| کد خبر: 228637 |

بازگشت یدک کش خلیج فارس۴ به چرخه خدمات دریایی بندر شهید رجایی

تین نیوز

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیراساسی و زیر آبی و به آب اندازی یدک کش خلیج فارس۴ و الحاق این شناوربه چرخه خدمات حمل و نقل دریایی بندر شهید رجایی پایان یافت.

به گزارش تین نیوز محمدرضا پوررجبی روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: یدک کش پرقدرت خلیج فارس ۴ بعد از اتمام تعمیرات اساسی و زیر آبی و انجام بازرسی های کارشناسان موّسسه رده بندی در محل سرسره مخصوص تعمیرات بندر شهید رجایی به آب اندازی شد.
وی، مهم‌ترین ماموریت شناور یدک کش خلیج فارس ۴ را شرکت در عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های تجاری و نفتی عنوان کرد و افزود: این شناور با برخورداری از سامانه رانش نوعر سمتی که قادر است به همه جهات نیرو وارد کند، در عملیات مقابله با آتش، آلودگی و همچنین اسکورت کشتی‌ها  نیز ایفای نقش می‌کند.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول این یدک کش را ۳۴ متر با عرض حدود ۱۰ متر و آبخور حدود ۴.۵ متر اعلام کرد و ادامه داد: این شناور پرقدرت از ۴۴۰۰ اسب بخار و توان کشش بیش از ۵۰  کیلونیوتن برخوردار است.
به گفته پوررجبی، در سال گذشته ۳۰ فروند انواع شناوردر بندر شهید رجایی تعمیر و به استمرار فعالیت در ناوگان خدمات دریایی کشور ملحق شدند.
وی، حفاظت از سطح آمادگی عملیات شناورهای خدماتی را یکی از مهم‌ترین وظایف و راهبردها اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بنادر و دریانوردی عنوان کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.