ خواهد داد و امید است بتوان با اجرای دقیق آن، سایر پروژه ها را نیز در شرکت کشتی سازی اروندان آغاز نماییم.

جعفر اثنی عشری، مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان نیز در این مراسم با بیان اینکه امضای این قرارداد تحول بزرگ و بی نظیری برای اروندان است، یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن کشتی سازی اروندان در منطقه محروم، اجرای این دو پروژه می تواند به منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: زیرساخت های اجرای به موقع این پروژه در حال تامین است و تلاش داریم تا به اعتماد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این حوزه پاسخ مثبت دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.