| کد خبر: 221499 |

◄ گردشگری دریایی و ناوگانی که نیست

کرونا بر گردشگری و مسافرت‌های دریایی در ایران و جهان نیز تاثیر منفی گذشته است، به طوری که تا به حال در مقایسه با سال قبل، شاهد کاهش ۹۸ درصدی فعالیت ها در این زمینه بودیم. این در حالی است که ناوگان موجود در این زمینه قدیمی هستند و صنایع دریایی کشور نیز برای ساخت انواع شناور در دوران کرونا به حمایت جدی نیاز دارد.

تین نیوز

کرونا بر گردشگری و مسافرت‌های دریایی در ایران و جهان نیز تاثیر منفی گذشته است، به طوری که تا به حال در مقایسه با سال قبل، شاهد کاهش ۹۸ درصدی فعالیت ها در این زمینه بودیم.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که ناوگان موجود در این زمینه قدیمی هستند و صنایع دریایی کشور نیز برای ساخت انواع شناور در دوران کرونا به حمایت جدی نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همین زمینه پیش از این با بیان اینکه ناوگان سنتی کشور به شدت آسیب پذیر شده اند، از اقدام سازمان برای بهبود کیفیت و ارتقای ناوگان ایرانی در منطقه خبر داد و گفت: در خصوص کیفیت و ایمنی شناورها نباید دچار اغماض شویم. در این راستا و در زمینه ایمنی ناوگان گردشگری، سنتی و صیادی؛ به یک تحول جدی نیاز داریم و باید به سمت به روز رسانی این شناورها، متناسب با شرایط حمل و نقل و تجارت دریایی حرکت کنیم.

سند جامع عملیاتی سازمان بنادر به منظور اشاعه فرهنگ دریایی با همین هدف تدوین شده است. این سازمان در قالب این سند و طرح تحول صنایع دریایی، با سفارش ساخت ۹۰ فروند انواع شناورها و تجهیزات دریایی و بندری در داخل کشور، به دنبال مساعدت در تجهیز کارگاه و زیرساخت های تولیدی در کشور است.

به گزارش تین نیوز، در همین زمینه یکی از اعضای مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی اتاق ایران با بیان اینکه رشد و توسعه صنعت دریایی در این اوضاع اقتصادیِ متاثر از تحریم ها و کرونا و هعمچنین ساخت کشتی و تعمیر و نگهداری آن هزینه‌بر و نیازمند حمایت مالی است، توضیح داد: کسانی که خریدار یا فروشنده کشتی هستند، امکان هزینه و تأمین منابع مالی خود را ندارند؛ این در حالی است که در اکثر نقاط دنیا کشتیرانی بعنوان یک صنعت مهم و درآمدزا مورد حمایت بانک‌ها و دولت قرار گرفته و این عمده‌ترین علت رونق این صنعت در کشورهاست.

احمد موسوی با بیان اینکه در حال حاضر فرآیند سرمایه‌گذاری برای تأمین نیازهای کشور در بخش‌هایی مانند حمل LPG و فرآورده‌های گازی و نفتی با مشکل روبه‌روست، تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین این چالش‌ها بهره بالا برای ارایه خدمات و تسهیلات بانک‌های داخلی است که در این زمینه نیز لازم است همکاری های لازم صورت بگیرد تا این صنعت جان تازه ای بگیرد.

گفتنی است که در حال حاضر عملیات کارامد دریانوردی در سراسر دنیا به ویژه در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است و شیوع آن روی همه چیز تاثیر گذاشته و صنعت ساخت شناور گردشگری نیز از این قائده مستثنی نیست. در سال گذشته اما ۱۱۰ فروند شناور با ظرفیت ۱۰ هزار و ۹۴۷ صندلی توسط کشتی سازان داخلی تولید و به آب اندازی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.