| کد خبر: 241838 |

توقیف کشتی خارجی حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس خبر داد.

تین نیوز

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضائی، نیروهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام نمودند.

به گزارش تین نیوز، مجتبی قهرمانی تصریح کرد: در بازرسی از این شناور بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است و ۱۱ خدمه خارجی آن نیز پس از دستگیری، جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند.

وی در ادامه افزود: یک فروند لنج ایرانی حامل ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق نیز که قصد سوخت رسانی به این کشتی خارجی را داشته است، توسط تفنگداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های سرزمینی کشورمان توقیف شده است که در نتیجه این عملیات نیز ۳ خدمه این شناور بازداشت شده‌اند.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم و مورد پیگیری مستمر دادگستری هرمزگان در جهت حمایت از رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و این مهم با تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت و از طریق کارآمدسازی نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفین پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت که در هماهنگی با بیگانگان به تاراج سرمایه‌های ملی مبادرت می‌کنند از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضائی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.